Yes de maiden is geen droom meer. Van middag moest het dan toch gebeuren. Het kistje vliegklaar gemaakt en in het natte goedje gemikt. eerst wat gas en wat rond varen. daar stond behoorlijk wat wind en wat gelijk opviel was dat er bijna niet mee te sturen was. Dus een roertje is eigelijk wel nodig. Maar goed, twee rondjes gevaren en toen de neus in de wind was voorzichtig het gas er op. Ondanks de golfjes ging hij zonder te stuiteren over het water. Dan volgas, beetje up, en hup de lucht in. Yes yes yes... prachtig!!! Een paar rondjes gevlogen, wel een zeenuwachtig toestel. Als dat nu kwam door de drijvers of door de behoorlijke wind die er stond, kan ik dus niet zeggen. Nu moet het ook nog een keer naar beneden, dus rustig de landing in gezet wat uitmonden in een schiterende landing. Dan een rondje varen weer de lucht in, en ook de tweede landing weer perfect, Voor de derde keer weer de lucht in, ja en toen ging het mis. Een wind vlaag deed hem van koers gaan en omdat hij slecht reageer op zijn (vliegroer) ging een drijver onderwater wat gevolgd werd met een koprol. Blup blup, hij zakte als maar dieper tot hij op de vleugel bleef drijven.
Na een kwartier stond hij op de kant, drijjjjjjjjjjjjjjjjjjf nat, ALLES! Ontvanger, servo's uit elkaar gehaalt en laten drogen. Daarna in de WD 40 gespoten weer droog gemaakt en het werkt weer. Een servo is naar de eeuwige jachtvelden maar dat was toch een wegwerp ding. Het toestel is schade vrij en over een paar uur zal het wel droog zijn. IK hoop dat het boeltje een beetje bij elkaar blijft want ze hebben vast geen watervaste lijm gebruikt. Maar het moraal van het verhaal is, Dit krijgt ongetwijfelt een vervolg want watervliegen is super! De volgende vlucht een filmpje maken.