mooi

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door jan brilman, 27 nov 2015.

  1. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.503
    Locatie:
    groningen


    Maar wie is het?




    jan.
     
    Laatst bewerkt: 27 nov 2015
  2. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Je bedoelt die vent met metalen pin in z`n bakkus ?
     
  3. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.977
    Locatie:
    Oldeberkoop
    OK.. nu hoef ik dus ook nul komma nul bewondering meer te hebben voor hooverende 3D piloten.....

    Wat een bagger! Dat haalt toch alle uitdaging uit het vliegen?
     
    Jonkje vindt dit leuk.
  4. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Da's exact wat ik dacht, Bert.
    Oh ja: Sinds wanneer is prophangen een "natuurlijke" beweging voor een vliegtuig?

    Kortom: een dingetje voor een belazerd slechte piloot met geld teveel.:hammer:
    En op wedstrijden zal het bul niet gebruikt mogen worden, dus daar vallen ze al door de mand.:banana:
     
  5. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Tja... leuke discussie.

    Om te beginnen is prophangen tegenwoordig, niet zonder meer, een onnatuurlijke vliegbeweging.
    [​IMG]
    V-22 Osprey.
    Vorig jaar (half juni) twee zien vliegen in de Franse voor-alpen dus ik weet, ze bestaan echt.

    Veel vliegtuigen die men tegenwoordig ontwikkelt; worden (of kunnen zelfs) al nauwelijks nog echt bestuurd door de piloot.
    En dan heeft de 1:1 piloot niet alleen het voordeel dat hij allerlei instrumenten kan aflezen om te "zien" wat het toestel aan het doen is, maar ook nog een paar gevoelige billen en wat slakkenhuisjes rond zijn oren die belangrijke informatie kunnen leveren.

    "wij" grondpiloten moeten het doen met enkel een paar ogen (al of niet gecorrigeerd met een bril).
    Afstanden inschatten kunnen we eigenlijk nauwelijks.
    We "voelen" niet wat het toestel doet.
    We kunnen regelmatig zelfs erg slecht zien welke "stand" ons toestel heeft (het was zo, ik deed dit, dus het zou nu zo moeten zijn..)

    Maar ondanks dat ik er nog geen gebruik van maak, ik vind de ontwikkeling helemaal zo gek nog niet.
    We hebben al een ruime achterstand in vergelijking tot de 1:1 piloot, waarom zouden we die nog verder laten oplopen?
    (al vind ik het ook redelijk nodeloos om je zender op de grond te kunnen leggen om intussen even te kunnen bellen)

    Nu gaat mijn interesse in deze techniek in ongeveer gelijke mate op met het handmatig vliegen en knutselen aan vliegtuigen/heli's, dus mijn visie is wellicht wat gekleurd.
     
    Laatst bewerkt: 28 nov 2015

Deel Deze Pagina