Modelbouwforumwerkschependag 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo... Even dit topic ontdaan van alle 'ik-kom-niet-want-het-is-me-te-ver' berichtjes.
Ronald is dit topic gestart om te inventariseren welke verenigingen zich geroepen voelen om in 2007 de WSD te organiseren.

Tot nu toe hebben we als oogst:
Hengelhoef, België
'De Blauwe Wimpel',Leeuwarden, FEC-vijver
Den Haag, HMBC (Tenminste, ik neem aan dat dit geen 'losse flodder' van Marc Bol is :?: )

Ik kan me voorstellen dat leden van het forum enthousiast zijn om de WSD ook eens naar hún stekkie te halen. Da's prima, maar overleg eerst even met je bestuur.
Ik stel voor om iedereen in de gelegenheid te stellen om ruggespraak te houden met zijn bestuur. Geeft je bestuur groen licht, meldt het dan hier.

Tevens is geopperd om 2 WSD'n te organiseren, een in het noorden, een in het zuiden.

Begin December zet ik hier weer een poll op, die op 31-12-06 om 24.00 eindigt.
In die poll kan je aangeven welke locatie de voorkeur heeft, en/of dat er 2 WSD'n moeten komen, al dan niet op verschillende data.
Graag dus nu stoppen met postings of je komt of niet; daar is dit topic niet voor.

Raf,

ik denk dat ik even iets moet uitleggen over de Modelbouwforumwerkschependag........

Het is en traditie dat deze dag die georganiseerd wordt voor de leden van het modelbouwforum, leden met een werkschip.
Dat er een aantal verenigingen zich in principe opgeven om het 'evenement' te organiseren en dat dan de leden via een 'verkiezing' kunnen aangeven naar welke locatie hun voorkeur naar uitgaat.
En daar wordt dan de bijeenkomst gehouden.

We hebben het geluk gehad dat we de afgelopen 4 jaar iedere keer bij een vereniging welkom waren en dat de dagen ook uitmuntend georganiseerd zijn geweest.

Ook dit jaar is het de bedoeling dat een aantal verenigingen zich aanmelden om de dag te organiseren en we uit die verenigingen wederom en keuze maken.

In tegenstelling tot Robert zou ik er geen bezwaar tegen hebben als een vereniging zich voor een tweede keer zou willen opgeven, maar het is natuurlijk erg leuk om ieder jaar een andere vereniging te bezoeken.
Al is het alleen maar omdat het organiseren van zo'n evenement best wel wat werk met zich meebrent.

Het feit dat jouw vereniging zich bereid verklaart deze dag te organiseren wil nog niet zeggen dat deze dag dan ook bij jouw vereniging moet plaatsvinden.

Ik zeg niet dat ik niet naar België wil afreizen, om die discussie voor te zijn, maar het gaat even om het principe.
We hebben, tot nu toe, 3 verenigingen en daar wordt uit gekozen.

Ciao,
Ronald

@ Ronald, Ik heb er totaal geen probleem mee als een vereniging zich voor de tweede keer aanmeld hoor! Mijn opmerking was er meer op gericht om aan te geven dat wij ons welkom voelen bij elke vereniging..

@F.van.Gent, Ik heb persoonlijk niets tegen oorlogsschepen op een werkschependag. Wat wel lastig is op een dergelijke dag zijn Zeilschepen en Speedboten. Dit vaart elkaar in de weg, de werkschepen hebben een andere snelheid. Oorlogsschepen en werkschepen hebben juist bijzonder veel met elkaar overeen. Beide kunnen zij zeer veel extra's aan boord hebben en kunnen beide discipline's veel van elkaar leren!

Robert

Beste mensen.
Ik heb de bezem maar weer eens ter hand genomen, o.a. op verzoek van een van de forumleden. Er moeten me een paar dingen van het hart.
Als dat bot overkomt: sorry, het zij zo, maar ik heb me, de meest recente bijdragen aan dit draadje lezende, redelijk zitten opwinden.
Dit draadje bestond tot 15-09, 00.30 uur uit vier pagina's. Daarvan heb ik de laatste twee verwijderd. Het ging er weer typisch 'Hollands' aan toe. Gepiep over parkeergelden 8O Sorry hoor, ik heb begrip voor ieders financiele situatie, maar dit zijn discussies die de vooroordelen over Nederlanders behoorlijk bevestigen. "Wanneer is het koperdraad uitgevonden? Toen twee 'Ollanders om een cent vochten.
Hieruit blijkt weinig vertrouwen in de organiserende vereniging.
En dat vind ik niet netjes, want die vereniging is wel even bereid om de organisatie van zo'n dag op zich te nemen. En uit ervaring kan ik zeggen: dat kost tijd en inspanning.

