Model Slipway = Krick Modelltechnik ??

• Topicstarter Topicstarter Heidihobie
  • Startdatum Startdatum
H

Heidihobie

Guest
Ik was een beetje aan het surfen en kwam daar twee keer de "Vliestroom boeienlegger" tegen. Opzich een leuk scheepje wat niet iedereen aan het maken is....
Echter ik kwam dit tegen bij Model Slipway en bij Krick Modelltechnik. Afmetingen zijn gelijk alleen prijsverschil is opmerkelijk: Model Slipway is €100 goedkoper.

Verder kwam ik nog veel meer modellen bij zowel de een als de ander tegen.

Zijn Model Slipway & Krick Modelltechnik dezelfde??

Wie kan hier iets meer over vertellen incl ervaringen met genoemd model?

Groet
André

Nou Zinnia, dat kan goedkoper hoor.

Toemen

Het verschil tussen Model Slipway en Krick is het volgende:

Krick is de europese importeur van Model Slipway. Aangezien iedere importeur wat wil (en moet) verdienen betaal je voor hetzelfde model bij Krick iets meer.
Toemen importeerd direct vanuit Engeland en hierdoor mist er dus een tussenpartij, vandaar dat de prijzen daar lager zijn.

Het allergooedkoopste is op je vakantie even bij Model Slipway langsrijden en daar ophalen :lol:

Je koopt dus exact hetzelfde bij Krick als bij Model Slipway.

Even over de ervaringen met Model Slipway, er lopen op het moment een aantal bouwverslagen over de bouw van een aantal Model Slipway boten.

Het zijn geen van allen beginnersboten naar mijn idee, de schroefassen en roerbladen kun je direct de prullenbak ingooien aangezien ze in Engeland nogal gesteld zijn op het witmetaal. De kwaliteit van de overige onderdelen vind ik zelf goed te noemen, je hebt wel veel meer werk aan een Model Slipway model dan aan bijvoorbeeld een Graupner of Robbe model. Het resultaat is er dan ook naar.

Mocht je de Vliestroom willen gaan varen dan raad ik je aan dat niet te doen of alle witmetalen delen te vervangen door eigenbouw in kunststof aangezien de Vliestroom zo'n kleine diepgang heeft dat de mogelijkheid tot kapseizen van het model niet ondenkbeeldig is.

Even een aanvulling, Krick is niet de exclusieve importeur van Model Slipway. Die is er niet.
Krick heeft de kits van Model Slipway in haar programma opgenomen, maar een winkelier kan ook rechtstreeks in Engeland bestellen.
Nadeel is wel dat een winkelier meerdere kits moet bestellen om toch een fatsoenlijke prijs te krijgen en ook het verzendkosten verhaal een beetje te spreiden.
Als een winkel slechts één kit wil, kiest hij er vaak voor deze via Krick aan te schaffen.
De prijs is dan idd hoger, maar hij hoeft niet in een keer 10 kits te kopen.

Het prijsverschil tussen Toemen en Swab komt voornamelijk doordat het in Duitsland blijkbaar verboden is een boterham te verdienen of men leeft daar gewoon van de lucht.
Maar die discussie wordt hier op het forum wel vaker gevoerd, dus daar zal ik verder niet op in gaan.

Groeten,

Marcel.

@ Zinnia,

:lol: Haha, je hebt helemaal gelijk, ik zat te kijken naar de Gry Maritha (achtergrondinfo he) Die kost bij Schwab € 469,95 en bij Toemen € 419,95. Hier is het weer helemaal andersom. Loont het toch de moeite om te shoppen.

Via een importeur ?!?

Je kan bij Modelslipway rechtstreeks bestellen.
Dat scheelt weer wat eurootjes.

Ik heb er nu een Trent besteld.
Scheelt een pak centjes als je vergelijkt wat ze in Belgie in de winkels voor dezelfde boot vragen...

Ik vraag me af hoelang de winkels hun "hoge" prijzen nog gaan kunnen houden.
Onlangs een uitstapje naar de RC auto's gemaakt (en nu weer terug naar de boten, don 't worry). Maar ik wilde een F350 van Tamiya. 578€ bij navraag in de winkels hier.
Na een beetje surfen en wat info heb ik hem rechtstreeks in Hong Kong gekocht voor 325 € !!!

Zien de winkeliers dat zelf nu ook niet ?!?
En dan maar klagen...

halo

het verschil tussen nederland en belgië alleen al is de moeite
ik woon zowat centraal tussen mechelen ,antwerpen,maastricht en bergeik
hasselt heeft wel veel auto materiaal en soms bestel ik ook daar onderdelen

mechelen geeft heel goeie service en uitleg ook voor de beginnende modelbouwer

bergeik heeft enorm veel materiaal in stock en de bediening is daar ook heel goed

maastricht tja wat is daar over te zeggen
als ik niet anders kan dan ga ik naar daar maar ze hebben er de laatste tijd niet meer zo heel veel
wat meteen mee neembaar is(bv een linkse en een rechtse schroef vanhet zelfde type vind je daar dus haast nooit en moet besteld worden)

antwerpen (borgerhout)heeeeeeeel duur
die zitten op een eiland denk ik
voor een graupner stinger betaalde je daar 40 euro meer

dus ik denk dat shoppen wel degelijk de moeite kan lonen
maar ga je voor elk onderdeeltje de wereld afschuimen ??????
groeten raf

Vast bedankt voor de antwoorden

Duidelijk is in elk geval dat shoppen bij grotere uitgaven zeker lonend is.

