monster truck,s

DSC00417.jpg

Heb een vraag aan de snelle jongens onder ons .
Ik heb een Faun truck 1-16 ,is geen( snelheidsmonster ) deze ben ik aan het nabouwen
1-10 dat lukt me aardig ,maar de moeilijkheid is het volgende ,
ik ben op zoek naar 4 aangedreven assen ,2voor en 2achter ,deze zijn te koop ,maar de prijs
daar zak je broek van af, 1200 euro voor 2 achterassen om van de voorassen maar niet te spreken
Nu heb ik bij Conrad een Pick up truck Ford F 150 gezien ,1-10 4 wiel aangedreven ,voor
100 euro ,Dacht bij mijzelf als ik 2 van deze trucks koop heb ik gelijk 2 voor en 2 achterassen
Nu mijn vraag zijn deze differentieels van staal of van kunsstof ,en zouden ze strerk genoeg
zijn om een Truck met oplegger plus een tank van 30 kilo te slepen hoeft niet snel te zijn
als het maar sterk genoeg is ,
Het heeft natuurlijk wel 4 aangedereven assen
Graag jullie mening hierover ,want ik ben met Monster trucks helemaal niet bekend

Groeten Motormuis

Ten eerste, jeeeeeetje wat ziet dat er mooi uit...
ok nu de assen, pesoonlijk zou ik starre assen gebruiken.. deze zijn vollop te krijgen
doordat er veel aan rock crawlen gedaan word op t moment.
zo zijn er starre assen van tamiya te krijgen (tlt1, hi lift assen en cr01) axial assen, venom assen met op afstand bedienbare lock op het diff..
deze worden allemaal door middel van ee tranny in het midden aangedreven en door middel van bladveren of 4 link aan het chassis bevestigd.
je kan me altijd een pb sturen als je meer over starre assen wil weten

Hoi Patrick
Is waarschijnlijk enkel het alu.huis zonder as en tandwielen ,bovendien is Tamiya schaal
1-14
Maar toch bedankt voor de reactie
Motormuis

DSC00453.jpg

Hoi Patrick
Is inderdaat interssant maar ik weet niet of ze hebben wat ik wil ,want ik wil 2 achterassen
waarvan een met doorvoering ,en 2 voorassen met doorvoering (Zie Foto)

En ik ben niet zo gecharmeerd van Ebay ,Ben eens bezig geweest om iets te bestellen
maar dat werd een fiasco ,Hoop gedonder ,omdat ik z,g niet betaald had ,om een lang verhaal kort te maken ,Heb wel betaald maar nooit wat ontvangen
Maar dit komt hoofdzakelijk daar ik geen Engels kan lezen ,dus ik pas wel op voor de volgende keer
Met vriendelijke Groeten
Motormuis

de tamiya assen hebben inderdaad geen doorvoer(stom van me dat ik daar niet aan gedacht had ;) )

Via internet bestellen brengt natuurlijk altijd een risico met zich mee. Toch wanneer je met paypal betaalt met je verzekert tot 1000 euro (uit me hoofd)

Wel erg mooi model!

Laatst bewerkt:
DSC00454.jpg

Hoi Patrick
Er is nog een andere manier om deze Tamiya assen te gebruiken ,
Truck heeft nogal grote wielen ,, de assen komen 14 cmm uit elkaar ,daar kan ik dus wel een motor tussen zetten ,zou ik dus inplaats van een motor er 2 in kunnen zetten

groeten Motormuis

Heb een vraag aan de snelle jongens onder ons .
Ik heb een Faun truck 1-16 ,is geen( snelheidsmonster ) deze ben ik aan het nabouwen
1-10 dat lukt me aardig ,maar de moeilijkheid is het volgende ,
ik ben op zoek naar 4 aangedreven assen ,2voor en 2achter ,deze zijn te koop ,maar de prijs
daar zak je broek van af, 1200 euro voor 2 achterassen om van de voorassen maar niet te spreken
Nu heb ik bij Conrad een Pick up truck Ford F 150 gezien ,1-10 4 wiel aangedreven ,voor
100 euro ,Dacht bij mijzelf als ik 2 van deze trucks koop heb ik gelijk 2 voor en 2 achterassen
Nu mijn vraag zijn deze differentieels van staal of van kunsstof ,en zouden ze strerk genoeg
zijn om een Truck met oplegger plus een tank van 30 kilo te slepen hoeft niet snel te zijn
als het maar sterk genoeg is ,
Het heeft natuurlijk wel 4 aangedereven assen
Graag jullie mening hierover ,want ik ben met Monster trucks helemaal niet bekend

Groeten Motormuis

Hoi Motormuis,
als je goter formaat assen zoekt, kijk eens bij deze link:
RC4WD - The Ultimate Site for RC Off-Road Enthusiast!

Weet niet if je deze al kent?

Hoi Catweazle(c)
Daar zit inderdaad een hoop mooi spul tussen ,maar zoals ik al schreef ,ik kan geen engels
lezen en dan word het moeilijk.
In ieder geval bedankt voor de reactie .
Motormuis

Hoi Catweazle(c)
Daar zit inderdaad een hoop mooi spul tussen ,maar zoals ik al schreef ,ik kan geen engels
lezen en dan word het moeilijk.
In ieder geval bedankt voor de reactie .
Motormuis

Hoi Motormuis,
Ingeval van het Engels, daar zijn wij toch voor !!!!! :yes:

Als je wat vertaalt wil hebben, laat even weten, vertalen we het wel even, dat is nu net het doel van dit forum.
Elkaar even helpen. ;)

Hoi Catweazle(c)
Dat is heel vriendelijk van je,Heb nog even zitten puzzelen en er springt een exemplaar uit .
Dit is Blackwel x1 front schale axle ,en de blackwel x3 rear scale axle dit zijn assen met doorvoering ,wat ik nodig heb .
Als je dat voor mij wilt vertalen heel graag wil nl weten of ze voor die prijs compleet zijn
enz enz
Wil je ook mijn email adres sturen als dat misschien makkelijker is
Groeten
Motormuis

DSC00460.jpg

Dit is eigelijk het model waar het om gaat ,maar waar ik aan begonnen ben weet ik zelf ook nog niet ,want dit is 1-16 en toch al een heel ding .en 1-10 word nog even groter maar 1-10 is ook in opmars ,en het is toch wel leuk om zo,n ding helemaal uit het niets
te maken ,het houd je van de straat en uit de kroeg .
Groeten Motormuis

Hoi Catweazle(c)
Dat is heel vriendelijk van je,Heb nog even zitten puzzelen en er springt een exemplaar uit .
Dit is Blackwel x1 front schale axle ,en de blackwel x3 rear scale axle dit zijn assen met doorvoering ,wat ik nodig heb .
Als je dat voor mij wilt vertalen heel graag wil nl weten of ze voor die prijs compleet zijn
enz enz
Wil je ook mijn email adres sturen als dat misschien makkelijker is
Groeten
Motormuis

Hoi Motormuis,

Zag dat de assen tijdelijk uitverkocht zijn, maar hier de vertaling van de Blackwell x1 as.
De Blackwell x3 as heeft de zelfde omschrijving, alleen is dit de bij behorende starre achteras.

De Beschrijving van het product:
Blackwell X1 stuur as Schaal 2.2
De meest gedetaileerde schaal as die ooit op de markt is gebracht! De as voldoet aan extreem kleine details, zoals ingesloten sturende verbindingen (net zo als de echte as), lagere pompoen met verwijderbare diffdeksel.
Eerste as die voor niet alleen voor 4x4 werdt ontworpen, maar ook voor 6x6 en 8x8 vrachtwagen.
Ontworpen om bij 1.9 en 2.2 grootte vrachtwagens toe te passen.

DSC_5149.jpg

Specificaties:

De hoofdlijnen van de As van Blackwell;

Afgeschermde stuurgewrichten
Verwijderbare asbuizen (elke kant)
Differentiële deksel
Centrale as kast (banjo)
Differentiële drager
Standaard algemene breedte hexuitdraai tot hexuitdraai 8 ± (203mm)
Definitieve aandrijvingsverhouding 2.85 (raming)
Aantal interne tandwielen 4
Interne assen 2
Aantal lagers en of ringen 13!!
De assen van de aandrijving XVD met ongeveer 48o draai
De diameter van de as .5 duim (12.7mm)
De breedte van de banjo 1.58 duim (40mm)
De grootte van het gewricht 1.05 duim (26mm)
centrum bodem hoogte om te rijden .71 duim (18mm)

Blackwell X1 As extra spec's:

CNC machinaal bewerkte behuizing van vliegtuig aluminium
(Een spiraalvormige) tandwiel overbrenging van gehard staal
5mm schacht van de input as
Volledige kogellagers Powdercated in zwarte
Breedte: XXXmm/8inch (raming)
De Verhouding van het toestel: 2.85:1
Gebouwd door Brett in Massachusetts de V.S.
Vervaardigd door RC4WD

Ontworpen voor de vrachtwagen van de schaal 1:10!
3.jpg

axle.jpg

4.jpg

5.jpg

Inhoud van de as:
axleinternals.jpg

Als optionele dubbele aandrijving voor 6x6 opstelling wordt toegevoegd:

1.jpg

Met rem:

axlewithbrak.jpg

Met rechte achteras adapter:

axlerear.jpg

Vergelijking tussen voor en achter:

DSC_5161.jpg

Wat omvattee levering:

1x de asbehuizing van de As van Blackwell

2x de gewrichten van de schaal

2x de as van het staal XVD

1x de diff

2x 12mm hexuitdraai van het staalwiel

Volledige hardware en lagers

Note:

Voor een vrachtwagen zult u 2 van deze assen nodig hebben. (Als u beslist de 2 assen te kopen en de achteras moet een starre as zijn. Gelieve dit bij het commentarengebied van de bestelling te vermelden.

Deze as werd ontworpen voor 1.9 of 2.2 wielen met een 12mm hex wieladopter. Om meer breedte te krijgen, kunt u 12mm widener (x-0132) gebruiken.

Hoi Catweazle(C)
Heel hartelijk bedankt voor de vertaling ,wat me er nog meer van overtuigd heeft dat dit de assen zijn welke ik nodig heb .
Enkel is het jammer dat ze nu uitverkocht zijn ,daar is verder niets aan te doen ,dus ik zal genoodzaakt zijn om verder te kijken .
Nogmaals hartelijk bedankt voor de reactie ,en we zullen wel zien hoe het verder loopt
Groeten Motormuis

Hoi Catweazle(c)
Ik geloof dat ik met mijn domme verstand gezien heb dat enkel de stuurassen uitverkocht zijn ,dat betekend dus dat de achterassen wel te leveren zijn ,
Ga iemand opzoeken die ze voor mij wil bestellen ,heb ik toch vast de helft
groeten motormuis

Ik zou er toch eerst maar eens een mailtje aan wagen om te vragen of, en zo ja, wanneer de voorassen weer leverbaar zullen zijn. RC4WD is een interessante leverancier, welke mooie en innovatieve producten levert, maar helaas springen ze nog wel eens van de hak op de tak, waarbij ze met enige regelmaat beloftes mbt levering niet waar (kunnen) maken. Het zou zonde zijn als je straks met twee achterassen van 500 Dollar in je maag zit, omdat de voorassen niet meer worden bijgemaakt.

Bedankt voor de waarschuwing
Heb ze een mail gestuurd ,wel in het hollands (daar ik geen engls kan ) om te vragen
wanneer de vooras weer leverbaar is
En nu maar afwachten watr er gaat gebeuren

Groeten Motormuis

Back