Model Slipway Trent Class Lifeboat

Hallo iedereen,

heeft iemand wel eens een modelbouw pakket besteld van deze website

Model Slipway - Kit Manufacturers of Scale Model Boats and Ship Models suitable for R/C. Specializing in tugs and workboats. Trent Class Lifeboat. Yorkshireman, Wyeforce and Al Khubar Tugs, Envoy Class tug, Englishman tug, Loyal Class Tender, Vliestr

Ik heb mijn oog laten vallen op de Trent Class Lifeboat die ik alleen op deze website zou kunnen bestellen. Mischien kan iemand mij informatie geven over deze boot / site?? Ik heb in ieder geval deze site gevonden Phils rc Models,boats,1/12th scale severn lifeboat waar iemand deze boot heeft gebouwd. En het lijkt mij een leuk ding om te bouwen. Ik heb hiervoor de Banckert van Billing boats gebouwd als eerste boot maar deze vond ik nogal makkelijk...

Wat denken jullie ervan

Over de Model Slipway lopen de meningen uit een.
Ik heb zelf de Trent gehad, en ik heb het kraantje van de Tsekoa gehad: Ik hoef die bende niet meer!
Op plastic geprinte onderdelen met een pasvorm van lik me vestje.
Witmetaal beslag wat zwaar is en afbreekt bij het minste of geringste.
Maar wel weer vaak heel mooi etswerk.

Maar Droop hier op het forum loopt weg met deze paketten, en maakt er ook mooie modellen van!

Persoonlijk zou ik het als tweede paket niet aanbevelen.

De meningen lopen inderdaad uiteen wat betreft Model Slipway.

Ikzelf heb er al jaren goede ervaringen mee en de service van Mrs White (eigenares van M.S.) is excellent. Dit kan ik je wel verzekeren.

Wat de modellen betreft, tja, da's een persoonlijke smaak. Bijna al m'n schepen zijn van deze fabrikant en ook daar ben ik zeer tevreden over.
Het zijn niet écht gemakkelijke modellen om te bouwen maar als je een beetje handig bent en de Engelse taal onder de knie hebt (bouwbeschrijving is volledig in het Engels geschreven), dan moet het zeker lukken.

Droop

mwja

Zoals Droopy'ke ook al zei : de service is inderdaad fantastisch !!
Je kan zelfs rechtstreeks bij hen bestellen, en dat is nog goedkoper dan een model hier in Belgie kopen (zelfs met transportkosten).

Ik heb van hen een paar kranen gemaakt, en ben nog bezig aan de Trent lifeboat.

Wat de anderen zeggen is ook waar: veelal wat styreenplaat die bedrukt is. En ik vind de bedrukking ook wel redelijk dik van lijn. Waar moet je dan gaan snijden ?!?

Mooie modellen, dat wel. En wel de moeite waard vind ik.

Ik ben vroeger zelf ook wel eens begonnen aan een ambitieus project, namelijk de Severn Class Lifeboat van Speedline (zoals ze ook een Trent hebben). En da's andere koek !!!
Jammer genoeg ook qua prijs... :o(
Kost ongeveer het driedubbele van de trent van MS !!!!

Als je 't mij vraagt : ga er maar voor... tenminste als je al wat ervaring met scheepsmodelbouw hebt.

Model Slipway

Heb zelf net een model van Slipway besteld.
De reddingsboot: Trent.
Vind het pakket er erg goed uitzien, maar hoe het bouwen me afgaat met dit pakket weet ik nog niet.
Heb met Slipway nog geen ervaring.
Des te meer een uitdaging het is om dit een keer te ondervinden.
Maar met een beetje goed kijken en alles voorzichtig uitsnijden moet het volgens mij goed te doen zijn.
Ben zelf benieuwd hoe alles eruit ziet.
En het is maar wat je mooi vind om te bouwen.
Heb bij een kennis de Drumbeat of Devon gezien en moet zeggen er gedetailleerde modellen hebben ze.
Vandaar de aanschaf van de Trent.

Eric

Back