Modelzeil agenda 2016

OK wat foto's van zaterdag. Zoals wel vaker, ook nu weer duikpogingen. Was blijkbaar zondag nog erger als ik op het filmpje op de marblehead facebook pagina afga. Dit kwam mede doordat de wind nogal variabel was. De ploeg werd wel eens verrast nabij het ronden van de windwaartse boei als er dan juist een vlaag opstak.
Groet Joost vs

Bijlagen

• IMG_7094.JPG
    IMG_7094.JPG
    262,7 KB · Weergaven: 223
  • IMG_7104.JPG
    IMG_7104.JPG
    197,3 KB · Weergaven: 225
  • IMG_7120.JPG
    IMG_7120.JPG
    266,1 KB · Weergaven: 224
  • IMG_7130.JPG
    IMG_7130.JPG
    328,4 KB · Weergaven: 209
  • IMG_7153.JPG
    IMG_7153.JPG
    317,8 KB · Weergaven: 214
Zondag 21 augustus is de 4e ANSF zeilwedstrijd niet in De Meern of bij Tull en 't Waal, maar bij een nieuwe locatie in Woerden.
locatie Woerden recreatieplas Cattenbroek gebruik het volgende adres :Meer van Annecy 20, 3446 JT Woerden.
Op 4 september doen we op dezelfde locatie de inhaal wedstrijd van de afgelaste 2e ANSF zeilwedstrijd.

Gert, succes op de nieuwe locatie!
Tot dan.
Joost

Laatst bewerkt:
Verslag 4e ANSF 2016 RC-Zeilwedstrijd te Woerden.

Wat een geweldige locatie om lekker met de hobby bezig te zijn, lekker ruimte voor de wind, mooie kanten, prima diepte aan de kant en de deelnemers wisten dat natuur lijk zodat we ondanks de nattere omstandigheden met 9 deelnemers van start gingen.
Door een wat ruimere "reclame" campagne waren er boten uit de verschillende klasses aanwezig. Zoals vaker waren de Marbleheads in de meerderheid, maar ook een IOM, laser en andere zeilboten waren aanwezig en al met al konden we met wat aanvullende afspraken allemaal ook gewoon meestrijden voor de eer.
Tussen de middag hebben we genoten van verhalen, de koffie, sommigen met gebak en anderen met een lekker broodje in het Italiaanse restaurant Edge. Dit ligt direct aan de locatie, dus prima geregeld.

De organisatie heeft er voor gekozen om tussen de meerpalen de start/finish lijn te leggen. Dit gaf wat extra spanning om toch goed te starten of te finishen maar tegelijkertijd ook je bootje heel zien te houden. Dit is gelukkig goed gegaan en hebben we zonder al te veel problemen kunnen starten en finishen. We hadden ook hier soms wat last van waterplanten (zoals op veel plekken tegenwoordig), maar de een had er wat meer last van dan de ander. :)
Peter (IOM vaarder) was voor het eerst met zijn nieuwe aanwinst, een M-Klasse Starkers NED 60 bij een ANSF wedstrijd en streed met Paul om de eerste plek. Dat gaat nog wat worden als de M-Klasse wat beter in Peters vingers zit.
Na 14 heats zijn we mede door een wat afnemende wind gestopt en om 15:30 ben ik huiswaarts gekeerd.

De dagwinst is gegaan naar Ned 37 - Paul :beer:
2e Ned 60 Peter
3e Ned 29 Wim
4e Ned 46 Eldert, 5e Ned139 Joost, 6e Ned 11 Wim, 7e blanco JoostvS, 8e P1 Gerrit en als 9e 89 Henk.
Het was gezellig en hopelijk komen jullie zondag 4 september allemaal naar deze locatie om ook (weer) mee te doen met de inhaal wedstrijd van de afgelastte 2e ANSF 2016 wedstrijd.

Gerrit, bedankt voor de organisatie (oa. regelen vaarwater, uitnodigingen maken, vaaraccu rescue boot opladen, rescue boot ophalen naar de locatie brengen, boeien inleggen, boeien verlegen, bootjes redden, uitslagenlijst regelen, alles in omgekeerde volgorde opruimen en dan ook nog je eigen bootje klaarmaken, varen en opruimen. Dan ben je blij als je s'avonds op de bank kan gaan zitten.)

