Moeilijke keuze

Dat weet ik dan ook weer.(Wat zou ik zijn zonder dit forum.)
Ik mag alleen pas een nieuwe heli kopen in de krokusvakantie maar dat weekje zal er wel bijkunnen.
Weet iemand mischien wat de levertijd zoal is op hobbyjapan2000 en of dit een betrouwbare manier is om aan mijn honey bee king te raken.(indien niet waar den wel, mischien rctechnieks?)

jeronymos zei:
Als CP opnieuw leren vliegen is kan je gelijk beter leren vliegen met CP.
Dus je zal van FP inderdaad wel iets overhouden (al is het maar de orientatie)

Als de motor de hele tijd het zelfde toerental behoud. Verbruikt dit dan niet veel meer baterij?

Je houd niet alleen ''iets'' over aan FP, je leert er gewoon echt mee vliegen!! Bovendien regel je met dezelfde stick bij CP en FP nog steeds de hoogte, het is niet zo dat je in 1 keer compleet ander functies hebt. . Als je van FP naar CP gaat is CP ook nog makkelijker vind ik. Het vliegt stabieler, veel beter te controleren als de heli daalt enz. Alleen binnen in de huiskamer vliegen word als beginner een stuk moeilijker met het veel hogere toerental. De kans op schade is dan veel groter en als je met een CP crashed is er zeker wat kapot. Als je met een Fp crashed kun je het gas nog dichtgooien waardoor de meeste schade beperkt blijft (of helemaal geen).

Met een Cp zou je toch ook het gas lineair met de pitch kunnen laten oplopen? dan is gas dicht ook echt rotor stil en dat zou dan toch ook een hoop schade schelen?

Over het algemeen is een CP helikopter ook voorzien van een vrijlooplager, de energie blijft met gas dicht ook nog eventjes behouden.

Daarnaast als je wat langer vliegt vlieg je eigenlijk alleen in idle up, ik moet er niet aan denken dat ik relatief dicht bij de grond een rol of flip inzet en er dan achter kom dat ik vergeten ben naar idle up door te schakelen :P Als het echt mis gaat met een CP moet je zorgen dat je gewent bent om de throttle hold te gebruiken, daar kan je ook al een hoop schade mee voorkomen.

Juist een onderwerp open over hobbyjapan2000.
Blijkt toch niet zo'n goede manier te zijn.
Het zal dus idd beter rctechnics worden.
(Of een andere winkel.Zal van de prijzen afhangen)

De throttle hold wordt normaal gebruikt om autorotaties mee uit te voeren. Bij een electroheli gebruik je hem ook gewoon om de motor uit te schakelen en je heli veilig op te pakken en te verplaatsen.

Je hebt 2 functies:
-Throttle hold
Wordt dus gebruikt om autorotaties uit te voeren, je heli veilig op te pakken en verplaatsen en bij electroheli's dus om de motor volledig uit te schakelen.

-Throttle cut
Bij een brandstofheli blijft de motor stationair draaien als je de throttle hold aanzet, het idee hierachter is dat je de autorotatie kan afbreken. Je kan dus met de throttle hold functie dus niet de motor geheel uitschakelen en daarvoor wordt throttle cut dus gebruikt, bij electroheli's is deze functie dus overbodig.

Verder als je wil autoroteren met een electroheli moet je zorgen dat de regelaar niet op een softstart staat, als je op dat moment dus de motor uitschakelt en je wil afbreken kon het nog wel eens te lang duren voordat de motor weer oppakt. Daarnaast is de throttle hold functie ook een complete vlieg stand, je hebt hiervoor dus ook een aparte pitch curve.

Na veel zoeken en lezen leek de goedkoopste oplossing (op lange termijn) toch een simulator te zijn.
Kan iemand die hier ervaring mee heeft mij zeggen of de poenix van realisme (vlieggedrag) zeker even goed is als Reflex en G3.
Want deze kost bijna honderd euro minder.

Back