monteer verslagje EV-97

Vanmiddag even gaan sjoppen, wat spulletjes weeste halen bij de modelbouwwinkel en daar zag ik dit schatje liggen. Tja liefde op het eerste gezicht. Nouw wil ik deze liefde wel met jullie delen. dus bij deze een monteer (bouw) verslagje van dit schatje.

hier een paar foto's, het doosje.

Alles uit gepakt, wat een kwaliteit, en dat voor 59 euro.

Even een paar delen samen gevoegd, en vergisje niet het is geen lievertje voor beginners, al ziet het er wel lief uit. Het is een echt stunt kistje.:-D

Word vervolgd.

Laatst bewerkt:
mooooooooooooooooooooooooooooooi !!!!!!!!!!!!!
wel goede kwaliteit voor 59,00
wat is het gewicht kaal
waar heb je hem gekocht
en is dit iets voor 3de model
sorry voor al die vragen maar ik vind hem zo mooi

Ik heb uit dezelfde keuken al 2 jaar de swinger op zolder liggen....is uiterlijk totaal anders maar qua afbouwen redelijk hezelfde dus ik ga dit volgen!

mooooooooooooooooooooooooooooooi !!!!!!!!!!!!!
wel goede kwaliteit voor 59,00
wat is het gewicht kaal
waar heb je hem gekocht
en is dit iets voor 3de model
sorry voor al die vragen maar ik vind hem zo mooi

Hoi Jamus, die kwaliteit is inderdaad goed, bijvoorbeeld, het toestel is bekleed met Oracover.

Ik heb het toestel gekocht bij EP_FUN in Beveren, (zuid/west van Antwerpen).

Het gewicht kaal weegt 427 gram, vlieg klaar volgens de opgaven van de fabrikant, 600 gram.

Een 3de kistje is het niet, maar aan gezien het dunne vleugelprofiel en een bijna vlake vleugel denk ik dat je er aardige figuren mee kan vliegen. de fabrikant beschrijft het als een aerobatic electric airplane for parkflying.

Ohw ja, geen sorry hoor, graag gedaan!:D

Weer een klein stapje verder.

Vreemd genoeg staat er in de bouwhandleiding niets over het bevestigen van de accu. Ook is er niets voor bij geleverd. Aan gezien ik niet met mijn poezlige handjes in de ruimte kan komen waar de accu moet worden bevestigd, heb ik voor een traditionele oplossing gekozen. De accu op een houte kader bevestigd door middel van tairep's, het kader met accu in het toestel schuiven en borgen met een schroefje.

Het monteerverslagje begind al meer een bouwverslagje te worden namelijk, ik heb besloten om er een paar drijvers onder te zetten.

Eerst de vleugels samen gevoegd. Van veerstaal een paar steunen gebogen. De gaten bepaald op de vleugel en de gaten onder een hoek in de vleugel geboord.

Het kleine houten plaatje is bij het bouwpaket meegeleverd, de twee andere plaatjes heb ik uitgesneden en vervolgens samen op elkaar gelijmd. Met het plaatje word de rolroer servo bevestigd en tevens de steunen geborgd. Een foto zegt meer dan duizend woorden :rolleyes:

De doorvoeren van de steunen voorzien van een vierkant stukje oracover voor de afwerking.

Het plaatje met servo gemonteerd. Twee vliegen in een klap :D
Na dat alles op zijn plek zit de steunen omgebogen waar de drijvers moeten komen.

drijvers leuk idee
weet je al een setup

M.V.G James

Hoi James.
De setup is de standaard setup van de Gemini van Multiplex.
De Gemini weegt vliegklaar circa 800 gram terwijl dit toestel vliegklaar circa 600 gram weegt, hier komt nog wel het gewicht van de drijvers bij.
Ik hoop ongeveer op het zelfde gewicht uit te komen als de Gemini.
De vliegduur is ongeveer 15 min, dus dat zit ook wel goed.

gr pascal

Hallo,
Ik heb dit toestelletje vorig jaar ook eens gekocht voor 15 euro nieuw in de doos,het was bij digitech die er mee ophield electro te verkopen.
Ik heb er een redelijke motor op zitten met een 8x6 prop een een 2200 lipo en ik moet zeggen dat het toestel zeer goed vliegt en je kunt er alles mee doen.
Alleen als je er met de wieltjes gaat vliegen moet je het voorschotje verstevigen waar het voorwiel op zit gemonteerd het is nogal zwak en als je de grond aan tikt als eerst met het voorwiel wil dit afbreken.
maar anders een lekker kistje.

Ha mooi, dat ziet er dus goed uit, goede vliegeigenschapen. 15 euro is een super koopje! en dat wieltje, geen probleem, zoals je ziet word het een kistje voor het natte goedje :rolling:

gr pascal

ha Pascall,

je was dus het weekend aan het bouwen..wij waren zaterdag nog op het veld met de secretaris van MBK en ik heb verteld dat je niet kon komen omdat je waarschijnlijk aan het varen was,ook hebben we nog een goed gesprek gehad met de boer van het veld die langs kwam..maar dit is het vliegtuig dus wat je gehaalt hebt.ziet er goed uit zo op de foto..en toch maar drijvers eronder.dat zal er wel leuk gaan uitzien..

Ha Andre, ja jo ineens een ingeving, tja en nou ga ik drijvers bouwen, of kopen, b.v. de drijvers van de minimag van Multiplex.

Weer een stukje verder.

Met het bijgeleverde motorsteuntje kon ik geen kant op, dus zelf wat aan het knutselen geweest.
De servo's, ontvanger, regelaar en accu zijn in gebouwd.
Nog eens op de weegschaal gezet en het gewicht zit nu op 767 gram. oeps! dat is weer al 167 gram boven het opgegeven gewicht door de fabrikant. Nu komen de drijvers er ook nog eens bij, en nu is mijn vraag natuurlijk, Word het niet wat veel???

Ohw ja, dit is Mientje, mijn groote hulp!;)

Back