ModelbouwForum vlaggetjes op uw schip!

@RC boy, je reageer op een bijna dood topic , laatste reactie was 6Juli 2010.

Maar, over je laatste 2 punten!
1. als je de tekening in word in voerd kan je je vlaggetje zo klein maken als je wil en dan uit printen.
2. als je hem aan je vlaggenlijn of stok bevestigd heb en je spuit er blanke lak overheen , dan loopt hij niet meer door als hij nat wordt van de regen!
spuit bus met blanke lak bij Action voor €1,99

probeer maar eens, succes.

Hallo,

ik wil ook graag vlaggetjes bestellen,
maar ik hoor van Brecht Mussen.
dat je een andere maat moet hebben voor echte schaal?
klopt dat of is het niet zo?
edit ik bedoel de gewone vlaggen (niet de wimpeltjes)

Paul

Laatst bewerkt:
Afmetingen: Hoogte 14 mm, Langste lengte (van linkerzijde tot uiteinde punt: 30 mm.

Kan je zelf kijken of het past.

ja, klopt. achter de schaal staan toch de afmetingen!!
als ik op het plan keek zag ik dat ik schaal 1:75 nodig had. ook bij mijn containerschip moet ik in plaats van 1:100 1:75 .

ja, klopt. achter de schaal staan toch de afmetingen!!
als ik op het plan keek zag ik dat ik schaal 1:75 nodig had. ook bij mijn containerschip moet ik in plaats van 1:100 1:75 .

maar wat moet ik dan voor schaal????
ik ben 1:50?

Harm, ik denk dat je me verkeerd begrijpt, ik bedoelde eigenlijk die gewone vlaggentjes..
en ook dat wimpeltje ;)

maar omdat Brecht zei dat die niet op schaal passen (zoals ik geqoute heb) wilde ik dat toch even voor de zekerheid weten.. wel jammer dat ze er niet zijn in schaal 1:50......

Laatst bewerkt:
tja nu moet je niet zo gaan doen he,

jij loopt tegen mij te vertellen dat er niks van klopt van die afmetingen.....
maar het is goed ik heb ze al besteld....

let maar op op WSD :)

paul, ik dacht me te herinneren dat je niet blond was maar nu?!
ik heb gezegd dat de schaal niet klopte maar als je de pagina van vlaggentjes opent staat daar vanboven de schaal met daarachter tussen haakjes de afmetingen!! en die kloppen wel!!

en trouwens als je op je plan kijkt zie je de juiste groote!!!!!!
(tenminste als je een plan hebt)

Goede avond ja ze hebben daar mooie vlaggetjes maar niet voor mijn rijnsleper de ATL.
Moet eigelijk een naams wimpel zijn met ATLA er in en een vlag NRV.
Maar maak het wel van papier blijf toch binnens huis.
vr. gr. Ton ATLA

Neem een afbeelding van een vlag of wimpel. Vergroot of verklein die naar de juiste maat voor op je modelschip. Maak met een fotobewerker een spiegelbeeld en print beide af. Uitknippen met een paar mm extra aan de kant van de vlaggelijn. Dan aan de lijn plakken en het het spiegelbeeld erop. Eer de lijm droog is de vlag een wapperende vorm geven. Het droge vlaggetje afwerken met satijn blanke lak. Heb je wel een papieren vlaggetje, maar het lijkt net echt. Zo heb ik een 1:50 Caterpillar wimpel gemaakt. Gr. Klaas.

Back