@Roel van Essen, bedankt en grotendeels met je eens. Ook ik hecht er aan dat zaken correct worden uitgevoerd.
Enige rechtvaardiging: onverlet is dat de KNVvL op dit onderwerp de belangrijkste gesprekspartner is naar de overheid.
Dat houdt ook in dat de KNVvL een bredere sociale functie heeft dan het enkelvoudige verenigingsbelang.
Dit wordt door hen ook zo gezien zoals te lezen in het grote missiestatement van de KNVvL en in het Afdelingsregelement.
Dit blijkt ook uit het überhaupt aanwezig zijn van een KNVvL katern op dit forum met als opening statement:
Allereerst mijn hartelijke dank aan Robert voor het openen van dit subforum. Zo is er een plek ontstaan waar met en over de KNVvL kan worden gesproken.
Hier kan men terecht met vragen, opmerkingen en suggesties aan het adres van de KNVvL. En, zoals gebruikelijk, kan daar weer op worden gereageerd, zowel aanscherpend als nuancerend.
Ook je statement.
een vereniging heeft de plicht haar leden te informeren over genomen beslissingen/beleidsstandpunten
is wel correct maar iets te makkelijk.
Er wordt trouwens wel eens vergeten dat ik KNVvL lid ben, in die zin mag ik dus wel enige verantwoording vragen.
Aangezien ik me op persoonlijke titel, maar gemotiveerd vanuit het forum in dit avontuur heb gestort, heb ik mijn discussie met de KNVvl op het forum in eerste instantie gestopt om mijn verslag in dit draadje voort te zetten.
Juist is dat ik dan in discussie ben met forumleden en niet rechtstreeks met de KNVvL.
Tot dat verslag hoort daar dan echter ook, helaas, de obstructie die ik van de KNVvL heb ondervonden bij.
Dat leverde ook weerwoord van individuele KNVvL leden op.
Tot zover niets aan de hand.
Ik constateer zelf dat mijn bijdragen wel steeds meer een verantwoordingsvraag naar de KNVvL toe zijn geworden en het kan zijn dat dit te lang in dit draadje is blijven hangen.
Ik heb dan ook concrete vragen aan de KNVvL weer geplaatst naar waar ze horen: onder het KNVvL katern.
De enige reactie tot dusver is overigens die van een gewaardeerd forumlid die dat dan weer geen correcte actie vond: wanneer doe ik het dan goed?
Mijn andere pogingen om met de KNVvL te communiceren:
In mei vorig jaar heb ik hier op het forum in het KNVvL draadje Hot News enige vragen gesteld waar het antwoord nog steeds niet afdoende op gegeven is.
Tijdens de RPAS vergaderingen heb ik stukken ingebracht die rechtstreeks ook de KNVvL betreffen.
Inhoudelijk heb ik daar nooit een reactie op gehad behoudens één telefonisch overleg waaruit blijkt dat als ik me niet volledig achter het KNVvL standpunt schaar er weinig interesse in mijn mening is. Effectief leverde dit weinig meer op dan sabotage van mijn inbreng.
Tevens heb ik na een ultieme poging om tot communicatie te komen de KNVvL direct in een mail benaderd.
De Vicevoorzitter zou mij na drie dagen terugbellen voor een afspraak, dit is nu meer dan twee weken geleden.
Ook uit zijn initiële reactie kreeg ik niet de indruk dat de KNVvL erg veel behoefte heeft om hierover te communiceren en zeker niet als wellicht het beleid ter discussie zou staan.
De communicatie door de KNVvL in de verder gehanteerde media: Nieuwsbrief en het blad zijn eenrichtingsverkeer dat zich vooral als propaganda laat lezen.
Nogmaals, wanneer doe ik het dan goed?