mooie heli voor een beginner

• Topicstarter Topicstarter Hrrbs
  • Startdatum Startdatum
H

Hrrbs

Guest
Hoi,

Zoals jullie zien wil ik wel eens een blik op het helicopter vlak werpen.
Ik ben hierom eens aan het rond kijken naar mooie goedkope outdoor heli's.

Iemand enige aanraders?

Zoek eens naar de HK450 of de HK450GT in dit forum.

www.hobbyking.com

Bedankt,

Hier heb ik zeker wat aan.
Heb je ook nog tips voor motoren, esc, ontvangers en dat sort gedoe.
(Ik heb ook nog een Syma S006 alloy shark denk je dat ik daarvan iets over kan zetten)

Ik wil de prijs graag zo laag mogelijk houden omdat ik ook de alloy shark al helemaal in de prak heb gevlogen.

Hoi,

Zoals jullie zien wil ik wel eens een blik op het helicopter vlak werpen.
Ik ben hierom eens aan het rond kijken naar mooie goedkope outdoor heli's.

Iemand enige aanraders?
Hoi.
Weet je al wat je wil brandstof of electro maar bedenk wel dat goedkoop over het algemeen duurkoop is .
Gr Arie

ik wil wel electro want ik rijd ook electro auto's en met brandstof heb ik niet zulke geweldige ervaringen.

En wat het goedkoop is duurkoop betreft ik zoek gewoon een heli om een keer leuk mee te vliegen want ik heb zoals ik al zei ook die auto's al

Goedkoop bij een auto betekend een auto die stilstaat...

Bij een heli ligt dan de gehele heli aan puin.

Ga je echt voor goedkoop, pak een esky. dan weet je ook meteen zeker dat je in korte tijd opnieuw kan gaan sleutelen.

Ga voor goede electronica, het betaald zich zeker terug.

Is goedkoop, en makkelijk te vliegen, vrij crashbestendig, maar alleen buiten te vliegen zonder wind.. voor in de woonkamer/zolder/gymzaal is die echter perfect!

Ik heb sinds maandag ook een nieuwe coax gekocht. een Walkera lama 400D. een outdoor coax. Ik heb vandaagmij eerste buitenvluchten gemaakt en dat gaat me heel erg goed af... ONderdelen (mocht je ooit nog iets mollen) zijn vrij goedkoop en een complete set is €150,-

gr,

Alex

Ilk hebwel ervaringen met de HBFP 1... IS een hele leuke heli, maar als je iets zoekt om leuk mee te vliegen en dus lekker opstijgen, en wegvliegen raadt ik toch een coax aan. Ik vond namelijk de FP sowieso voor buiten niet heel erg handig en die was wel wat moeilijker. Hij is wel vele male beter voor het ''echte'' vliegen dan een coax, dat dat een stuk minder is

Bedankt Alex,

Ik heb veel aan zulke reacties,

Ik denk toch dat ik voor de honey bee ga.
Want ik heb al een 3-kanaals coax Syma S006 Alloy Shark waarvan ik toch vindt dat het niet dat mooie echte helicopter gevoel geeft om dat het 2 propellers heeft

Ook een factor is de prijs.
Ik ben nu nog niet van plan om een vaste vlieger te worden omdat ik nu nog vooal bezig ben met mijn TT-01 en M-04L auto's.
Ik zoek dus een mooie goedkope straight-forward heli en ik denk dat ik dat wel in de honey bee zal vinden.

Zie mijn eerdere post, dat is een esky.

Electronica op dat apparaat is in veel gevallen ronduit slecht, velen hebben meer gesleuteld aan die heli's dan gevlogen..

Maar als je geen frequent flyer wordt, kan het best voor je werken:mrgreen:

Dat is meteen het punt met heli's, wil je echt beginnen moet je gewoon goed beginnen, waar een goede heli voor nodig is...
En die kosten wat..

Zie mijn eerdere post, dat is een esky.

Electronica op dat apparaat is in veel gevallen ronduit slecht, velen hebben meer gesleuteld aan die heli's dan gevlogen..

