Beste Martin7182,
Je verondersteld en leest toch wel erg veel dat er niet staat.
Mijn intentie is de regelgever houden aan dit enkele statement:
.Afbakenen van de groep modelvliegers De inzet van Nederland, zoals verwoord in het beleidsvoornemen, is dat modelvliegers zoveel mogelijk hun hobby op de oude voet kunnen voortzetten.
Oftewel, de schade die ‘’door het gedrag van enkelingen die zich aan geen enkele regel willen houden’’ wordt aangericht, voor alle reguliere en fatsoenlijke modelvliegers te beperken.
Nu is het zo dat de schade nu en in de toekomst zich buitenmatig en specifiek manifesteert op de groep ‘’klassiek’’. Ik richt mij specifiek hierop zonder het dronevliegen te kort te willen doen.
Ik ben zelf erg ongelukkig met de duiding klassiek (heb toevallig ook nog hekel aan klassieke muziek) en kom binnenkort met een betere term
Klassiek sleept met zich mee een term als modern en ik zie dat jij ook die kant opgaat.
De stap is snel gezet naar een restantje sneue ouwe mannetjes met hun zelfgeplakte balsa zwevertjes: (en ja ik ben er zo een); wie wil daar nu nog rekening mee houden.
Stel je een dergelijke opvatting eens voor in de watersport: vanwege overlast van waterscooters wordt het skûtsjesilen uit Friesland verbannen.
Er zijn er voor minder in Friesland onder het ijs gestopt.
:
Als je graag verschillende groepen onderscheid, dan zijn "wij"; de klassieke modelvliegers niet beter of slechter dan "zij"; de moderne modelvliegers.
Mee eens, waar je uit concludeert dat dit mijn insteek zou zijn weet ik niet: ik ben van de club vrijheid blijheid en ieder diertje zijn pleziertje.
Als je je als dronevlieger beperkt voelt, verweer je daar dan tegen, maar doe dat niet met een beroep op: wat zullie mogen moet ik ook mogen en daarmee de hele hobby onderuittrekkend. Als door onverantwoorde lieden extra gevaarzetting met bepaalde modelvliegtuigen wordt gedaan dan wil ik daar niet op aangesproken worden en de beperkingen ondervinden terwijl die groep (onverantwoorde lieden) nauwelijks schade ondervind.
Dat zegt alleen niet dat alle moderne vliegers onder de "kwaden" vallen
Natuurlijk niet, het is alleen mijn zaak niet.
En hoe definieer je "klassiek"?
Een definitie van "drone" op basis van uiterlijke kenmerken lijkt me niet zo handig.
geef hier dan zelf eens een duidelijk antwoord op? Ik weet het wel en is in dit draadje al meermalen aangedragen maar waarom wil men daar niet aan?
Je voorbeeld van je ‘’killer plane’’ dat is duidelijk een drone, denk je echt dat ik zo naïef ben dat ik een vastvleugelvliegtuig klassiek vind en een drone een multicopter?
Met een vroegere opmerking van je ben ik het wel eens: Volgens mij is dit vrij kansloos
Het lijkt er op dat de ongebonden clubs zich bijzonder passief opstellen: dan krijgt de KNVvL toch gelijk met dat zij de moeite van inspanning niet waard zijn.
Het zou kunnen dat de ongebonden klubs niet echt door hebben wat er aan de hand is en wat er dreigt, of dat ze al besloten hebben dan maar naar de KNVvL te gaan.
Beseffen ze wel dat ze op het ogenblik geen andere status dan wildvlieger hebben?
Ik had graag eens een reactie uit die hoek gehad.