Montageverslag Pilot RC 73inch Yak-54, 10s brushless.

winter fly-inn !! + 1 :D

dan heb ik mijn nieuwe zender en deze moet wel uitgetest worden natuurlijk .
hopen dat er geen sneeuw ligt dan .

mvg eric

alexzzz

hoe lang denk je dat je met de kist bezeg bent.

groeten Thijmen Floor

Ik deed over de 2.2 meter een weekend (met benzinemotorgeneuzel), dus deze moet dan ook makkelijk klaar kunnen zijn. Als er geen rare dingen gebeuren, dan is hij zondag wel af:)

Hey Alex,

Zou deze ook op 12s kunnen? Of zou dit te zwaar worden ?
Zou je ook wat foto's kunnen maken van de motorbevestiging ?

Veel succes met afbouwen is een prachtige kist !

12s lijkt mij wat teveel van het goede, dat is meer iets voor 2.20 meter, zo heeft een kennis van me een 12s setup in zijn 2.20m Pilot S-Bach. Overigens vlieg ik op 10s4900 (Rhino) dus als jij (ik noem maar wat) 12s4000 met een vergelijkbaar gewicht hebt, dan moet dat ook lukken.

Ik zal overal foto's van maken. Ik was net al begonnen aan het landingsgestel, maar ik had ff geen zin meer.

Ik draai trouwens met een Mejzlik 20x11WE ruim over de 100A, dus ik heb zo'n 4Kw aan vermogen, en dat is bizar veel, en erg leuk:p

Komend weekend meer:)

hallo alex,

ziet er mooi uit,
maar misschien een stomme vraag maar waarom zit er een benzine tank in de romp? is toch electo en lijkt me ook niet voor intrekbaar landingsgestel.

Groeten, Niek

hoi de tank zit er standaard in vanuit pilot rc dus daarom staat hij op de foto .
zoals je begrijpt zal alex deze er als eerste uit halen .

mvg eric

Ik draai trouwens met een Mejzlik 20x11WE ruim over de 100A, dus ik heb zo'n 4Kw aan vermogen, en dat is bizar veel, en erg leuk:p

Komend weekend meer:)

4KW op een kist die iets meer dan 5kg zou moeten wegen :mrgreen: (al zal de electro uitvoering misschien wat zwaarder zijn)

ruim 700W/kg.... zelfs mijn EXP heeft niet zoveel vermogen :D (die zal op piek rond de 550-600 W/kg hebben). Dit gaat nog leuk worden :banana:

Laatst bewerkt:
Ik ben benieuwd hoe zwaar die van jou word. Die van mij was incl. a60-24s en 2x5s zippy toch een dikke 5,7kg en eigenlijk net te zwaar. Had redelijk wat wingrock.

De aandrijving is gemonteerd, en nu weer snel verder.....

yak3dec2011_1_.jpg

yak3dec2011_2_.jpg

yak3dec2011_3_.jpg

yak3dec2011_4_.jpg

yak3dec2011_5_.jpg

yak3dec2011_6_.jpg

yak3dec2011_7_.jpg

yak3dec2011_8_.jpg

yak3dec2011_9_.jpg

Mag ik even vragen hoe je die motor zo mooi gecentreerd hebt gekregen, Heb je deze op de plaats vd 30cc gemonteerd ?

Mag ik even vragen hoe je die motor zo mooi gecentreerd hebt gekregen, Heb je deze op de plaats vd 30cc gemonteerd ?

Het midden staat aangegeven op het motorschot. Van daaruit heb ik berekend waar de gaten voor mijn motor moesten komen. Als je dat goed doet, dan zit ie dus precies in het midden:)

En hij is klaar:) Met andere woorden; het is te doen in 1 dag, mits je vroeg genoeg opstaat:p

De laatste foto's;

electroyakklaar3dec_1_.jpg

electroyakklaar3dec_2_.jpg

electroyakklaar3dec_3_.jpg

electroyakklaar3dec_4_.jpg

electroyakklaar3dec_5_.jpg

electroyakklaar3dec_6_.jpg

electroyakklaar3dec_7_.jpg

electroyakklaar3dec_8_.jpg

electroyakklaar3dec_9_.jpg

electroyakklaar3dec_10_.jpg

electroyakklaar3dec_11_.jpg

Ik hoop dat er morgen wat droge momenten zijn, dan gaat ie voor z'n maiden.....:)

Back