Monster Beetle

Ok, sorry voor de titel, het is geen Tamiya monster beetle waar het om gaat. :)

Ik heb al geruime tijd een Kyosho Mad Force hier staan.
Heb deze omgebouwd naar een Mach427 motor. welke de gearbox afgebroken heeft. daarna is de wagen nog iets verder gemodificeerd naar een single speed overbrenging. (alu menemer gedraait, zodat er Hong Nor spurs op kunnen.)
Nu is bij eht jumpen de achterste center as gebroken. toen kwam ik er pas achter dat de wagen geen slipperclutch heeft. (jaja, shame on me ;) )
Anyways, nu heb ik dus besloten om er een electro ombouw voor in de winter van te maken.

DSCN4251.jpg

Dit is dus het uitgangspunt, een Kyoscho Mad Force.
Helaas is een van de velgen een beetje kapot, dus de wielen moet ik vervangen.

DSCN4519.jpg

Dit is hoe de auto er nu bij staat. alle nitro delen verwijderd. ook de center gearbox (nouja... gearbox, was een ketting overbrenging.) is verwijderd.

DSCN4520.jpg

De wielen welke de originelen vervangen hebben. 3 spaaks alu velgen met HPI Dirt Bonz banden.

DSCN4521.jpg

De reden dat het een Monster beetle heet.
Dat deze body oorspronkelijk voor de Slayer gehaald. maar daar paste deze net niet mooi op.
Heb hem toen eens op de Mad Force gepast, en dat zag er gewoon geweldig uit.

Mijn plannen voor de ombouw tot zo ver:
2 Novak battery tray's aan de buitenkant van het chassis hangen (deze heb ik nog liggen)
aan electronica komt er in:
Novak 5.5T (of 6.5T) HV-Pro motor.
en een mTronics 100A waterproof regelaar.
DSCN4522.jpg

DSCN4523.jpg

Deze motor word gemonteerd op een E-Revo/Maxx center gearbox.
Er zal dus een aangepaste middelplaat voor het chassis gemaakt worden. (waarschijnlijk RVS, gezien ik dit met een beetje geluk gelasered kan krijgen.)

wat ik dus voor deze auto nu aan aaqnpassingen moet maken zijn:
-custom center chassis plaat (met steun voor de regelaar, center gearbox ontvangerbox.)
-dogbones van de juiste lengte vinden. (omdat de revo centerbox langer is dan wat standaard in de auto zit.)
-stuurinrichting aanpassen, gezien de center gearbox op de plaats komt te zitten waar nu de originele servo saver zit.

Laatst bewerkt:
Hmm..Gezien de Monster Beetle een old-school favorit is even gekeken. Ging dus niet over de MB, maar wel interessant..Ga dit draadje volgen..

ikzelf heb ook een mad force, ook helemaal omgebouwd maar wel nitro

ik heb de servo gemonteerd op één van de draagarmen (dus de plastic strook van chassis naar as)
zoals ze bij crawler doen. werkt heel goed!!

groetjes

Hmm..Gezien de Monster Beetle een old-school favorit is even gekeken. Ging dus niet over de MB, maar wel interessant..Ga dit draadje volgen..

hihi, sorry daarvoor, maar zou niet weten hoe ik hem anders zou moeten noemen. :)

Ik heb inmiddels met de dremel een gat gemaakt in de originele chassis plaat, zodat de E-revo gearbox er in past. (de gearbox zit precies in het midden geplaatst, dus de dogbone naar voren moet even lang worden als die naar achteren. :)
dit is een tijderlijke oplossing, maar ik wil eerst weten hoe deze oplossing werkt, voor ik er geld in ga steken om een custom plaat ervoor te laten maken.

Ik al morgen nog even een paar fototjes maken.
ps: de servo wil ik boven in eht chassis houden, mischien niet de snelste/beste oplossing, maar het staat mooi. (zal alleen de linkages die er tussen zitten moeten voorzien van kogellagers. )

Ik heb de originele middenplaat van het chassis bewerkt met de Dremel, en de gearbox zit er nu in. het is niet mooi, maar met deze plaat kan ik in ieder geval eerst kijken hoe (en of) het werkt, voor ik geld er in ga steken en een custom plaat laat maken. :)
ik moet alleen wel dogbones bij kershawdesigns bestellen.
wat wel een erg groot voordeel heeft, want de dogbones van traxxas (de stalen CVD's voor de Revo) en de dogbones welke origineel onder de mad force zitten hebben dezelfde afmeting kop.
dus ik kan de originele Cups van kyosho gebruiken op de assen, en de originele traxxas cups op de gearbox. maakt het weer een stuk makkelijker om het aan elkaar te zetten. :)

Back