Montageverslag: Pilot-RC Extra300 White Eagle 88inch (2.24m)

Kleine update:

Na de feestdagen de draad weer eens opgepakt en een plekje gevonden voor de Emcotec en ontvanger:

full

Ook de DPSI mini Remote Control Switch ingebouwd:

full

Vanavond weer verder..

Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt, daar stond ie netjes op benzineslangetjes, maar daar heb ik hier geen ruimte voor. Dan maar zo, iets minder mooi maar hij zal het er niet minder om doen..

Ah ok, jammer dat er geen ruimte voor is, maar inderdaad, zo werkt het ook:)

Kleine update:

Ook de DPSI mini Remote Control Switch ingebouwd:

full

Vanavond weer verder..

Ik zie dat je om te tanken dat alu tank nippeltje gebruikt dat standaard ingebouwd zit.
Zou hier mee oppassen.

Normaal zet je je benzine slangen vast dusdanig dat het echt hard klemt en evt voor de zekerheid nog een tyripje erom heen.
Nu tank je en druk je dat nippeltje erop die maar net in de slang gaat.
En dan moet je hem nog erin draaien ook.Ik had namelijk dat ik getankt had, met cockpitkap erop.
Wilde net gaan vliegen en zag wat benzine onder de kist.....

Toch cockpit nog nog even open, was de benzine slang
eraf geschoten en de slang was onder het nivo van de tank gevallen.
Resultaat: heel mijn romp liep vol benzine.
Nu kon ik het nog snel stoppen en met poets papier verwijderen wat er nog in was gelopen.

Anders zit je in de lucht plots met een lege tank en benzine door heel de kist.
Nadien gebruik ik het niet meer.
Nippel waar je de slang overschuift vind ik te kort om er zeker van ze zijn dat hij niet los gaat.
Check het in elk geval goed.

Ik ga waarschijnlijk ook de 2.2m extra 330 halen.
Maar ik denk in dit schema:
http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://www.cerebus.co.za/PilotRC/Extra300/E300_01_U.JPG&imgrefurl=http://www.cerebus.co.za/PilotRC/Extra300/Extra300.htm&usg=__u2afs59TnZcEl-QF0rZxH0difXA=&h=886&w=986&sz=349&hl=nl&start=0&zoom=1&tbnid=7xPf1fheg0lK0M:&tbnh=126&tbnw=154&ei=1go6TYLvJI-SOueTxfwK&prev=/images%3Fq%3Dpilot%2Brc%2Bextra%2B300%2Bred%2Bblack%2Bline%26um%3D1%26hl%3Dnl%26biw%3D1421%26bih%3D670%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=680&vpy=200&dur=545&hovh=213&hovw=237&tx=125&ty=89&oei=1go6TYLvJI-SOueTxfwK&esq=1&page=1&ndsp=29&ved=1t:429,r:10,s:0

Heb nu de 30cc extra 260 in het oranje, aan de ene kant vind ik dit schema erg mooi om evt ook voor de 50cc te nemen maarja 2x dezelfde......

Ik ga deze tanknippel niet gebruiken hoor. Vind het ook een minpuntje (een van de weinige) dat deze al was ingebouwd. Had liever geen gaatje in de romp gehad.

Vanavond gasaansturing afgebouwd, zonder metalen kwiklinkjes Alex! Verder wat kabels voor de accu's gesoldeerd en wat kleine dingetjes afgewerkt.

Alleen nog de uitlaat inbouwen en wat gaten in de cowl zagen en klaar is hij!

Op naar de maiden:D.

Weet iemand trouwens waar je een spinner kunt kopen als die bij de kist zit alleen dan voor 3 blads?

Hc verkoopt ze maar dan moet jezelf de drie sleuven voor de prop er nog inslijpen. Omdat carbon nu ook weer niet heel makkelijk te bewerken is liever een die klaar is voor een 3 blads.

Tanknippel is gewoon bruikbaar hoor, gewoon goed terug erin drukken, dan is er niets aan de hand. In m'n 200cc Yak zit zo'n zelfde systeempje....

Elster Modellbau heeft goed geprijsde spinners:)

Tanknippel is gewoon bruikbaar hoor, gewoon goed terug erin drukken, dan is er niets aan de hand. In m'n 200cc Yak zit zo'n zelfde systeempje....

Elster Modellbau heeft goed geprijsde spinners:)

Tanknippel die er bij mij bij zat is bruikbaar maar ik vind het niet veilig genoeg.
Had verse slang, goed erin gedrukt maar slang is toch los geraakt.
Misschien is het systeempje van je 200cc kist toch iets anders.

Een doorvoernippel in een benzine slang krijg ik er alleen met hard trekken eruit., bij deze nippel is is het maar een mini snukje.

Zal is kijken bij elster.

Edit: Ook daar geen sleuven.

Laatst bewerkt:
Update, de laatste voor de maiden.

Vandaag de motorkap passend gemaakt en wat kabeltjes vastgezet.

full

full

full

Alleen de prop nog monteren, chokestangetje monteren, testrun, reikwijdte testen en gaan... Hoop dit weekend te maidenen... nu al kriebels..

ziet er goed uit erik
sucses met de maiden
maar onder begleiding van alex komt t wel goed
2 x pech zou wel heel vreemd zijn

Hij doet het!!!

Vanmorgen twijfelachtig weer, maar toch naar het veld gegaan. Samen met Alex alles nagekeken en hij vond natuurlijk nog wat dingetjes die beter konden. Motor liep direct netjes, dubbele reikwijdte check gedaan en toen was het zo ver..
Gas erop en rustig uitklimmen ahum... Alex heeft een aparte stijl, dus dat zijn weer wt extra grijze haren voor mij haha. Rustig wat circuitjes gevlogen om wat te trimmen, maar dit werd bemoeilijkt door de laaghangende bewolking. Na de benodigde checks een keurige landing en met wat opspattend water geterugtaxiend. Alex bedankt voor het maidenen!

Een geslaagde maiden dus! Heb zelf niet meer gevlogen vandaag. Vond de laaghangende bewolking een te groot risico, aangezien ik de eerste vluchten wat hoger wil gaan zitten. Morgen beter weer en vroeg op pad!

gefliciteerd erik met de geslaagde maiden
nu weet je in ieder geval dat hij goed vliegt en kan je volgende keer met een gerust hart
vliegen.
mn sbach staat nog steeds tewachten
maar bij jullie was t een stuk beter weer als hier:onweer:
mooie fotos:yes:
wat zal je lekker slapen vanacht;)

Thanks Vinni!
Ja wel een pak van mn hart hoor dat alles goed ging. Had toch de kriebels na de vorige mislukte maiden.
Het weer was niet al te best hoor, laaghangende bewolking, drupje regen soms en crosswind. Maar dat mocht de pret niet drukken.

Morgen zelf aan de slag, heb er zin in!!

Hopen dat je je SBach snel kan maidenen, ook een prachtkist!

Back