moeilijk starten in de winter

het blijft bij mij steeds een probleem om in de winter
mijn 90 size te starten
ik laad de start accu's goed op maar door de kou en de compressie
van de moter is ie zeer slecht tot bijna niet te starten
is daar geen oplosing voor om dit makkelijker te maken

m.v.g. hub

Hub, je moet eens gaan spelen met verschillende pluggen. Waarschijnlijk is de plug niet goed. Ik ben er te lang uit om duidelijk te kunnen zeggen of je nu een warmere plug of een koudere plug moet gaan gebruiken.

ah, ok, je startaccu heeft dus ook last van de kou. Als je gaat meten meet je wel 12 volt of iets meer, maar hij kan de kracht niet meer leveren. Probeer eens een andere nieuwe accu voor de startmotor.

Ik had voor mijn 90 altijd een extra accu bij me, dan kon ik de starter op 24 volt zetten. Dan gaat hij WEL rond.

Mijn startmotor met 2x6nmh batterijen kon de taaie SZ wel rond krijgen maar mij K&N startershaft is wel naar de knoppen :cry: de lagernaalden vielen gewoon uit mijn oneway bearing ! Daarvan kun je geen sparepart kopen heb ik gezien dus zal ik op zoek moeten gaan bij de industrie verdelers !:confused:
Mijn "gekregen" starter is nu ook naar de knoppen ,een beetje te veel spanning erdoor gegaan denk ik met het starten van de SZ , duwschakelaar gesmolten en borstels staan scheef door gesmolten plastiek ! Tijd voor een betere ! Suggesties ??

Mijn suggestie
Hi-torque starter van ThunderTiger (zo'n 40 euro). Daaraan zitten 2x 7 cellen 1700 Nicad cellen verdeeld in 2 pakketten.
Deze cellen laad ik op 3 ampere. Deze starter lacht om 50'er motoren en 90'er draait hij ook met kou net rond. Voorwaarde is wel en goed afgestelde motor !

Typisch....
Precies dat gebruik ik ook :p

Maar de allereerste start van de dag gaat vaak toch nog moeizaam.
Ik schroef dan de plug een deel er uit zodat compressie weg kan tijdens het starten.
Dan de glowplug extender er weer op en starten.
Je hoort de lucht dan gewoon sissen langs de plug.
Als hij dan gestart is dan de de plug vast draaien terwijl de motor stationair loopt.
Als hij dan stopt is het niet erg.
Eenmaal gestart, dan start hij de direct er na meteen.

Ik gebruik een Sullivan dynatron op 14.4 volt, erg aan te raden. Verder is wat Walter zegt een wereldtip, dit maakt meer verschil dan je zou zeggen.

Wat je daarnaast nog extra kan proberen is je koelfan terugdraaien tot net na het compressiepunt, zodat je starter een soort "aanloopje" kan nemen.

Back