montageverslag piper super cub VQ models

haha, ja de andere muur staat er nog niet op dan, en het bouwhok:p

maar dit is wel de enige plaats waar ik hem deftig kan samensteken en het zwaartepunt bepalen...

en dat blauwe spandoek... tja was een super trouwcadeau (net te groot voor de living, jammer:p)

motor heeft vandaag gedraait, alles ziet er goed uit, nog enkel mn banden opblazen:)

Kan er mij iemand vertellen waar ik een stukje hittebestendige buis(teflon ofzo) kan vinden om op de uitlaat te zetten zodat ik deze kan verlengen tot buiten de romp.

het deel waar het moet opkomen is 15/16mm diameter.
Ik kan nergens wat passend vinden.

groeten

Wellicht is het nog mogelijk het gat voorin (onderaan) de kap te vergroten.
Erg veel lucht gaat er zo niet langs de motor, of lijkt dit maar zo?

Ik heb laatst 16mm PTFE buis van simprop gekocht om mijn uitlaat iets te verlengen.

Wellicht is het nog mogelijk het gat voorin (onderaan) de kap te vergroten.
Erg veel lucht gaat er zo niet langs de motor, of lijkt dit maar zo?

Wat heel vaak gebeurt is dat er meer dan voldoende lucht in de motorkap kan komen maar dat de warme lucht er slecht uit kan. De motor wordt dan slecht gekoeld en om dat te verbeteren worden de ingangs openingen groter gemaakt. Helaas helpt dat weinig of niets zodat uiteindelijk de kap er alleen op zit voor de show, tijden het vliegen wordt hij verwijderd. ;)
Zorg er voor dat de uitstroom openingen minimaal 1/3 groter zijn dan de ingang! Warme lucht zet uit dus al er 1liter koude lucht binnen komt zal er meer liters warme lucht uit komen! Dat moet zo onbelemmerd mogelijk weg kunnen!

hallo,
na wat te speels geweest te zijn ( one wheel landings) toch omgeslaan.
weinig schade, enkel een strut en de prop stuk, echter ga ik toch her en der wat verbeteringen aanbrengen...
de hoogteservo's achteraan in de staart monteren(onder de cover zijn hier al gaten voorbereid...
rudderservo laat ik nog zitten en bekijk ik dan (mss dat deze ook verhuist)

struts moeten volledig bekeken worden alsook de bevestiging ervan ( deze was nu echt zeer slecht) ik zoek hiervoor een oplossing( iets met een buckle met pennetje ofzo???als ik die kan vinden.
rond de motor ga ik wat verbetering brengen voor de koeling van de motor, alsook in de romp voor de koeling uitlaat.
hiervoor zoek ik deze:(iemand een idee waar ik die kan krijgen??
showatt.php

accu's kan ik dan ook verplaatsen naar voren en de tank op het zwaartepunt(naar achteren dus, en eventueel ook naar beneden, zodat er een piloot in kan.
de deurscharnieren worden ook aangepast, want die scheuren zo uit...

terug kleinere wielen, want 1 van de wielen is het ventiel stuk... ik kan ze wel nieuw kopen, maar ze wegen toch heeeel wat! lg met wielen weegt 1100gram!
het lg is ook wat verbogen, wellicht komt er eentje onder van tony clark(iemand idee van gewicht en sterkte) moet tegen speelse duwtjes kunnen...

vlieggedrag is gewoon pure funn!!!

kleine update, de piper vanonder het stof gehaald, zonde om deze niet te vliegen, vliegt gewoon super, en pure fun!

de vleugels heb ik ondertussen gestript, degelijke strutbevestiging gemonteerd en opnieuw gecoverd. ook de struts zijn niet meer uit dat breekbaar triplex maar veel sterker massief nu!

het enige waar ik nog steeds mee sukkel is het landingsgestel:

de grote bushwielen zijn superleuk maar wegen veel en 1tje is lek... dus die gaan eraf
ik heb een andere set(iets minder in diameter) maar toch een gewichtsbesparing van 420gram!!

het landingsgestel die er nu onder zit is oke, maar ook zwaar. ik heb een Tony clark landingsgestel ook liggen deze is 100gram lichter maar ook 4cm minder hoog (inclusief de mindere diameter wielen zou de piper zo een 6cm lager komen te staan.

nu twijfel ik om het zo te laten en dus 2cm te zakken, een gewichtsbesparing van een goeie 400gram...

of de tc eronder zetten, gaten herboren 6cm zakken en een gewichtsbesparing van een 500gram... (iets meer schaal hoogte veronderstel ik wel, maar meer risico tijdens het 1wieltaxien en touch and go's)

twijfeltwijfel

Back