montage probleem sensor revmex op trex 600N

• Topicstarter Topicstarter matthijsraptor50
  • Startdatum Startdatum
M

matthijsraptor50

Guest
Hallo
Ik ben de trotse eigenaar van een hagelnieuwe trex600N sinds de 3Dmasters.
Dus ik heb me een paar dagen opgesloten op mijn hobbykamer en de heli is nu bijna klaar.
Maar ik vroeg me af welke sensor er op de heli gemonteerd dient te worden want de gaten in het fram zijn voorgeboord voor de sensor van de gv-1 maar ik wil er eigenlijk liever een revmax op hebben.
Ik heb nu de sensor van de gv-1 er op geschroeft dat past perfect maar die werkt blijkbaar niet met een revmax.
Als ik de revmax sensor er op zet dan moet ik die weer vast zetten net zoals bij een raptor aan de motor.
En da's behoorlijk klote als je de motor eruit wilt halen, dat wil ik dus niet.
Ik kan natuurlijk ook gewoon de gv-1 er op zetten maar dan moet ik die weer uit een andere slopen.
Ik kan me niet voorstellen dat de trex600N ontworpen is voor de gv-1 want dat ding is toch al weer behoorlijk achterhaald, veel te zwaar en veel te duur.
Waar vliegen jullie dan mee?
En hoe hebbben jullie de sensor gemonteerd?

Gr Matthijs

Hoi,

Je kan de sensor van de Align governor gebruiken, die past perfekt en is los te koop met alle montagegerief zoals boutjes etc. erbij, om hem op een revmax te gebruiken moet je er gewoon een ander stekkertje aan zetten en de zwarte en rode draad van plaats wisselen.

Je kan er ook de originele revmax sensor opzetten, dan moet je gewoon het montageplaatje inkorten en aanpassen, ik heb hem er dan wel langs de buitenkant van het frame tegen moeten monteren en de fan shroud uitfrezen zodat hij bij de fan kon,
dit vraagt wel iets meer werk en is nogal prutsen.

Ik vraag me als jij die sensor aan je motor bevestigd hoe dan bij de magneten zou komen op de T-rex 600N? ;-)

Groeten.

Ai, je hebt gelijk ja, dat kan inderdaad niet hehheh.
Dan heb ik gisteravond zeker wat te snel getypt ofzo.
Hoe dan ook er is dus een align sensor die werkt met een revmax?

ge matthijs

Ai, je hebt gelijk ja, dat kan inderdaad niet hehheh.
Dan heb ik gisteravond zeker wat te snel getypt ofzo.
Hoe dan ook er is dus een align sensor die werkt met een revmax?

ge matthijs

De standaard Align sensor werk met alle "hall" type governors, je moet dus alleen rood en zwart even omdraaien. Ik gebruik ook een Align sensor maar dan met de MultiGov Pro

De mijne zit aan de buitenkant. Steuntje van de revmax en zit met 1 boutje vast aan het frame. Gaat nergens heen. Moest wel het gat in de fan-shroud groter maken. Zoek even op helifreak, daar staan genoeg ideeën.

Tjerk ;)

Zoals de tip van Claude heb heb ik het ook!
Rotorkop en de clutch assembly eruit en je kan er wel bijkomen!

Tijd voor fotos Mathijs !

Tjerk ;)

Ik heb de sensor aan de binnenkant gemonteerd
omdat ik het kabeltje van de sensor wat onhandig
geplaatst vond aan de buitenkant.
Maar persoonlijk zou ik ook de kant en klare
Align oplossing als voorkeur geven.
Het is gewoon veel handiger te mon(de)monteren.

Ik heb de sensor van de revlock gewoon met een beetje epoxy aan de binnenkant van het frame geplakt. Werkt goed, blijft ook goed zitten.
Moest het er ooit af moeten (maar waarom zou dat dan zijn???) tik ik het er gewoon met een schroevendraaier af. De frameplaat beschadigd daar niet door.
Het plakken is even friemelen, zeker als je alles al ingebouwd hebt maar het gaat best.
Heb de sensor tijdens het uitharden met T rap vastgezet zodat de sensor niet verschuift.
Kan na uitharding er weer af.

Veel plezier met je Trex.

Hey helifreaks

Vandaag (effe) de trex ingevlogen, allemachtig wat een power zeg !!!
Ik moet nog fine-tunen maar nu al kan ik zeggen dat hij enorm aggressief is op de pitch en dat zonder upgrades, gewoon met de plastick fan, plastick paddels en maingrips, wel met CJ Radix blades gewoon geweldig.
Maar ik heb er een GV1 op gezet en nu ik de revmax gewend ben is hij inderdaad wel trager met reageren ja dus dat ga ik toch nog veranderen.
Ik heb nu denk ik voldoende tips hoe ik de sensor kan monteren dus dat gaat wel lukken zo.
Echt KOLERE wat een power, nooit gedacht dat dat mogelijk was met een 50er heli.
Ja je ziet ze op de 3DM maar dan gevlogen door top-piloten maar het is ook mogelijk voor matige piloten.
Even nieuwe brandstof bestellen en dan fine-tunen en hopelijk hou ik hem net zo lang heel als mijn raptortjes 50SE's
Iemand nog mooie tips voor het soort paddles ?
De rolsnelheid vond ik nog niet echt geweldig, mijn raptor deed dat zeker zo goed of nog sneller met de groene paddels.
Maar dat kan ook aan mijn instellingen liggen,
Ik heb +- 14 graden pitch ingesteld en daarna het max aantal grades voor de nick en elevater (niet gemeten wat dat is).
Helaas was mijn lipo leeg door het vele geklo_ot met de instellingen op de zender en heli dus het fine-tunen komt nog.

Gr Matthijs

PS, Marcel hoe is het met je mars heli? die zal toch wel bijna af zijn?
Tjerk kerel, ik wil wel maar ik kan nie die foto's dr op zetten, al vaak geprobeert maar het lukt niet het scheelt dat je weet hoe een trex eruit ziet

Laatst bewerkt door een moderator:
Mathijs! Fijn om te horen dat je er zo content mee bent! Even wat anders als een raptor he! Dat verschil is wel degelijk te merken! Vind je hem niet heel zenuwachtig met maximale cyclic uitslagen? Ik had ze op 65% laten staan en later wat terug gezet, vloog gelijk een stuk rustig en toch nog fel genoeg!

Voor paddles, op mijn 600N Sport zitten SAB paddles, op mijn Pro de Super Stubz. Verschil in roll is wel te zien, de stubz zijn sneller.

Groeten,
Tjerk ;)

Back