model tekenprograma

wie kent een goed teken programa voor het ontwerpen van een model vliegtuig.
de basis van aerodinamica ken ik maar ik wil het liefts samen met een vriend van me een mooi en goed ontwerp maken en het liefst op de pc zo dat ik het ook al een beetje kan testen en bewerken voor dat ik het op papier zet.
Bijvoorbaat dank
marco

Zo'n programma voor ~35 euro is niet duur.
Ik denk dat je geen freeware kan vinden die dit allemaal kan.
Zo te lezen mag/kan je het programma ook zonder key gebruiken (?)

hoi,

ik zoek een programmatje om zeilboten te ontwerpen? Weet iemand hier iets voor?met een 3D voorstelling, ik denk dat dat met RcCad een beetje geldverspilling is.

alvast Bedankt

groet Robert

Robert,

ik ben het programma "hullform" eens tegen gekomen. Volgens mij moet je het kunnen vinden op calsondesign.com
Dit is een ontwerp programma voor schepen.

Succes

Wim

hoi, ik heb het programmaatje gedownload, werkt ook goed maar is wel moeilijk al die termen enzo....
ik ga er eens goed voor zitten

maar hartstikke bedankt.

groet Robert

Al die programma's die daarvoor zeer geschikt zijn, dus ook nog het vliegtuig mee kunnen testen zijn heeeel erg moeilijk en ook nog eens heel erg duur. Bijvoorbeeld: Advanced Aircraft Analysis (AAA). Kun je downloaden op hun site en iets van 40 dagen gebruiken of zo. Heb ik ook gehad maar het is echt onbegrijpenlijk. Freeware programma's zul je dus niet tegenkomen.
Dan kun je wel rccad kopen/trial downloaden, maar in mijn ogen heb je daar niet veel aan. Je kunt je vliegtuig wel tekenen en laten vliegen, maar bij dat programma vliegt elk willekeurig onwerp dus daar heb je niet veel aan.
Kortom een goed programma moet je dus gewoon kopen. Of je neemt autocat, tekent op je gevoel en hopen dat het allemaal werkt. Zo doe ik het altijd.

groeten maarten

dat word dus keihard sparen
of inderdaat op gevoel tekenen maar ook al heb ik meestal een scherp gevoel hier voor weet ik toch echt te wijnig kennis

van beroep vul ik voor praktisch 70% mijn tijd met 3D-CAD tekenen. We gebruiken solid edge. Nu had ik dat programma graag thuis gehad, maar daar is zo goed als niet aan te komen. Zijn er hier misschien mensen die dat toch liggen hebben? Misschien valt er zo wel iets te regelen....

Ik werk zelf met CATIA, dit programma is ook door airbus gebruikt voor het ontwerp van de nieuwe Airbus A-380.

Ideaal voor 3D ontwerpen, tis alleen even uitzoeken hoe alles exact werrkt als je t programma nog nooit gebruikt hebt, maar dat is met alles.

Qcad is een mogelijk alternatief voor het tekenen van vliegtuigen. Download profili van www.profili2.com installeer het programma voor het vleugelprofiel tekenen en Qcad zit er standaard bij. €10 registratie voor profili en je hebt een bruikbaar programma.

kurt zei:
van beroep vul ik voor praktisch 70% mijn tijd met 3D-CAD tekenen. We gebruiken solid edge. Nu had ik dat programma graag thuis gehad, maar daar is zo goed als niet aan te komen. Zijn er hier misschien mensen die dat toch liggen hebben? Misschien valt er zo wel iets te regelen....

Werkt dat niet met een dongle, dan zou je die eerst moeten namaken of ergens anders zien te krijgen?

Back