Modelbouwwinkel van formaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

IK ben de gehele ochtend al aan het zoeken naar een modelbouwwinkel die de moeite waard is om wat km's voor te rijden. Veel winkels hebben een slechte site, waar weinig over de winkel te vinden is.

Kent iemand een modelbouwwinkel van groot formaat? het gehele land is welkom.

Het is niet de bedoeling een winkelbespreking te starten, ik wil alleen weten waar de winkels zitten die de moeite waard zijn om een stuk voor te rijden.

Ik ben op zoek naar een winkel met een divers assortiment (auto's, schepen en vliegtuigen)

Vriendelijk bedankt,

Bas

HobbyIn is voor vliegtuigen de enige winkel in Nederland waar het assortiment compleet en up-to-date is.
Van de ander disciplines weet ik niets.

2bros RC in Bussum is niet heel groot qua oppervlak, maar het assortiment is verrassend uitgebreid vind ik. Ze doen in auto's, boten en vliegtuigen. Hun website is redelijk uitgebreid, maar vertelt je naar mijn smaak niet erg veel: http://www.2brothersrc.com/

In Pijnacker zit het hoofdfiliaal van Quartel, daar staat/hangt/ligt wel het nodige op alle gebied, het plafond hangt vol met 2e hands vliegspul, en er staan veeeel bouwdozen, auto`s vliegtuigen, boten. Daar ben je wel een tijdje zoet ;)

W&W schijnt ook goed te zijn, is alleen geen nederland, wel vlakbij..

2brothers is meer voor boten, hoewel ze ook veel vliegtuispullen etc hebben.

Zowel hobbyin als 2 brothers zijn niet echt 'winkel-winkels', geen kijkwinkels dus, meer systeem van een grote balie en daar kun je de spullen zeggen die je wil en dan pakken ze het.

In Nederland: Leo verspaget in Eindhoven, zeer ruime sortering modellen.
In de buurt van Nederland: W&W modellbau, daar grijp je echt nooit mis!

GJ

www.shamrock-maastricht.nl
Ook een groot assortiment en groot oppervlak !

In de verste verte niet mee eens. Heeft praktisch nooit de gevraagde onderdelen op voorraad en als er dan iets besteld moet worden, wilt het al snel een maandje duren. (Ik heb ooit 6 maanden op een onderdeeltje van Tamiya moeten wachten, welk toen nog makkelijk leverbaar was)
En een groot oppervlak? Bwa, dat valt wel mee. Hun oppervlak weerspiegelt in elk geval niet hun "grote" aanbod aan onderdelen.

2brothers is meer voor boten, hoewel ze ook veel vliegtuispullen etc hebben.
Ik denk dat ze vooral auto's hebben, en boten/vliegtuigen pakweg 50/50.
Zowel hobbyin als 2 brothers zijn niet echt 'winkel-winkels', geen kijkwinkels dus, meer systeem van een grote balie en daar kun je de spullen zeggen die je wil en dan pakken ze het.
Bestaan er "winkel-winkels" voor modelbouw?
Ik kan me voorstellen dat ze niet willen dat klanten de kleine onderdeeltjes uit de bakjes zitten te plukken. Maar er liggen bv veel kleine onderdelen in bakjes onder de glazen toonbank.

Ik denk dat ze vooral auto's hebben, en boten/vliegtuigen pakweg 50/50.

2 brothers RC staat bekend als _de_ botenwinkel van nederland, alle mensen die serieus met boten bezig zijn, kennen die winkel. Komt ook omdat ze zelf veel met boten doen, en bv. getunede motoren verkopen (tuned by powerpete).

Bestaan er "winkel-winkels" voor modelbouw?

Naar het schijnt is W&W een 'winkel-winkel', dus als het ware met je winkelwagentje langs de schappen en genieten maar. Schijnt wel erg slecht te zijn voor je pinpas.

Quartel te pijnacker is in NL denk ik de grootste 'winkel-winkel', al is dat wel meer toegespitst op beginners, bouwers, etc.

Ik kan me voorstellen dat ze niet willen dat klanten de kleine onderdeeltjes uit de bakjes zitten te plukken. Maar er liggen bv veel kleine onderdelen in bakjes onder de glazen toonbank.

Tsja, die discussie heb ik wel vaker gehad met een lokale winkelier, ik denk dat dat dom is. Je moet juist rekken hebben waar alles aanhangt, dan gaan mensen winkelen. "oh ja, dat moest ik ook nog hebben". Als je alles wegstopt onder een balie, kopen mensen alleen datgene wat ze al van plan waren.

Helemaal met Hezik eens! Zeker voor de echte "bouwers" (dus niet die mensen die met een onderdelenlijst aan de balie komen) is het prettig als je op je gemakje eens kan snuffelen of er iets bruikbaars voor je tussen zit.
Gelukkig hadden de modelbouwzaken die ik vaak frequenteerde al snel door dat het handiger was mij zelf te laten neuzen, terwijl zij andere klanten hielpen.

Ik denk ook dat mensen automatisch meer gaan kopen, omdat men dan echt gaat shoppen, in plaats van met hun boodschappenlijstje in de hand aan te sluiten in de rij voor de balie.
Maar goed, er zal wel een reden voor zijn (ik gok een grotere kans op winkeldiefstal, vooral als het om klein spul gaat, helaas)

Denk meer dat het met de winkelprijs per vierkante meter te maken heeft..

Heren, iedereen kan begrijpen dat dit op slot gaat, in het verleden draaide dit soort draadjes altijd uit op een bespreking van een of meerdere winkels (zie je nu ook al gebeuren)

Een slotje voor het erger wordt.

Martin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back