Petra, bedankt voor de leuke foto's, ze zeggen meer dan een verhaaltje.
Bekijk hier de foto's: https://goo.gl/photos/MTApGevYn3Fz9MwA8

Wim heeft op de site van HBMC zijn verhaal en foto's gezet: http://www.hmbc.nl/nedframe.html

Agenda restant 2016 Zeilen:
04-09-2016 - 2e ANSF inhaalwedstrijd - Recreatieplas Cattenbroek bij Restaurant Edge te Woerden - VMBC 't Anker
08-10-2016 - 5e ANSF wedstrijd/Open clubwedstrijd MVWoubrugge - De Zwaan nabij Kockengen
23-10-2016 - 6e ANSF wedstrijd - Recreatieplas Madestein in Den Haag - HMBC (Clubhuis)
06-11-2015 - Mini Skûtsjes meeting/wedstrijd - Recreatieplas Madestein in Den Haag - HMBC (Clubhuis)
13-11-2016 - Toertocht Oude Rijn - Koudekerk/Leiderdorp - MVWoubrugge
11-12-2016 - Toertocht Ringvaart - Vredenbrug/Kaag Dorp - MVWoubrugge

Tot aan de waterkant.:thumbsup:

Laatst bewerkt:
Uitnodiging: 04-09-2016 - Inhaalwedstrijd 2e ANSF - Recreatieplas Cattenbroekerplas bij Restaurant Edge te Woerden - VMBC 't Anker.

Wederom gezocht bikkels,
Net als twee weken geleden beloofd het weer niet super best te zijn, maar je regenpak mee en gewoon lekker meedoen! Kijken of we het aantal van 9 deelnemers van twee weken geleden kunnen verbeteren?

Om op de vaarlocatie in Woerden recreatieplas Cattenbroekerplas te komen gebruik dan het volgende
adres : Meer van Annecy 20, 3446 JT Woerden.
Direct naast het restaurant EDGE of iets verder (naar rechts) langs de oever vindt je ons vanaf 10:00.

De eerste start is om 11:00 uur. (tot ongeveer 15:00uur)
Kosten: gratis!

Leuke dag was dat. Erg vlagerig, 3-5 ms/ met uitschieters van ca 8 (9?) m/s denk ik. Vleermuis (mijn oude M) dook zelf zo nu en dan onder. Ging voor de wind toch wel erg rap. In de bekwame handen van Paul d'Arnaud werd ze xelf geen laatste (voor 1 wedstrijd).
Ik vergat 1 keer mijn ontvanger aan te zetten!. Maar iemand anders vergat zijn roer , haha.

ook wij zijn aan het varen geweest op de donker singel,maar het werdt een ramp,van olaf zijn zeilboot viel plots de ontvanger uit
welke we niet meer aan de praat kregen.
en in sjaak zijn schip trat er kortsluiting op,er hing een verdacht brand luchtje in de romp.
maar bijde schepen aan wal gekomen en staan nu ter reparatie.vgr tonsr

Verslag inhaalwedstrijd (2e) ANSF 2016 RC-Zeilwedstrijd te Woerden

Bij gebrek aan tijd het verhaaltje van Wim (HMBC) gekopieerd en aangevuld met de uitslagen.

Wim: "Even een kort verslag van deze Inhaal zeilwedstrijd ik meen de 2e ANSF zeilwedstrijd uit mei.
Deze lag in het verlengde van de 4e ANSF gezeild op de zelfde locatie, de Cattenbroekerplas in Woerden van 2 weken geleden. (zie eerder verslag)
Het weer zou ook weer buiig zijn, maar dat viel uiteindelijk erg mee.Wel stond er veel wind: 4-6 bf.
Dus omtuigen geblazen, van C tuig naar C1, wat niet mee viel bij zo veel wind.
De opkomst was wat magertjes met 5 boten, maar dat mocht de pret niet drukken.
Het was wederom zeer gezellig en daar gaat het om.
Het ging soms goed tekeer met de wind. Met vlagen van 6 bf was er soms geen houden aan, vandaar de wat summiere foto's. Weinig rust momenten om een plaatje te schieten, alleen bij de rescue acties van Gerrit.
Wat verder opviel was dat de 40 jaar oude Marblehead van Joost 2 de lichte carbon bootjes soms aardig bij hield.
De boot ging voor de wind soms als een raket. Leuk om te zien.
Verder had Gerrit het erg druk met rescue en vergat Joost zijn roer in de boot te prikken (zie foto), bij Paul brak een verstaging en Joost 2 vergat zijn boot aan te zetten, maar het liep allemaal gelukkig weer goed af, dankzij de rescue boot met Gerrit.
Wederom was de organisatie in goede handen van 't Anker, dus Gerrit weer erg bedankt (vooral voor de rescue) en graag tot een volgend keer met wat minder rescue uiteraard."

