Modelvliegtuigje doodt man

Sorry dan, als ik wat piloten beledigd heb.
Tog blijf ik het gek vinden, hoe je 200km per uur kan vliegen zonder fpv set.
Ik zal wel eens pilonrace, turbine en snelle funjet filmpjes opzoeken op youtube.

Ik zou het pas knap vinden als er iemand 200klm/u vliegt met fpv!
 
Die filmpjes van die ongelukken hoef ik niet te zien,
iemand filmpje van dat 550kmp uur ding? laggen
 
Ik zou het pas knap vinden als er iemand 200klm/u vliegt met fpv!


Dat dacht ik eigenlijk ook.

200km/h is á 60m/s en ons zicht met kleine modellen á 300m. Dat is dus 5 seconde van je af vliegen. Tijd genoeg toch .



linkje jet

betuwsemodelvliegclub.nl • Bekijkt onderwerp - Jet Speed Record.

Als het met die snelheid was gebeurd had hij niet eens een hoofd meer.


en nog een paar

betuwsemodelvliegclub.nl • Bekijkt onderwerp - Funjet

www.dumpert.nl - RC superjet crashen...

betuwsemodelvliegclub.nl • Bekijkt onderwerp - Pylon crash

betuwsemodelvliegclub.nl • Bekijkt onderwerp - 80+dB elektro

j9_dpvPAdAw[/media] - Excite Hotliner + 60 m/s

f5D pylon Excite
0U9N0tYqIyY[/media] - Excite F5D

f3D pylon 369km/h
QjR-KrlVlVE[/media] - Fast RC F3D Aircraft 369km/h Trailer

Mijn eigen modelletje met een elektromotortje van 11 euro
http://www.youtube.com/user/Turbocinqy1250#p/u/15/E2U219JpGnc

Jets over pampa fly by's
http://www.youtube.com/user/Turbocinqy1250#p/u/16/RMBNbKatrUw

Turbine hotliner
http://www.youtube.com/user/Turbocinqy1250#p/u/20/jSZwuI0f5Oo

Conclusie. 200km/h is nog niet zo hard. Zoals hier boven al stond de gemiddelde trainer kan al over de 150km/h.
Tjah dat autotjes en bootjes dat niet zo makkelijk halen kenne wij niets aan doen ;)

Gewicht maal sneheid en boem is nou eenmaal Au! Niets aan te doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wie koopt nou ook een vliegtuigje dat 200 km. per uur kan.
stel gekken, je weet dat ding gaat een keer de controle verliezen, of servotje strippen.
Zo snel mag je niet eens met een auto.

Stijgt in Groningen op, raakt iemand in Assen!

Jij hebt blijkbaar geen idee wat de tipsnelheid van de rotorbladen van je heli's zijn.
Onafhankelijke van de grootte van de heli, zal het toch zeker zo'n 400 km/h bedragen, lijkt me dus ook flink dodelijk.
Zeker met de complexiteit van een heli, een groter risico dan met een vliegtuig, dus denk even na voor je bovenstaande reactie plaatst.

Tim
 
Jij hebt blijkbaar geen idee wat de tipsnelheid van de rotorbladen van je heli's zijn.
Onafhankelijke van de grootte van de heli, zal het toch zeker zo'n 400 km/h bedragen, lijkt me dus ook flink dodelijk.
Zeker met de complexiteit van een heli, een groter risico dan met een vliegtuig, dus denk even na voor je bovenstaande reactie plaatst.

Tim

Sterk punt!
 
Een vliegtuig vliegt uit zichzelf best wel stabiel door lijkt mij.
Ligt eraan wat er gebeurt.

Als alles op dat moment peferct neutraal stond en het vliegtuig vliegt zelf ook neutraal dan gaat ie door tot de peut op is.
Maar wijkt er echter iets af dan kan er avanalles gebeuren.

En met storing weet je helemaal niet wat er gebeurt.
 
Je ziet het vaak bij beginners die voor het eerst op een weilandje wel denken het zelf te kunnen; 30 meter halen ze wel meestal:mrgreen:
 
Dat ze geen 30 meter halen komt omdat ze sturen.
Als een professional een perfecte fly-by doet, en daarna zn controle verliest,
even rekenen 550km per uur / 6 ( 10 minuten accu ).
Zou ie ongeveer na 90 kilometer crashen.
 
Dat ze geen 30 meter halen komt omdat ze sturen.
Als een professional een perfecte fly-by doet, en daarna zn controle verliest,
even rekenen 550km per uur / 6 ( 10 minuten accu ).
Zou ie ongeveer na 90 kilometer crashen.

Ik begrijp wat je bedoelt, maar een klein zuchtje wind kan al een koersverandering teweeg brengen, dan heb je best kans dat die 90km maar 2 km wordt:) (geldt ook voor toestellen met normale snelheid)
 
even rekenen 550km per uur / 6 ( 10 minuten accu ).
Zou ie ongeveer na 90 kilometer crashen.

Meeste turbines lopen op kerosine naar mijn weten ;) en hebben geen accu voor de aandrijving, hooguit om de turbine aan te zwengelen en de rest aan accu's voor de board computers.
 
Het gaat om een Quickie 40. Da's gewoon een semi-schaal kistje met een spanwijdte van 1,4m. (lijkt weinig, maar beschouw een Quickie als een dubbeldekker) met een 6.5cc motor.

RichModel Works Co.,Ltd.(Zhuhai)

Van deze kist is bekend dat 'ie lastig te vliegen is. Loopings en rollen zijn af te raden.

Video:
SANWA?QUICKIE?40 ikamania - ???????zoome

Brushless uitvoering: (Ziet dat eruit als 200km/u...???)

hoe lastig te vliegen
Ik heb hem ook gehad geen arf maar zelfbouw
vloog perfekt kon er alles mee doen loop rol enz.
Het enige wat er lastig was is de stard hij ging elke keer op zijn neus staan.
De 200 km keeft hij nooit gehaalt
het is een aanrader om er meet te vliegen (gevorderde)
Het is een echte canard
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk toch echt dat er een Quicky Q500 of Q40, bedoelt word, die dingen gaan makkelijk >200.

En ik snap totaal niet wat fpv ermee te maken heeft, duidelijk nog nooit snel gevlogen of het zelfs maar gezien...
 
Back
Top