Modelvliegfeest Rozenburg 30 Augustus

Sommige kunnen daar goed vliegen,
Zelfde als die jongen met de Heli.
Het 3d vliegen, dat was ook leuk om te zien.

Hele geslaagde dag! :thumbsup: M'n vrouw vond het ook leuk ... dat zegt heel wat.

Helaas heb ik geen knuffel gevlogen, omdat ik bij het proefrondje vooraf, met de landing een wiel brak. Volgende keer beter.

Ik ben wat vroeg weg gegaan, maar dat was omdat m'n kinderen na het knuffelvliegen, het snoep zoeken en alle honden aaien ... helemaal op waren.

hallo ben vandaag eens wezen kijken bij jullie
Moet zeggen erg leuk om te zien

ben zelf bezig met powerboats, maar loop met de gedachte om over te stappen naar het vliegen of helicopter vliegen

Maar erg leuk en mooi veld hebben jullie

gr

Albert

Hele geslaagde dag! :thumbsup: M'n vrouw vond het ook leuk ... dat zegt heel wat.

Helaas heb ik geen knuffel gevlogen, omdat ik bij het proefrondje vooraf, met de landing een wiel brak. Volgende keer beter.

Ik ben wat vroeg weg gegaan, maar dat was omdat m'n kinderen na het knuffelvliegen, het snoep zoeken en alle honden aaien ... helemaal op waren.

he henri het snoep droppen is toch nog ergen goed voor geweest je tail wiel ligt in het clubgebouw hadden de kinderren gevonden op zoek naar snoep:p

Wat ik tussen alle 3d geweld vooral van heb genoten was die groene charter met ADHD die achter een Puma aan ging om een lintje door te knippen.
Heel gaaf om te zien wat je zonder rolroeren allemaal uit kan vreten!

je tail wiel ligt in het clubgebouw hadden de kinderren gevonden op zoek naar snoep:p

:confused: Dat is niet waar ik 'm verloren ben. Of hij is al bij de start afgebroken. Nou ja, maakt niet uit ... gooi maar weg. Ik ga het hele pootje vervangen voor iets sterkers. Beter vliegen is ook een optie natuurlijk ... weet ik. :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Ik denk dat het wel een geslaagde dag voor de club was.
De sfeer was relaxed-gezellig en aan publiek geen gebrek.
En voor alles was er voldoende animo, snoepdropping, knuffelvleigen (nooit geweten dat Ernie zo goed kon vliegen) en de proef-lessen .
Jammer dat de wind een beetje aan de stevige kant was.

En Alexzzz, zonde man, ik zag het gebeuren, ondanks dat de klap niet "zo hard ", zoals jezelf aangeeft, gaf het geluid van het afbreken van het landingsgestel anders te kennen....brrrrr

En Justus
Wat ik tussen alle 3d geweld vooral van heb genoten was die groene charter met ADHD die achter een Puma aan ging om een lintje door te knippen.
Heel gaaf om te zien wat je zonder rolroeren allemaal uit kan vreten!

Was dat die kamikaze charter met Japanse herkennings-tekens ???
Hmmmm..... drie maal raden wie die vloog :)

Dus dames en heren van EMCR ... bedankt voor de leuke dag !!

Was zeker een mooie dag, heb ernie ook zijn luchtdoop zien krijgen hahha!!

Heb aardig wat foto`s gemaakt, zal ze vanavond even uitzoeken en dan hier neerzetten. :)

Ik denk dat het wel een geslaagde dag voor de club was.

Jups, zeer zeker, iedereen die ik sprak had het naar zijn/haar zin:)

En Alexzzz, zonde man, ik zag het gebeuren, ondanks dat de klap niet "zo hard ", zoals jezelf aangeeft, gaf het geluid van het afbreken van het landingsgestel anders te kennen....brrrrr

Klopt, het geluid was redelijk akelig, maar de kist staat weer op zijn pootjes, al het houtwerk is gerepareerd, nu nog een nieuw jasje eromheen (slechts gedeeltelijk, vanmorgen zag ik dat er niet heel veel opnieuw gefolied hoeft te worden:))

Was dat die kamikaze charter met Japanse herkennings-tekens ???
Hmmmm..... drie maal raden wie die vloog :)

Paul v B staat wel een beetje bekend om die vliegstyle ja:mrgreen::mrgreen:

Ik ben benieuwd naar de foto's!!!