(Red: Joost 2 ='joost vS' op dit forum wel bekend)

De dagwinst is gegaan naar Ned 37 - Paul :beer:
2e Ned 139 Joost
3e Ned 29 Wim
4e P1 Gerrit en als 5e Blanco Joost vS.

De foto's staan op Google Foto, te bereiken via deze link: https://www.dropbox.com/sh/xt3lm447zuysxor/AAAXHKE2i2v5ioSgHoMTaP5Ua?dl=0

De foto's van Wim staan op de HMBC site via deze Link: http://www.hmbc.nl/nedframe.html

20160904plaatsen14.jpg

De volgende wedstrijd is de gecombineerde ANSF en Clubwedstrijd op de recreatieplas de Zwaan op ZATERDAGMIDDAG 8 oktober 2016 (Eerste start 13:30).

Mag ik daar het volgende aan toevoegen:
Die oude M was eigenlijk overtuigd omdat ik nog geen lager tuig heb en.. ook hij dook soms met zijn neus onderwater.
Ik vond het ook interessant om te zien dat toen Paul er een rondje mee voer hij er meer uit wist te halen dan ik. Daaruit bleek wel dat ik ondanks mijn zeilervaring (vaan en echte bootje maar dan het 2 of 1 persoons formaat) nog het nodige moet leren.
Het bleek duidelijk dat de nieuwere M's beduidend sneller zijn en soms spectaculaire manouvres uithalen!

Kortom in had een leerzaam en leuk dagje.
joost vs (joost 2)

heeft iemand van ons mischien de wedstrijden van de micro macic gezien??op de krabbe plas,,ik wist niet van de wedstrijden af,had graag wel willen zien.vgr tonsr

Laatst bewerkt:
Ja, we zijn zaterdag gaan kijken. Was genoeg wind, alleen draaide hij wat zodat het bij de start een gedrang was bij de "hoge" boei. Soms moest de start tot 3 keer opnieuw.
Blijven kleine bootjes, ik noem het hobbelpaardjes. Desondanks bleek dat je ook nu goed moet kunnen zeilen en ook tactisch om een goede score te halen.

full
[/IMG]
full
full
[/IMG]

Aanstaande zaterdag 1 oktober om 10:30 - 13:00 uur zeilen we als Affinity zeilers op de Kralingse Plas vanaf de steiger bij:

The Boathouse Kralingen, Langepad 51, 3062 CJ Rotterdam

De Affinity (zie: http://www.modelbouwforum.nl/thread...ro-affinity-by-hobbyking.244284/#post-3735018) is een RG65 RC zeilboot, die te verkrijgen is bij Hobbyking. Hierbij willen we ten eerste andere Affinity zeilers uitnodigen om mee te varen maar andere RG65 zeilers zijn ook van harte welkom. Plan is om zo veel mogelijk wedstrijden te varen en de uitslagen per scheepstype te publiceren.

Er wordt elke zaterdag vanaf 1 oktober gezeild tot de winterstop. Dan willen we de situatie evalueren en een plan maken voor het voorjaar van 2017.

even reactie op berichtje van arnold
ligt het in de bedoeling dat er in deze periode hier elke zaterdag op deze locatie gezeild gaat worden.wij zeilen hier namelijk op zondag.
even ter info, er is ruime parkeer gelegenheid en kosteloos.
varen kan van af de steiger,een nadeel deze is wat hoog.verder kan je mooie rakken varen .
vgr tonsr.

Ja het is de bedoeling elke zaterdag op de plek te gaan varen behalve als er te veel waterplanten zijn dan wordt er uitgeweken naar de Surfplas in Vlaardingen of een locatie in Capelle a/d/ IJssel. MVG Arnold

Hoi Arnold,
Probeer ook eens de Willem-Alexander roeibaan in Zevenhuizen en de omringende wateren.Vlotten aanwezig , altijd wind, soms waterplanten en roeiers natuurlijk.Met wind uit westelijke richtingen is het heerlijk lange rakken zeilen op de wedstrijdbaan .
Ard

ben benieuwd ,we komen zeker kijken,wat waterplanten aangaat valt het tot nu toe erg mee,varen kan hier na de zomer periode dan wordt er niet meer gezwommen
en zijn de meeste jachten die aan de buitenkant aan het steiger liggen en weg.houd echter rekening met het strandje ivb de diepgang van je schip.
maar als je daar een meter of 5-6 vandaan blijf is ook dat geen probleem.dit gaat natuurlijk alleen op als je aan de binnenkant van het steiger gaat varen.
verder een leuke locatie om te varen en een bak koffie halen in het boothuis is ook niet verkeerd.
dus kom lekker varen op zaterdag of zondag.vgr tonsr

Back