Er stond een opmerking van een forumlid in, die opmerkte dat hij, de bewuste postings lezende, zo z'n twijfels had over de gezelligheid van een WSD. Dat is ook een teken aan de wand dat we niet zo moeten mauwen.
Met de ervaring van alle voorgaande WSD'n kan ik met een gerust geweten zeggen dat deze dagen héél gezellig en leerzaam zijn. Lees de draadjes van de voorgaande WSD'n er maar op na.

Dan even iets over marineschepen. Op de voorgaande WSD'n waren die welkom. Op marineschepen wordt ook gewerkt, geloof het of niet, maar belangrijker is dat deze modellen vaak hele interessante attributen aan boord hebben, die voor ons, eigenaars van werkschepen, ook leerzaam zijn. Maar als daar problemen over zijn... Laat de organiserende vereniging daar maar een uitspraak over doen! Zij zijn gastheer/vrouw.

Voor alle duidelijkheid nogmaals de procedure:
01-12-06 start ik een poll met daarin de keuzemogelijkheid uit de verenigingen die zich hebben opgeworpen om gastheer/vrouw te zijn.
Die poll sluit op 01-01-07 om 00.00 uur.
De vereniging die de meeste belangstelling heeft van de forumleden wordt van de uitslag op de hoogte gesteld en heeft dan ruim voldoende tijd om te beginnen met de voorbereidingen.

Als laatste: ik ga dit topic vanaf nu strakker modereren. De reden? Het zou vreselijk jammer zijn als door verder niet ter zake doend gepiep mensen of verenigingen af zouden haken.

Als een of meerderen van u zich storen aan dit verhaal:
Prima, dat mag. Reacties graag per PB aan mij. Dan hoeft dit topic niet verder vervuild te worden.

Met vriendelijke groet
Roel

hallo

mycl heeft vandaag een spoed vergadering achter de rug wat de WSD aangaat

nu jullie kunnen doen en laten wat jullie willen MYCL trekt zich terug.
MYCL vind het spijtig dat door een paar mensen een goed initiatief de grond wordt in geboord door pietluttigheden
mensen die zelfs mischien niet van plan waren om te komen verzieken de sfeer voor mensen die wel een gezellige dag willen met hobby genoten

de wsd gaat voor ons gewoon verder en de mensen die willen komen die zijn welkom
om je aan te melden doe mij een PB of email

dus roel blijven nog twee clubs over
'De Blauwe Wimpel'
Den Haag, HMBC
om een WSD dag te organiseren

sportieve groeten raf

Nou ik vond: de locatie in NIEUWEGEIN
Een toppie
Modelbouw schepen en boten.
En dan op en bij een echte scheepshelling
1000 procent hoor
Een prima cantine
En goed eten en drinken
En
Vooral
Een heel vriendelijke bar juffrouw
En nergens gezeik waargenomen
Dus Raf niet zo slap auwehoeren he
Met je spoedvergaderingen
Mvg
Frederik

raf zei:
hallo

mycl heeft vandaag een spoed vergadering achter de rug wat de WSD aangaat

nu jullie kunnen doen en laten wat jullie willen MYCL trekt zich terug.
MYCL vind het spijtig dat door een paar mensen een goed initiatief de grond wordt in geboord door pietluttigheden
mensen die zelfs mischien niet van plan waren om te komen verzieken de sfeer voor mensen die wel een gezellige dag willen met hobby genoten

de wsd gaat voor ons gewoon verder en de mensen die willen komen die zijn welkom
om je aan te melden doe mij een PB of email

dus roel blijven nog twee clubs over
'De Blauwe Wimpel'
Den Haag, HMBC
om een WSD dag te organiseren

sportieve groeten raf

Raf: Even voor de duidelijkheid: begrijp ik goed dat jullie een 'eigen' werkschependag organiseren?
Vind ik op zich jammer (versnippering) maar goed, het is jullie beslissing.
Kan je wel aangeven wanneer jullie die dag organiseren, zodat hij in ieder geval op de kalender van het forum kan komen?

Dat is voor de mensen die in de buurt wonen wél interessant.

Ik had mijzelf voorgenomen om mij niet te bemoeien met deze discussie, maar volgens mij word hier een fundamenteel punt over het hoofd gezien...

namelijk het kiezen door de forum leden.. Deze stappen werden de vorige keer genomen bij de lokatiekeus,

1. Aanmelden in het topic van de lokatie (uiteraard na overleg met club/bestuur)
2. Inschrijving eindigd, poll opzetten.
3. Aan einde van poll, lokatie uitgekozen, klaar.

Nu is er nog niet eens gekeken waar de (MODELBOUWFORUM)-werkschependag word gehouden, en er is al heibel over het hele verhaal.. Snap het eerlijk gezegd niet..

