mooie foto's van duitse boten

Mooie foto,s van duitse u booten

Het zien van deze foto,s heeft me toch wel wat gedaan ,daar ik als 17 jarige dwang arbeider aan deze bunkers heb gewerkt
Met vriendelijke groeten Motormuis

Tja, mooie foto's, maar geen mooie tijd.
mocht ik oude wonden hebben opengehaald, dan alvast excuses daarvoor.
Ik stond er eigenlijk niet bij stil dat mensen dat nog zelf meegemaakt
zouden kunnen hebben.

mooie foto,s

Zo erg is het nu ook weer niet ,ik was indertijd jong en dan besef je de ernst van de zaak niet ,je denkt aan heel andere dingen ,maar als je dan ruim
60 jaar later foto,s tegenkomt van de plaatsen waar je toendertijd was ,dan gaan onwillekeurig je gedachten terug naar toen.
Maar dat is alles voorbij en ik heb er niets van overgehouden ,en ik heb het veel te druk met de hobby ,om ergens bij stil te blijven staan .
Ik heb eigelijk maar gereageerd omdat dat precies de plaatsen waar ik was ,en oude wonden die zijn er niet hoor

Met vriendelijke groet Motormuis (Hogenes)

In 1970 heb ik drie weken met een koelschip in St Zazaire op de werf gelegen voor reparatie en daar stonden ook van die imposante duikbootbunkers,twaalf stuks geloof ik.Bijna elke avond liep ik daar rond te streunen om de boel te bekijken.Zelf de sluis van de haven waar de duikboten naar binnen/buiten voeren omdat het een tijde haven is was zelfs met een betonnen dak van meters dik beton overspannen.Op dat moment dat wij er lagen werden de bunkers voor diverse doeleinden gebruik zoals één bunker lag vol met jachten een andere lag vol met opgelegde schepen en weer een andere lagen havenwerkschepen in.Hoe zo'n imposant bouwwerk in zo'n korte tijd tot stand gekomen is wil ik het niet over hebben omdat ik dan oude wonden open maak.

Gr Joop

Het zijn inderdaad imposante foto's en je kijkt er heel anders naar als je leest dat leden van het forum er in de tijd aan hebben moeten werken.

Op de site van Dream-Arts met deze link zijn meer foto's te vinden van de U-boten.

Groeten,

Joris

Joop.O.H. zei:
Dream-Arts zal voor mij een droom blijven want mijn computer wil de foto site niet openen,reageerd niet!

Gr.Joop

Dat is jammer Joop. :(

Ik heb de foto's enz in pdf files op mijn pc staan.
Als je ze wil hebben, kan ik ze wel mailen naar je.
Laat maar horen.

Groeten,

Joris

Mooie foto's, spijtig dat de tekst in frans is.
Nl ik ken frans, maar frans kent mij niet. :wink:

Tja wat moet ge zeggen.
In den tijd van WW2 zijn vele uitvindingen gedaan waar we tot op vandaag nog de vruchten van plukken.
Maar de keerzijde en vooral de zwarte keerzijd van de medaile is dat er veel mensen gestorven zijn
die onschuldig waren, mensen die hun leven hebben gegeven voor onze vrijheid en mensen die tot heden
nog altijd de littekens van dragen van die tijd.

Back