Model Technics Nitro

• Topicstarter Topicstarter Mr.D
  • Startdatum Startdatum
oeps, het spul wat ik heb is sidewinder ook heel fijn spul vind ik zelf. en daar mag inderdaad geen afterrun in de motor doen. weet iemand waar je het hier in de buurt van zoetermeer kan kopen?

mvg jarno

hoi nee geen competitie
ik vindt het goede brandstof
ik rij al 20 jaar en heb in die 20 jaar al van alles geprobeerd
en ja wat moet ik zeggen ik rij nu 4 jaar met tevreden hijd
deze nitro
ik geef alleen andwoordt op de vraag
meer niet
gr
suc6
met jp nitro

Geef mijn maar gewoon Gammalube gaat goed betrouwbaar en is goed voor mijn motoren .
Brandstof is 1 van de belangrijkste dingen voor je motor en minder goede brandstof slopt gewoon je motor zowel voor de recreatie als competie rijder .

Bart_Banaan zei:
Bart_Banaan zei:
Er zijn twee soorten Model Technics brandstoffen voor auto's : Qwikfire en Dynaglow
Qwikfire heeft percentueel meer olie, en iets minder Methanol, Dynaglow iets minder olie en meer methanol (beide 16% nitro). Dynoglow is qua mengverhoudingen bijna gelijk aan Tornado.

Qwikfire is iets stroperiger (minder viscoos) dan Tornado, dus moet je hoofdsproeier wat verder open draaien dan bij Tornado, en Dynaglow is qua viscositeit bijna gelijk aan Tornado.
Voor recreatief rijden en veel bescherming voor de motor: Qwikfire
Voor wedstrijd- en 'serieus' gebruik: Dynaglow

Nou zijn jullie na twee bladzijde weer aan de zelfde conclusie van mij twee bladzijden geleden...

Inderdaad....en niemand heeft gezien dat "stroperiger" en "minder viscoos" (visceus neem ik aan..je weet wel...van die circel :wink: ) juist niet hetzelfde zijn.... :wink:

Bart_Banaan zei:
Dynoglow is qua mengverhoudingen bijna gelijk aan Tornado.

Nou zijn jullie na twee bladzijde weer aan de zelfde conclusie van mij twee bladzijden geleden...

Naja..jou conclusie is "Voor wedstrijd- en 'serieus' gebruik: Dynaglow"..

De anderen kijken daar anders tegenaan, Dynaglow is dan weer niet voor "competitie"..maar als de samenstelling hetzelfde is (methaan\nitro) dan is er voor mij alsnog geen reden om het dubbele te gaan betalen.

We zijn niet onnodig zuinig maar geld door de uitlaat pompen voor heel weinig verschil is dan misschien voor de echte "top" rijders??

Hoe groot noem je een "behoorlijk" verschil in prestaties? (qua snelheid, niet qua slijtage :wink: )

Ron4you zei:
Bart_Banaan zei:
Dynoglow is qua mengverhoudingen bijna gelijk aan Tornado.

Naja..jou conclusie is "Voor wedstrijd- en 'serieus' gebruik: Dynaglow"..

De anderen kijken daar anders tegenaan, Dynaglow is dan weer niet voor "competitie"..maar als de samenstelling hetzelfde is (methaan\nitro) dan is er voor mij alsnog geen reden om het dubbele te gaan betalen.

We zijn niet onnodig zuinig maar geld door de uitlaat pompen voor heel weinig verschil is dan misschien voor de echte "top" rijders??

Hoe groot noem je een "behoorlijk" verschil in prestaties? (qua snelheid, niet qua slijtage :wink: )

+/- 0,5 sec op MACH per rondje... ?

Dat scheel maximaal iets van 2,5%... Dat is voor een clubrijder en een parkeerplaatsracer echt niet te merken. De toprijders zien het verschil in hun rondetijden: ipv 14,0 rijden ze met 'ultra brandstof' 13,90 seconden over een rondje...

Voor clubrijders en recreactie rijders is dat echt geen reden om het dubbele voor een andere brandstof te betalen...

En het gaat alleen op als de motor echt optimaal afgesteld is!!
Een motortje wat echt goed is afgesteld op de omstandigheden met MT brandstof zal altijd nog veel beter en harder lopen dan een iets minder afgesteld motortje op een top-wedstrijd brandstof!!!

Met de afstelling is meer winst te halen dan met de brandstof!!

Leer eerst een motortje helemaal super af te stellen, dan kan je je druk gaan maken over een andere brandstof!!

Waar kun je dit in de buurt van Assen een beetje goedkoop (drenthe) halen ?

Tornado is leuk (en duur), maar we zijn recreatief,en een beetje meer olie(qiuckfire) is in mijn nieuwe blokje wel gewenst.

Of zijn er nog andere brandstoffen die beter voor mij zijn, als recreatieve zandgat rijder, zijnde?

psygho zei:

Tornado is leuk (en duur), maar we zijn recreatief,en een beetje meer olie(qiuckfire) is in mijn nieuwe blokje wel gewenst.

Of zijn er nog andere brandstoffen die beter voor mij zijn, als recreatieve zandgat rijder, zijnde?

De speelboom in Veendam en volgens mij ook het Stuurwiel in Assen (misschien). In Rolde zit ook een modelbouwzaak die het verkoopt.
En anders heb ik nog wel 5l Dynaglow ... PB me maar even.

hoi
ik heb eerst op 10 % gereden met tornade
ik betaalde toen voor 1 liter 15 euro ( vindt ik duur)
Ik ben over gestap naar 16 % van technics.
de cabrateur iets ander afstellen. en je kan er meer race.
ikke heb er nooit problemen mee gehad.
:D technics vindt ik goed lopen.

Nismo zei:
psygho zei:

De speelboom in Veenendaal en volgens mij ook het Stuurwiel in Assen (misschien). In Rolde zit ook een modelbouwzaak die het verkoopt.
En anders heb ik nog wel 5l Dynaglow ... PB me maar even.

Speelboom in Veenendaal? Ten eerste is daar al zo'n 4 jaar geen speelboom meer, ten tweede hebben ze daar nooit brandstof verkocht en ten derde ligt Veenendaal in provincie Utrecht 8)
Ik bedoel te zeggen dat je waarschijnlijk in de war bent met een andere plaats :wink:

hoi, ik kom er niet helemaal uit als ik jullie verhaal zo lees. Ik heb een 2.2cc motortje, goed ingereden, en gebruik het als offroad recreatief. Zou ik deze kunnen gebruiken? staat dat het voor vliegtuigmotortjes is, maar als ik zo de specs lees, lijkt die op onderstaande, en die is voor autos Model Technics 136 DYNAGLO 5 l. 10%

lijkt op deze, maar lijkt me zo weinig nitro, maar kan me vergissen. Allebij goedkoop. Zijn dit nu de nitros waar jullie hierboven over praten.
Expert mix

Back