Model Technics Nitro

  • Topicstarter Topicstarter Mr.D
  • Startdatum Startdatum
M

Mr.D

Guest
Wat is jullie mening over de model technics nitro tegenover tornado nitro?
Zit er verschil in weggedrag, de manier van ontbranding etc.? (beide 16%)

Ik zit namelijk te twijfelen om van tornado naar model technics over te stappen, omdat ik de model technics bij mij in het dorp kan kopen en voor de tornado bijna 45 minuten moet reizen..

Als je hier ervaring mee hebt hoor ik het graag!
 
ik heb zelf met model technics geprobeerd me auto te starten toen het -3 was en hij wilde na een uur nog niet aanslaan en even later met tornado was er niks aan de hand.

mvg jarno
 
Er zijn twee soorten Model Technics brandstoffen voor auto's : Qwikfire en Dynaglow
Qwikfire heeft percentueel meer olie, en iets minder Methanol, Dynaglow iets minder olie en meer methanol (beide 16% nitro). Dynoglow is qua mengverhoudingen bijna gelijk aan Tornado.

Qwikfire is iets stroperiger (minder viscoos) dan Tornado, dus moet je hoofdsproeier wat verder open draaien dan bij Tornado, en Dynaglow is qua viscositeit bijna gelijk aan Tornado.
Voor recreatief rijden en veel bescherming voor de motor: Qwikfire
Voor wedstrijd en 'serieus' gebruik: Dynaglow
 
Het gaat om de Qwikfire,

De gele/groenachtige kleur komt dus door de verhouding olie/nitro?
Is dit hierdoor een nitro die de motor dus beter beschermt dan tornado?

Of maakt dit geen verschil?
 
Qwikfire:

www.modeltechnics.com

An 18% oil content (13% EDL and 5% Castor) with 10% or 16% nitromethane and special additives to enable easy starting with pullstart engines.

Zeker voor hobby rijden zal modeltechnics Qwikfire brandstof beter beschermen dan Tornado.

Rob Keij
 
Nismo zei:
Bij mij komt het er niet meer in, maar goed onze eisen liggen dan ook iets anders :lol:


Duidelijk, maar vertel dan waarom modeltechnics er niet meer inkomt?
hoe en waarom welke eisen......

Rob
 
Rob Keij zei:
Nismo zei:
Bij mij komt het er niet meer in, maar goed onze eisen liggen dan ook iets anders :lol:


Duidelijk, maar vertel dan waarom modeltechnics er niet meer inkomt?
hoe en waarom welke eisen......

Rob

Wij rijden NK's dus dan stel je eisen aan brandstof, de verbranding moet goed zijn en de smering in balans. Wij reden met Dynaglow, een goede brandstof voor de ammateur echter te vet voor top-prestaties. Daarnaast viel het me op dat er met deze brandstof veel hoofdlagers versleten.

Nu rijden we met JP-fuel.
 
hoi ik ben alfred dina glouw
ik rij al 4 jaar met deze nitro
en zijn er erg blij mee ook omdat de prijs veel lager licht
maar je zult het dit jaar nog wel zien
hoeveel lagers er nog stuk gaan afstellen kan soms ook goed zijn
en dat het niet aan de nitro licht
we zullen zien
gr
 
serpentspecialist zei:
hoi ik ben alfred dina glouw
ik rij al 4 jaar met deze nitro
en zijn er erg blij mee ook omdat de prijs veel lager licht
maar je zult het dit jaar nog wel zien
hoeveel lagers er nog stuk gaan afstellen kan soms ook goed zijn
en dat het niet aan de nitro licht
we zullen zien
gr

Prijs zegt niet alles, ja kwaliteit is naar de prijs. Dynaglow is een goede brandstof voor de "niet" competatieve rijder. Iedereen die anders beweert wil of centjes besparen (en dat is hun goed recht) of hebben nog nooit met goede brandstof gereden... Na onze laatste trainingen kunnen we daarover meepraten.

We zullen inderdaad zien ;)
 
Nismo zei:
serpentspecialist zei:
hoi ik ben alfred dina glouw
ik rij al 4 jaar met deze nitro
en zijn er erg blij mee ook omdat de prijs veel lager licht
maar je zult het dit jaar nog wel zien
hoeveel lagers er nog stuk gaan afstellen kan soms ook goed zijn
en dat het niet aan de nitro licht
we zullen zien
gr

Prijs zegt niet alles, ja kwaliteit is naar de prijs. Dynaglow is een goede brandstof voor de "niet" competatieve rijder. Iedereen die anders beweert wil of centjes besparen (en dat is hun goed recht) of hebben nog nooit met goede brandstof gereden... Na onze laatste trainingen kunnen we daarover meepraten.