Ernie rules.... en Ruud ook :worship:.
Ik had tegen mijn dochters gezegd wat knuffels mee te nemen. Gelukkig hebben ze er maar een paar honderd en de meesten waren veel te groot (volgens mij en ik heb alleen mijn Calmato'tje als referentie). Ik heb er toen een grap van gemaakt: neem nou de grootste Ernie die jullie hebben mee en dan maken we een geintje met degene die gaat knuffelvliegen. De meiden hebben de hele weg van Nieuwerkerk naar Rozenburg al in een deuk gelegen, we gaan iemand foppen. Afijn, ik sta mijn Calmato klaar te maken komt Ruud (de eigenaar van de Fly Baby) aan: Ik zoek een grote knuffel, niet zo'n kleintje..... 2 meiden in koor hier is Ernie!!! Eerlijk is eerlijk, Ruud moest slikken maar we hebben Ernie met alles wat voorhanden was vastgebonden en getie-rapped. Ik ken Ruud nog niet zo lang maar het viel me op dat hij steeds stiller werd.....hij heeft Ernie perfect rondgevlogen en gezien de harde wind en de niet onaanzienlijke weerstand die Ernie veroorzaakte was dit duidelijk niet makkelijk. Dus :worship:. De oorkonde is ondertussen de hele school rondgeweest en iedereen vind het geweldig.
Balen van de crash van Alex (wat kan Urlien hard lopen :mrgreen:) maar verder was het een geweldige dag.
Ik heb zelf niet meer kunnen vliegen met mijn Calmato, de motor wilde niet betrouwbaar lopen. Later bleek dat een o-ringetje op de stationair schroef kapot was maar voordat we daar achter waren eindigde mijn Calmato bijna in de frietkraam omdat de motor afsloeg bij take-off op 2 meter hoogte. Maar goed, heb ik ook mijn eerste dead-stick achter de rug. Al met al ben ik het hele Kyosho gebeuren zat. Na 7 weekenden vliegen zit er bijna geen folie meer de op de kist en de motor blinkt niet uit in betrouwbaarheid :(. Dus: net een nieuwe Graupner WP 65 trainer met OS 61 FX besteld. Kan ik verder vliegen voor mijn brevet en de Calmato ga ik ontvetten, her en der wat nieuw balsa, voorzien van drijvers en opnieuw met Oracover bespannen. Ik had toch al tekeningen voor een 10cc DOHC viertaktmotor (ontwerp van Schilling) gekocht, die ga ik bouwen en uitproberen op deze kist. De watervliegtuig verhalen van de heren van Bos model air zijn aanstekelijk.

Hier nog een foto van Ernie:mrgreen:

017.jpg

De Extra is op het spuiten van de wielkappen en landingsgestel na weer helemaal klaar, gisteren en zondagavond heb ik iedere vrije seconde die ik had gewerkt eraan, en het resultaat mag er zijn:)

Zijn er nog mensen die gefilmd hebben?

Inderdaad leuke foto's, thanx Danny.

Met name die Ernie doet het goed.
Als ik het vertel aan collega's en kennisen, dan krijgt ik alleen maar positieve reacties.\
Dus betere reclame is er bijna niet, dan een beetje humor.

Leuke foto's jammer dat het alleen voor leden was die dag ..

Zo'n open dag is bedoeld om de club, als club zijnde, zich te presenteren naar het publiek.
En dan met name in de regio, een vereniging hangt toch samen van de leden die het samen doen.
En met een programma met proeflessen, snoepvliegen, knuffelvliegen en verscheidene demo's zit zo'n programma toch snel vol.

Eerder dit jaar was er een vliegdag waarbij ook vliegers van andere clubs aanwezig waren om hun kunnen te tonen en voor zover ik weet komt er dit jaar ook nog een Fly-In.
Dus helemaal snappen doe ik je opmerking niet.. :) maar dat kan ook aan mij liggen

Laatst bewerkt:
Ooooohhh :)

Maar dan is het toch simpel opgelost !!
Gewoon lid worden, ja toch !! :)

Voor veel dingen zijn in het leven zijn vaak simpele oplossingen

En Alexzzz goed te horen dat je kist weer bijna up en running is.

Laatst bewerkt:
Back