Montageverslag: Pilot-RC 87 inch Yak-54 DLE55 Blue Flame

Alex,

Ik zie dat je die motor op een paar verleng stukjes hebt staan.
Was dit perse nodig bij dit model?
Zo ja waar heb je die dingen vandaan.

groet<
Dennis

Eej Dennis, het was niet noodzakelijk, maar ik was te lui om een filter op de carb te zetten, dus ik heb het motorschot naar achteren gezet, waardoor de motor verder naar voren kwam te zitten en hij dus genoeg lucht kreeg en een filter niet nodig was. Maar in principe hoeft het dus niet. Geen idee waar ik die verlengdingen vandaan heb, ik had ze nog liggen:)

Ondertussen (na meer dan 100 vluchten) even een kleine statusupdate; het toestel en de motor zijn nog steeds een super combinatie en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad:) Met de DLE-55 is hij wel een tikkeltje staartlastig, maar dat vind ik wel ideaal, maar er werden ook een aantal mensen (die ik er mee heb laten vliegen) zwaar nerveus van een dergelijk CG, maar dat is dus aanpasbaar.

Hier nog een leuke video (gemaakt door P@ul) van een windstille avond;

Laatst bewerkt door een moderator:
Oke, vol dus bij jou ook even over de 8 kilo. Daar zit ik ook op, maar kan het niet echt licht vinden, :-)

Qua vleugelbelasting zit je super goed in ieder geval met dat gewicht. Jij hebt toch geen Pilot RC Yak? (dan is het niet helemaal goed te vergelijken, er zijn veel verschillen tussen merken onderling)

Mijn is wel een pilot. :-)

Hoe houd jij je cg?

Ah ok, ik dacht jij voor die goedkopere kloon was gegaan, never mind dan:)

Bij mijn Yak ligt het CG vrij ver naar achteren, ik wilde geen lood gebruiken, en voor 3D is het wel gunstig. Ontstekingsaccu zit op de motorbok, en de ontvangeraccu's zitten naast de tank.

Sommige mensen worden nerveus met zo'n staartlastig toestel, maar ik vind het wel prettig, het is alleen minder geschikt voor gewone figuren.....

Pilot heeft onlangs een ander soort wheelpants uitgebracht bij de yak, het zijn van die halve schoentjes.
Wel minder mooi dan de voorganger:(, maargoed die vervang ik met de tijd misschien wel;)

Het enige wat dan weer jammer is, is dat ze half werk hebben geleverd.
De beugel waar je wielen aan bevestigd worden heeft nog wel de voorbereiding van de vorige wheelpants.
En het montage materiaal is niet aangepast op de nieuwe pants (of andersom;)).

Rest maar een optie... ik moet de nieuwe wheelpants voorzien van 8mm gaten om het geheel een beetje mooi te laten ogen

De nieuwe wheelpants
2011-08-23185927.jpg

Verschil in montage mogelijkheid
2011-08-23190207.jpg

Het gaatje iets opboren, zodat de bout netjes door de pants valt
2011-08-23190046.jpg

Hey Alex,

Ik loop een beetje te tobben met de servo keuze:confused:

Ik zit te twijfelen tussen 2 opties, namelijk

HS-7955TG - Hitec RCD

Het voordeel van deze servo is dat hij op 6 volt al 24 kg/cm² heeft.
Als ik me niet vergis, dan heb ik geen powerbox (emcotec) nodig.
Kosten zijn ongeveer 110 dollar stuk

of deze optie

HS-5685MH - Hitec RCD

Deze servo werkt op 7,4 volt en heeft dan maar 12,9 kg/cm² net (niet) genoeg, Ik heb dan wel zoon powerbox nodig, of kan ik ze direct voeden op een 2s lipo:confused: (en de ontvanger dan via een ubec voeden)
Voordeel is wel dat deze servo maar 50 dollar is

Zoals je misschien ziet is dit gedeelte me nog niet helemaal duidelijk :(

EDIT:

Hoe sta jij trouwens tegenover de turnigy servo's

http://www.hobbyking.com/hobbyking/...igital_metal_gear_servo_60g_15_8kg_17sec.html

Je leest namelijk bij de reviews dat ze vaker worden gebruikt in een yak 54 33%

In combinatie met deze powerbox?
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10758

Laatst bewerkt:
Turnigy servo's moet je direct vergeten, Kris kocht er 6, en 5 hadden problemen. Is leuk voor in schuimpies, maar zeker niet in een kist als deze. Een powerbox/emcotec hoef je sowieso niet aan, ik kon er zelf goedkoop aan komen, maar anders zat ie er bij mij ook niet in.

12.9kg kan, maar alleen als je zeker weet dat je later geen 3D wilt vliegen, als je namelijk de mechanische roeruitslagen groter maakt, dan belast je de servo's zwaarder en dan kom je met die 12.9kg niet uit.....

De 7955 kan trouwens ook direct op lipo, dat hebben al meer mensen zonder problemen gedaan. De ontvanger kan het alleen niet aan, dus je zult sowieso iets van een regulatortje moeten hebben.

Hoi Do, als je tussen de 2 bovenstaande Hitec servo's twijfeld, zou ik zeker voor de 7955TG gaan. Ik vlieg zelf net de HS7954SH, die zijn ook goed.

Ik heb trouwens voor de Pilot Yak een stel 5955TG's op de kop kunnen tikken, je zou eens op ebay.de kunnen kijken, misschien dat ze een keer toevallig voorbij komen...

De 7955 heb ik in de meeste grote toestellen zitten van mij, het kost wat, maar ze gaan een leven lang mee:)

Back