Dit weekend bij de Indoor Holland weer genoeg kannen met Modeltechnics gezien, veelal bij Engelse Toprijders waaronder Karl Jackson Kyosho en Novarossi fabrieksrijder, Stewart Wilcox Mugen met de nieuwe Ninja erop en allebij in de finale vandaag.
Dus dat deze brandstof alleen voor de "niet"competatieve rijder is vind ik echt onzin.
Denk dat de prijs kwaliteitsverhouding dik voor mekaar is bij Modeltechnics, praat dan wel over de dynaglow, duraglow zou ik niemand aanraden om te gebruiken.
Heb zelf ook 2 seizoenen met de dynaglow gereden, geen problemen meegehad zou zo weer overstappen als ik niet meer met O'donnell zou kunnen rijden.
 
Paultje, vaak hoor ik dat motor vermogen in off-road minder van belang is als dat is in on-road, ook daar komt modeltechnics volgens mij iets tekort, ook een puntje.....
 
serpentspecialist zei:
hoi ik ben alfred dina glouw
......
hoeveel lagers er nog stuk gaan afstellen kan soms ook goed zijn
en dat het niet aan de nitro licht
we zullen zien
gr
Hee die alfred... :wink:

Nismo zei:
We zullen inderdaad zien ;)

Hoor ik daar een beetje onderlinge competitie?...... :mrgreen:
 
Wat ik heb gehoord en ook ondervonden heb is dat sommige brandstoffen de stroming bij een krappe afstelling niet aankunnen en andere juist wel.
Als de brandstof het niet aan kan houdt het ergens op met prestaties en gaat de motor hikken.
Gammalube en Runnertime zijn van die brandstoffen waarbij je de motor nog armer kunt zetten en de prestaties verder omhoog gaan. Je kunt je afvragen als de motor dat allemaal wel goed vindt....

Uiteindelijk komt de kunst van het afstellen om de hoek kijken en zal iedere brandstof hard gaan, zit je aan de limiet van de afstelling van de auto en je rijkunsten en je hebt de snelste motoren kan de brandstof een verschil uitmaken.

tot die tijd meng ik het zelf wel voor een paar euro de liter ;)
 
M7H zei:
Paultje, vaak hoor ik dat motor vermogen in off-road minder van belang is als dat is in on-road, ook daar komt modeltechnics volgens mij iets tekort, ook een puntje.....

Aanvullend heb ik nog iets leuks gehoord.....
De nieuwe Ninja, Falcon, Boss motoren, schijnen , ik herhaal schijnen in de on-road nog niet mee te kunnen wegens betrouwbaarheid problemen, en wat zie ik in de resultaten van indoor Holland 2006.....
Thybaut zei:
Final Results - First Online!
1st Ricardo Gomez - Spain - Sidorf (ex-bergonzoni)/ Novarossi
2. Davide Tortorici - Italy - SVM Crono / Falcon
3. David Crompton - UK SVM Crono / RB
4. Daniel Reckward - Germany Kyosho / RB
5. Jon Hazelwood- UK XRAY / Recab OS
6. Karl Jackson - UK Kyosho / Novarossi
7. Stewart Wilcox - UK Mugen / Ninja
8. Phillip Guschl - Germany Kyosho / Sirio
9. Christoffer Svensson - Sweden Kyosho / RB
10. Borja Hernandez - Spain Mugen / Ninja

Een nieuwe Falcon toch 2e geworden!!

Dus ofwel, ze zijn wel betrouwbaar, ofwel de off-road versies (waarbij minder motor vermogen goed genoeg is) daar kunnen ze we mee komen.....

Nogmaals dit gaat niet over die motoren, maar over de brandstof.......
 
Roelof zei:
Wat ik heb gehoord en ook ondervonden heb is dat sommige brandstoffen de stroming bij een krappe afstelling niet aankunnen en andere juist wel.
Als de brandstof het niet aan kan houdt het ergens op met prestaties en gaat de motor hikken.
Gammalube en Runnertime zijn van die brandstoffen waarbij je de motor nog armer kunt zetten en de prestaties verder omhoog gaan. Je kunt je afvragen als de motor dat allemaal wel goed vindt....

Interessante theorie.......


Dat runnertime een brandstof is die je een brede "afstelband" geeft klopt, ik kan het weten want ik rij er (nog) mee.....
Mijn volgende blik gaat toch weer Tornado worden, want dat is toch wel een stuk goedkoper (75%) ook heeft mijn sponsor het niet meer, dus dat helpt ook mee... :wink:
 
Roelof zei:
tot die tijd meng ik het zelf wel voor een paar euro de liter ;)

Heb je daar ook het "recept" voor Roelof? Eventueel de plek waar deze zijn te kopen?

bedankt, Ron
 
M7H zei:
Paultje, vaak hoor ik dat motor vermogen in off-road minder van belang is als dat is in on-road, ook daar komt modeltechnics volgens mij iets tekort, ook een puntje.....

Wij hebben inderdaad niet zoveel intresse in piekvermogen als jullie :lol:
Ook ik heb gemerkt dat er zeker brandstofmerken zijn die meer vermogen leveren maar, de meeste mensen waaronder ook de topicstarter neem ik aan rijden geen 1/8 on road NK's.
Voor dit soort mensen is de Modeltechnics Dynaglow gewoon goed te gebruiken, en geeft zeker meer als voldoende prestatie en is in verhouding lief voor de beurs :wink:
 
Back
Top