Ok, sorry voor de titel, het is geen Tamiya monster beetle waar het om gaat. 
Ik heb al geruime tijd een Kyosho Mad Force hier staan.
Heb deze omgebouwd naar een Mach427 motor. welke de gearbox afgebroken heeft. daarna is de wagen nog iets verder gemodificeerd naar een single speed overbrenging. (alu menemer gedraait, zodat er Hong Nor spurs op kunnen.)
Nu is bij eht jumpen de achterste center as gebroken. toen kwam ik er pas achter dat de wagen geen slipperclutch heeft. (jaja, shame on me
)
Anyways, nu heb ik dus besloten om er een electro ombouw voor in de winter van te maken.
Dit is dus het uitgangspunt, een Kyoscho Mad Force.
Helaas is een van de velgen een beetje kapot, dus de wielen moet ik vervangen.
Dit is hoe de auto er nu bij staat. alle nitro delen verwijderd. ook de center gearbox (nouja... gearbox, was een ketting overbrenging.) is verwijderd.
De wielen welke de originelen vervangen hebben. 3 spaaks alu velgen met HPI Dirt Bonz banden.
De reden dat het een Monster beetle heet.
Dat deze body oorspronkelijk voor de Slayer gehaald. maar daar paste deze net niet mooi op.
Heb hem toen eens op de Mad Force gepast, en dat zag er gewoon geweldig uit.
Mijn plannen voor de ombouw tot zo ver:
2 Novak battery tray's aan de buitenkant van het chassis hangen (deze heb ik nog liggen)
aan electronica komt er in:
Novak 5.5T (of 6.5T) HV-Pro motor.
en een mTronics 100A waterproof regelaar.
Deze motor word gemonteerd op een E-Revo/Maxx center gearbox.
Er zal dus een aangepaste middelplaat voor het chassis gemaakt worden. (waarschijnlijk RVS, gezien ik dit met een beetje geluk gelasered kan krijgen.)
wat ik dus voor deze auto nu aan aaqnpassingen moet maken zijn:
-custom center chassis plaat (met steun voor de regelaar, center gearbox ontvangerbox.)
-dogbones van de juiste lengte vinden. (omdat de revo centerbox langer is dan wat standaard in de auto zit.)
-stuurinrichting aanpassen, gezien de center gearbox op de plaats komt te zitten waar nu de originele servo saver zit.

Ik heb al geruime tijd een Kyosho Mad Force hier staan.
Heb deze omgebouwd naar een Mach427 motor. welke de gearbox afgebroken heeft. daarna is de wagen nog iets verder gemodificeerd naar een single speed overbrenging. (alu menemer gedraait, zodat er Hong Nor spurs op kunnen.)
Nu is bij eht jumpen de achterste center as gebroken. toen kwam ik er pas achter dat de wagen geen slipperclutch heeft. (jaja, shame on me

Anyways, nu heb ik dus besloten om er een electro ombouw voor in de winter van te maken.

Dit is dus het uitgangspunt, een Kyoscho Mad Force.
Helaas is een van de velgen een beetje kapot, dus de wielen moet ik vervangen.

Dit is hoe de auto er nu bij staat. alle nitro delen verwijderd. ook de center gearbox (nouja... gearbox, was een ketting overbrenging.) is verwijderd.

De wielen welke de originelen vervangen hebben. 3 spaaks alu velgen met HPI Dirt Bonz banden.

De reden dat het een Monster beetle heet.
Dat deze body oorspronkelijk voor de Slayer gehaald. maar daar paste deze net niet mooi op.
Heb hem toen eens op de Mad Force gepast, en dat zag er gewoon geweldig uit.
Mijn plannen voor de ombouw tot zo ver:
2 Novak battery tray's aan de buitenkant van het chassis hangen (deze heb ik nog liggen)
aan electronica komt er in:
Novak 5.5T (of 6.5T) HV-Pro motor.
en een mTronics 100A waterproof regelaar.


Deze motor word gemonteerd op een E-Revo/Maxx center gearbox.
Er zal dus een aangepaste middelplaat voor het chassis gemaakt worden. (waarschijnlijk RVS, gezien ik dit met een beetje geluk gelasered kan krijgen.)
wat ik dus voor deze auto nu aan aaqnpassingen moet maken zijn:
-custom center chassis plaat (met steun voor de regelaar, center gearbox ontvangerbox.)
-dogbones van de juiste lengte vinden. (omdat de revo centerbox langer is dan wat standaard in de auto zit.)
-stuurinrichting aanpassen, gezien de center gearbox op de plaats komt te zitten waar nu de originele servo saver zit.
Laatst bewerkt: