Monstertruck informatie

• Topicstarter Topicstarter mat
  • Startdatum Startdatum
M

mat

Guest
hallo,

ik ben 15 jaar en zou graag een monstertruck willen, ik heb al vaker RC dingen gehad maar meer eenvoudige dingen.
ik houd van knutselen en heb technische aanleg dus als ik een rc wagen neem wil ik graag een KIT.
Ik weet een beetje de basisdingen zoals wat servo,s zijn etc etc. maar daar houd het bij op. (dus veel is voor mij nog nieuw).
ik zou voor 300-400 helemaal klaar willen zijn met accu,s zender, motor etc.

ik zat te denken aan een Tamiya Wild Dagger maar is er voor dat budget iets beters te krijgen ? :wink:

alvast bedankt voor jullie reacties :)
matthijs

Oke als je wilt beginnen zouw ik eens kijken voor een goed 2de hands dan kun je eens kijken of het je wat lijkt. Als je het zekker weet kijks een bij conrad de hotlander pas goed in je budget - puntje heeft een beetje te weinig vermogen wil je voor een hpi mt of hpi rush gaan dan ben je wel wat duurder uit maar dan heb je wel goed kwaliteit

bedankt voor je reactie maar ik wil toch wel graag iets nieuws en eigenlijk het liefst ook een KIT, wat is dan het best tussen de 300-400 euro..? :wink:

hpi rush en mt zijn alle geen monster trucks :wink:
ik zou voor een 2e hands savage gaan, dat is gewoon een beetje het beste wat je kunt krijgen in je budget. het is dan wel geen kit, maar als je hem een vies hebt gemaakt moet je hem toch helemaal uit elkaar en weer in elkaar zetten. :wink:

oke ik zal er eens over na denken :)

ik zag ook de Tamiya super clod buster :o lijkt me wel heel wreed en kost bij pkracing.nl 249 euro... dan nog een zender en accu erbij en ik zit rond de 330€ perfect in mijn budget.
is dit wat :?:

jullie hebben het echt over appels en peren tegelijk he :P

Maak eerst eens de keuze brandstof of electro,de wagens die je zelf opnoemt zijn allemaal electro maar de HPI MT en Rush zijn nitro's.

Een complete electro is zeker mogelijk voor je budget,een nitro ook maar dat word al wat moeilijker.
Je kunt ook kijken voor een electro buggy of Stadiumtruck,er zijn niet zo veel echte electro monstertrucks.

Ohja,mischien de E-zilla,RTR met alles erbij iets van 360 euro ofzo kijk PK maar ff.

@mat ik heb anders nog wel een 2-elektro-motorige Tamiya wilddagger voor je compl. met 40MHz stik-zender.

Als je een elektro monstertruck wil zou ik als ik jou eens gaan kijken naar een Traxxas e-max. Of een monstertruck op nitro de Traxxas T-max.
Heb je ook al eens gekeken naar een brandstof buggy? Kijk anders eens op http://www.ofna.com/home.html

Of kijk voor wat buggies eens naar mugen en kyosho.

hej, bedankt voor de reacties :) maar ik heb t liefst electro want een nitro gaat boven mijn budget.... en een electro is toch wel wat makkelijker voor de beginner.
het liefst heb ik dus iets nieuws als KIT want ik vind het leuk om helemaal zelf te bouwen 8)
dus dacht ik aan een Tamiya super Clod Buster, is dit wat of raden jullie mij deze af ?
ook zal ik eens naar andere merken kijken maar dat gaat meestal boven mijn budget :cry:

mat zei:
het liefst heb ik dus iets nieuws als KIT want ik vind het leuk om helemaal zelf te bouwen

kijk een op de site van RC SPEEDWORLD voor een aanbieding.

Nitro hoeft niet boven je budget te gaan, een Enigma RTR kit kost ook maar 400 euro....

Hou er rekening mee dat de kosten ook bij electro op kunnen lopen naar mate je betere accu's en lader wilt hebben.

Een Super Clod Buster is een rasechte MT in de zin van; hij gaat heel erg sloom, heeft zeer veel trekkracht en kan aardige obstakels nemen.

Als dit is wat je zoekt, dan zou ik zeggen ga ervoor! Maar op de snelheid ga je je wel verkijken, want die is serieus niet veel harder dan 10 km/u. Het is dus meer een show/slow struck dan een truck om lekker mee te raggen.

bedankt voor de reacties ! :)
hmm.. ongeveer 10km/h is niet echt hard :( da houd die al op.....
ik wil dus wel 30-40 km/h denk ik. want het lijkt me leuk om een beetje mee te jumpen, wheelies te maken en met spinnende banden weg te rijden :o wat is dan het goedkoopst om aan te raden ? (ik vind uiterlijk ook wel belangrijk, zoals de Tamiya Clod Buster, lekker grote banden etc,etc) :wink:

Wat dacht je van de elctro Hotlander van Conrad in de catalogus staat dat hij rond de 40 km/u haalt en is 4WD

bestelnmr: 230555-8A

groeten Jochem 8)

Volgens mij is de hotlander niet echt een stevige auto...

Is de Tamiya Buggy Rising (DF02) storm niets?

risingstorm.jpg

Bouwdoos 4WD buggy met motor en regelaar
Zelf te bouwen 4WD buggy met olie gedempte schokbrekers, centrale cardan as, kogelgelagerde transmissie (alleen de wielen lopen op nylon lagers, indien gewenst zijn deze vervangbaar door 8 stuks 5 x 11 kogellagers), inclusief motor, electronische regelaar en ongespoten body. Verder nog benodigd, maar niet inbegrepen: zender met ontvanger en 1 servo, accu, lader, verf voor de body.

Of de BAJA KING (TL01B)

hej,

ik ben dan nu tegen mijn principes aan het kijken :P en daarom een beetje rond te kijken op pkracing.nl en rcspeedworld.nl naar bv. een Savage.
ik heb een leuke Savage 21 nieuwe versie gezien voor 399 inc. zenderset. etc dit lijkt mij echt een hele vette wagen 8) (klopt dit) en wat zou ik er nog bij moeten nemen zoals een startset, bv. bij pk kun je een startsetje van 20€ erbij nemen, is dit genoeg om de auto te starten of moet het setje van 60 € en moet er nog meer bij ?

het mag niet (veel) meer dan 400 kosten en een KIT hoeft ook niet meer perse :P en misschien is een nitro toch wel leuker.

wat raden jullie mij aan

failsave, wel makkelijk :lol:
batterijen, gloeiset.
let ook eens op ALS je een auto wilt gaan kopen of je dan ook makkelijk aan de reserve onderdelen kan komen.

voorbeeld, RCspeedworld is een toffe zaak, heel veel keus, mooie auto's en zeer goed advies, ze verkopen veel TT-01's van Tamiya, maar als ze 1 of 2 sets A of B-parts hebben is het echt geluk, ik heb menig maal achter het net gevist "ja sorrie hans, van de week het laatste setje verkocht...".
euhm, damn! :(
gelukkig ben ik in het bezit van een auto, en rijdt dan eventjes naar fox modelbouw.
tja dan heb ik toch zo het gevoel, als je zoveel auto's verkoopt, en hebt rond rijden, zorg dan ook voor de nodige hoeveelheid 'most wanted parts' zegmaar, misschien heb ik het volgens jullie het nu mis, maar dat zegt mijn gevoel dan.
kijk eens op hun site, mooie aanbiedingen!

Back