Hoe zijn de ervaringen bij het bestellen in het buitenland (bijvoorbeeld dus bij Model slipway)?? Betaling en aflevering?
Gaat dit goed?

Groet
André

Wiggie, ik heb niet alle prijzen vergeleken, zoals je opmerkt, blijft uitkijken de bood(t)schap

Ik ook niet hoor. Ik ben zelf helemaal niet van het rondbel en afschuimtype. Ik ben best bereid om een paar eurootjes meer te betalen voor een beetje service. :wink:

Bestellen bij Modelslipway is geen probleem.

Ze hebben een soort van bestelformulier.
Dat heb ik afgeprint en ingevuld, en dan gescand en terug doorgemaild.
Een beetje prehistorie, maar het werkt nog steeds !! :-)

Je betaald gewoon via VISA of zo.
Een week of twee later heb je de spullen.

Heb er ooit een Atlas kraan (van de tsekoa) besteld en die was bijna 2/3 van de prijs van Kimar in Brugge...
Nu heb ik bij hen een Trent besteld.
Hier dik boven de 500 euro. Bij hen 274 pond (iets van een 350 euro).

Gewoon doen dus...

@ wiggie : welke service verwacht je dan als je een bouwdoos koopt ?
Een bouwdoos is een bouwdoos hé. En als je daar grofweg 200 euro kan mee besparen , dan is jouw "service" wel heel duur betaald hoor...

Een 'probleem' met Model Slipway (en vergelijkbare Engelse fabrikanten) is dat ze maar één prijs kennen voor hun producten. En Iedereen, of je nou consument, winkelier, groothandel of importeur bent, betaald min of meer de zelfde prijs. Dat betekend dus dat een kit van, bv, Model Slipway het goedkoopst is bij Model Slipway zelf, en hoe meer 'schijven' (importeur, winkelier, enz.) er tussen de fabriek en de consument zitten, hoe duurder de kit wordt. Andere fabrikanten kennen zgn. exportprijzen. Hierdoor wordt het voor de handel interessant, tijd en moeite te doen om het product naar ons land te halen en het in de winkels te krijgen. Hierdoor komen meer consumenten met dit product in aanraking en zullen er grotere aantallen van verkocht worden.
In het geval van 'onze' Model Slipway kit, hebben een aantal winkeliers ervoor gekozen de kits toch in hun winkels te zetten, ondanks dat ze weten dat ze daarmee niet de goedkoopste zijn.
Ze richten zich hiermee niet op jullie, de mensen die er geen probleem mee hebben, zomaar even een paar honderd euro naar het buitenland te sturen en dan maar afwachten of datgene je van een plaatje gekocht hebt, ook aan je verwachtingen voldoet, maar ze richten zich op de mensen die graag zien wat ze kopen en dat direct nadat ze betaald hebben mee naar huis kunnen nemen.

Je kan je natuurlijk afvragen wanneer de prijs van een kit, zender, auto, vliegtuig, enz. laag genoeg is.

Groeten,

Marcel.

In België is het niet meer mogelijk om rechtstreeks bij Modelslipway te bestellen, ze werken alleen nog maar met lokale verdelers, meest dan nog op bestelling. De reden? Kan ik alleen maar vermoeden. Slipway rekende extra voor het gebruik van VISA, en dat is een zware overtreding van de VISA-gedragscode.

@ Zinnia:

Vreemd wat je daar zegt.
Want ik heb er nooit problemen mee gehad...

Trouwens die VISA kwestie is ook te omzeilen , want je kan toch gewoon een buitenlandse overschrijving doen ?
Kost je practisch niks.

Normaal is gisteren mijn Trent opgestuurd.
Rechtstreeks van bij hen...

Ik heb voordat ik de Aziz ging halen bij toemen ook eerst even rondgekeken. Krick viel direct al af vanwege de veel hogere prijs.
Toemen was heel schappelijk met zijn prijs, slechts een euro of 60 hoger dan de omgerekende prijs zonder verzendkosten van Model Slipway.
Echter heb ik het pakket toch bij toemen gekocht omdat de verzendkosten vanuit de UK dermate hoog waren dat het afhalen bij Toemen interessanter was.

Wat betreft de schroefassen die Modelslipway gebruikt, idd crap. Heb de nylon lagers al vervangen voor bronzen exemplaren. Heb er echter nog meer spijt van dat ik de hele assen niet gewoon vervangen heb aan het begin van de bouw.

welke service verwacht je dan als je een bouwdoos koopt ?

Nou deze opmerking in de post van M-Thing geeft het wel aardig weer.

maar ze richten zich op de mensen die graag zien wat ze kopen en dat direct nadat ze betaald hebben mee naar huis kunnen nemen.

Ik geef wel toe dat ik voor een dure bouwdoos ook iets verder kijk dan mijn neus lang is maar ik wil het pakket wel kunnen zien voordat ik een bak geld uitgeef.

In het geval van de kleine dingetjes ga ik niet eens de moeite nemen om 25 winkeliers af te bellen met de vraag wat het product daar kost. Ik zou er zelf als winkelier ook een $*(*&^%hekel aan hebben wanneer dat bij mij zou gebeuren.

Smartje die VISA toestanden waren een nadeel voor Slipway. Wie een toeslag hiervoor rekent, moet de klant volledig terug vergoeden, zonder de goederen terug te eisen. Trouwens een internationale overschrijving naar GB is ook niet gratis.

Back