Het kan ook met een slangetje hoor.... Zolang het maar een communicerend vat blijft.
Dus je kunt letterlijk alle kanten op met dat tankje.
Alleen denk ik dat 220 olie domweg veel te dik is, persoonlijk. Dat is een zware tandwielkast olie.
In asdoorvoeringen gebruiken we normaliter een 40~80 cSt olie. Vrijwel alle schepen waar ik op gevaren heb, gebruikten gewoon de olie die ook in de motor ging.
Enige uitzondering daarop was de TI Europe, waar ik me niet meer precies herinner welke olie, maar ik weet wel dat dat ook een 46 klasse olie was.
Die olie was iets geschikter voor eventuele waterinbreuk, want met 26 meter diepgang staat er wel ruwweg 2 bar op de afdichting en dan is waterinbreuk gewoon niet ut te sluiten.
Als ik jou was, zou ik een goede compressor-olie gebruiken in de 32 tot 46 klasse. Die olie blijft tenminste smeren als er een haartje water in komt.
Je zou ook kunnen kiezen voor een watergesmeerde as, maar dan moet je wel zorgen voor een (klein) beetje stroming. Teflon als lagermateriaal is er geschikt voor, maar Delrin is beter, Nylon gaat ook goed.
Dan hoef je alleen maar een goede afdichting aan de binnenkant van de tunnel te hebben, en heb je nooit meer zorgen over een oliespoor.... Een simpel inlaatbuisje vanaf het vlak naar de voorkant van de tunnel, en de zuigende werking van de schroef doet de rest....