Monteren Günther propje... hoe?

Heb je de decodeersleutel dan niet? :wink:

Off Topic Content: De meest omineuze naam van een Chinees restaurant , die ik mij herinner , was Tong-Au. Nou, danweetuhet wel.... :x

Mandatory Modelling Content: Ik ben twee keer tijdens de vlucht een Gunther verloren. EN heb 'm weer teruggevonden (na de vlucht, he he... )
Toen maar vastgelijmd...

nou
je hebt een gunter propje mer een zwart spinnerje
als je asje van het motortje nat maakt met je tong
dan blijft die van mij altijd goed zitten

mzzls raymon
(zowieso op een speed 400 en 280)

hmmm, dan heb jij wel erg krachtig speeksel :roll: :wink:

Niels

Mijn methode:

As naar beneden houden, propie eropschuiven, druppie CA, vervolgens een beetje microballoons erop, vast als een huis!

Groet van Ben

Neem nu maar een propmeenemer, dan komen we tenminste ook nog aan andere kleine props toe, die bestaan ook ! Dan is er nog wat te kiezen , en het werkt vaak beter.

Ik heb dit onderwerp destijds gestart omdat ik vermoedde veel propjes te moeten gaan vervangen... ik heb er in al die tijd met de Holiday vliegen (vaak) slechts helemaal in het begin door een foutje 1x een nieuwe op hoeven doen :D (speld / gaatje / CA / opdruk -methode). Die meenemer heb ik trouwens al maanden in huis liggen :P !

Heb nu een gele die leuker kleurt bij de rest, hoe krijg ik die oude eraf zonder de motor te beschadigen? Gewoon trekken, op snelheid tegenhouden of ???

(punt)tangetje achter zetten en daar voorzichtig tussen motorlager en propje mee wrikken

Ik zie dat dit een oud draadje is maar toch. Ook ik heb last gehad van wegvliegende guntherpropjes en wat ik heb gedaan - en wat tot nog toe goed werkt - is het volgende.
Neem een soft spinner van een GWS 5x3 prop en zet deze op een gunni. Blijft prima zitten op een Sp280, het rubber is wat flexibeler dan een gunni spinner, de spinner klemt over een langer deel van de motoras, en je kunt de prop makkelijk vervangen.

Of deze truc ook werkt bij bijv. SP300 7.2V en een Sp400 weet ik niet, maar misschien het proberen waard.

Back