Ik kan je vertellen dat dat weer ronduit onzin is. De electronica voldoet prima, maar echte qualiteit koop je niet voor 100 euro. Als je dat bedoeld ben ik het met je eens, maar om te roepen dat je daarom geen Esky helicopters moet overwegen is echt onzin.

Die helicopters voldoen prima en vliegen uiteindelijk ook gewoon.

ik sluit me aan bij student,
aan esky zit je meer af te regelen dan dat je ermee kan vliegen.
na een crash alles weer nagaan, en tot vervelens toe zitten prutsen om hem hoger dan 20 cm van de grond te krijgen.

Rommel die niet meer bij mij binnen komt.
Veel beter dan om voor cp te gaan en wat hulp van iemand te zoeken.
cp vliegen niet alleen beter, je leert er ook sneller de kunst mee.

ESky moet je inderdaad niet hebben, liever HK450.
Verkopers vinden natuurlijk dat je ESky moet hebben.
Ook al kreeg je geld toe bij een helikopter, het gaat je tog veel geld kosten uiteindelijk.
In zekere zin : goedkope helikopters bestaan niet, HK450 zijn ook oplichters, ze verkopen bijvoorbeeld niet de belt los, en geen flybar los meer, hoedan ook ze gaan grof geld op jouw verdienen :)

Ik kan je vertellen dat dat weer ronduit onzin is. De electronica voldoet prima, maar echte qualiteit koop je niet voor 100 euro. Als je dat bedoeld ben ik het met je eens, maar om te roepen dat je daarom geen Esky helicopters moet overwegen is echt onzin.

Die helicopters voldoen prima en vliegen uiteindelijk ook gewoon.

Ik geloof best dat ze uiteindelijk gaan vliegen, zo te horen doet de jouwe dit blijkbaar.
Maar gezien de gigantische hoeveelheden met posts over problemen met deze heli en electronica, kan ik niet anders concluderen dan dat er gewoon een kern van waarheid in moet zitten...

Kijk, was het nu 1 of 2 posts, dat kan gewoon een toevalstreffer zijn. ook bij grote merken kom je dit tegen. Maar die esky heeft van ieder electrisch onderdeel vele posts op zijn naam staan.

Walkera heeft ook zo'n periode gehad, daar zie je de laatste tijd weer heel weinig problemen voorbij komen. Walkera heeft dus aan zijn kwaliteitsbewaking gesleuteld, en blijkbaar werkt het.

Punt is en blijft bij heli's, je krijgt waar je voor betaald. Een CP voor onder de 200 eur all incl. kan gewoon niet, dan zit er ergens een addertje onder het gras.

Dan toch ook even mijn mening.
Ik las dat iemand zijn nekharen omhoog gingen staan toen men negatief over het merk Esky praatte.
Ik kan uit ervaring met 2 stuks Esky Belt CP heli's zeggen dat het merk Esky ronduit troep is.
Durf er een heli om te verwedden dat zelfs het merk Walkera tegenwoordig beter van kwaliteit is dan Esky.
Of er verschil zit in kwaliteit van plastik???
Nou reken maar!!!
Zo zacht als bij Esky heb ik het nog niet meegemaakt.
En ik dacht dat Walkera of HK al zacht was betreffende plastik onderdelen.
Ik raad een elke beginnend heli piloot AF om een Esky helikopter te kopen.
Hoe vaak lees je wel niet de drama's met doorgebrande Esky regelaars.
Afstel problemen met de Esky CP heli's.
Snel speling krijgen op onderdelen.
Foei.
Enne...........of dit toeval zou zijn??
Wat denken we zelf??
Koop dus echt geen Esky rommel.
Gr E

Ik heb zelf al wel eerder een syma S006 Alloy shark gehad die kostte me nog geen 40 euro maar deed het prima heeft zelfs een crash van dik 20 meter overleefd.

(op het onderstel na)

Dit is ook de heli die ik eigenlijk wil vervangen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back