Robert

Ps. Een werkschependag is zeker geen intelectueel-eigendom van het modelbouwforum, mag dus uiteraard door iedereen onder die naam georganiseerd worden. Echter een modelbouwforum-werkschependag , daarmee voel ik mij uiteraard wel degelijk verbonden..

hallo

Ik wilde er maar weer eens vroeg over beginnen

Op Hemelvaartsdag 2007 wordt wederom de Modelbouwforumwerkschependag gehouden.

Het wordt de vijfde!!!!!

Welke vereniging voelt zich geroepen om deze bijzondere vaardag te organiseren???

Ciao,
Ronald
dit staat er in de eerste posting van dit topic

dus ik dacht dat dit reeds genoeg zou zijn geweest
maar blijkbaar niet dus

om de mensen die het dus moesten gemist hebben, er overheen gelezen of gewoon gelezen hebben wat ze zelf wilden wat er stond hier nogmaals de datum

Op Hemelvaartsdag 2007 donderdag 17 mei

als WSD jullie ergert dan wordt dit veranderd in OWSD (Open Werk Schepen Dag)
aanmeldingen komen reeds binnen
wil je komen doe dan een pb met als hoofding OWSD of mail me met dezelfde hoofding

sportieve groeten raf

Ik had begrepen van Roel dat er in December een poll gehouden zou worden. Met andere woorden iedere vereniging heeft tot uiterlijk (eind) november de tijd om de mogelijkheden te bekijken (overleggen bestuur, gemeente, o.i.d.) én zich aan te melden. Op basis van het aanbod (aantal verenigingen die het willen/kunnen organiseren wordt dan een keuze gemaakt. De organiserende vereniging heeft dan van januari tot mei om e.e.a. definitief te regelen (ruim voldoende lijkt me)

Ben zelf ook nog wat mogelijkheden aan het bekijken en houd jullie op de hoogte.

Dit vind ik weer jammer. Zijn we niet met eens elkaar, Krijgen we weer een afsplitsing(net als in de politiek). Dit is een hobby van en voor grootte kinderen,maar als ik dit lees lijken we wel kleine kinderen. Daarom vroeg ik ook de laatste keer waar zijn die vaardagen gehouden. Want het lijk mij fair om een keer in het noorden ,midden, en het zuiden zoiets te houden. En waarom weer die onderscheid van schepen. Er zijn sleepboten, binnenvaart schepen, politie boten, marine schepen en nog zoveel andere schepen die werk in uitvoering doen. Dat zijn toch in het principe toch ook werkschepen. Het moet toch mogelijk zijn om al dit soort schepen op een dag bij elkaar te krijgen zijn. Meschien is het mogelijk om de naam te verranderen in open scheepvaart dag. En wat is dan leuker om zo veel verschillende schepen bij elkaar te zien. Dan laat ook zien dat onze hobby niet alleen uit sleepboten bestaan. Met dit soort dagen promoot je wel je hobby en je laat de mensen zien wat je allemaal kunt bouwen. Ik hoop dat we er op een normale manier er uit komen. Want dit doet me denken,toen ik op de kleuterschool zat.

Groetjes Huub

Huub,

De schepen die jij nu opnoemt zijn het probleem ook niet, dit was al eens door Roel aangegeven.
Het enigste probleem zijn de zeilschepen en speedboten (en brandstof schepen....Zoef!!!! uche uche :wink: :wink: :wink: )
Ergo, het blijft gewoon de WSD.

Volgens mij kan er beter een enorm slot op deze topic gezet worden tot aan december.
De verenigingen kunnen wel via een PB kenbaar maken of ze beschikbaar zijn, en worden dan zichtbaar in de poll in december.
Iedereen heeft dan nog meer dan genoeg tijd om te stemmen.

Ik dank u voor uw aandacht.
Greetings,
Luit

Luit zei:
Huub,

Het enigste probleem zijn de (en brandstof schepen....Zoef!!!! uche uche :wink: :wink: :wink: )

Ik dank u voor uw aandacht.
Greetings,
Luit

daar is alleen de aandrijving het probleem

Volgens mij kan er beter een enorm slot op deze topic gezet worden tot aan december.
De verenigingen kunnen wel via een PB kenbaar maken of ze beschikbaar zijn, en worden dan zichtbaar in de poll in december.
Iedereen heeft dan nog meer dan genoeg tijd om te stemmen.

Daar ben ik roerend mee eens Luit.

Er is onderhand al zoveel over bijzaken gesproken dat de hoofdvraag steeds verder naar de achtergrond verdrongen lijkt.

Bovendien, we praten over een evenement dat over 7 maanden plaats moet vinden en waar over drie maanden over gestemd kan worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back