mooie heli voor een beginner

• Topicstarter Topicstarter Hrrbs
  • Startdatum Startdatum
Goeie dag,

Ik heb het forum regelmatig gelezen maar weet nu niet wat een leuke heli is
om mee te beginnen.
graag wat info voor een heli, om mee te beginnen? & waar ik die kan kopen.
graag wel in nederland wat dan kan ik wat meer info krijgen door te bellen met de zaak of via de mail.
Ik had er een besteld maar dat was er een voor een pro niet beginner, die heb ik
geanulleerd.

Alvast bedankt

Veel gewaardeerde beginnersheli's zijn de Blade mCX en mSR, of de goedkopere, en volgens velen net zo goede, Nine Eagles Solo/Bravo III of Solo Pro. Al deze modellen kunnen handsfree hoveren, als ze goed getrimd zijn, dus maw, als je de sticks los laat, blijven ze op hun plek "hangen" wat voor een beginner een fijne eigenschap is.

Ik denk dat de TS na een jaar al wel een leuke helie voor buiten heeft gekocht.

Dat denk ik ook, maar inmiddels was er een nieuwe vraag in dit topic opgedoken, zie onderstaand bericht van 8 mei 2011:

Goeie dag,

Ik heb het forum regelmatig gelezen maar weet nu niet wat een leuke heli is
om mee te beginnen.
graag wat info voor een heli, om mee te beginnen? & waar ik die kan kopen.
graag wel in nederland wat dan kan ik wat meer info krijgen door te bellen met de zaak of via de mail.
Ik had er een besteld maar dat was er een voor een pro niet beginner, die heb ik
geanulleerd.

Alvast bedankt

Ja dat had ik gezien, ben niet blind. Bericht was niet naar of voor jou, vind je je eigen nou zo belangrijk dat je dat dacht?

Wat een vervelende discussies komen erop deze manier.
Dit is in-arent aan de media die wij nu gebruiken. Het is niet face to face en is het moeijlijker om elkaar goed te begrijpen en/of onstaan er interpretatiestoornissen.

Ik begin mij behoorlijk te iriteren aan deze domme discussie die ik ook elders tegenkom. Moet er nu niet verteld worden dat ik deze dan maar niet moet lezen of er niet op moet reageren, dat zou nog een dommer advies zijn dan de discussie die op deze manier worden gehouden.

We zijn hier niet bezig om elkaar aan te vallen maar om elkaar te helpen en te kunnen genieten van elkaars hobby, gezamelijke hobby.
Wanneer er problemen zijn tussen enkele, probeer elkaar persoonlijk te benaderen of hou ermee op. Dit vervuild een aantal mooie topics en dan heb ik het snel voor gezien hier.

Waarschijnlijk zal ik nu ook wel iets verkeerd neerzetten maar hoop dat we door kunnen gaan door elkaar te helpen, adviseren, vragen stellen en of foto's en video's te zien.

Keep up smiling:D

Laatst bewerkt:
Heel logisch gezien, beginnen er veel mensen met een rtf kitje van e-sky zoals de honey bee. 9 van de 10 zullen daarna al snel overstappen op een ander ( beter Merk) Alleen hieruit kan je al opmaken dat E-sky het allemaal net niet is. Mijn persoonlijke ervaring met een belt cp van e-sky als eerste heli, is dat e-sky wat betreft de collective pitch heli's zuigt. Nog een ervaring die ik heb is dat ik in het begin dit niet wist en een hoop geld weggegooid heb achteraf gezien. Had ik meteen een Trex 450 gekocht dan had dat mij een hoop geld bespaard.

My 2 cents

Ja dat had ik gezien, ben niet blind. Bericht was niet naar of voor jou, vind je je eigen nou zo belangrijk dat je dat dacht?

Misschien aan te raden om het bericht waar je specifiek op reageert te quoten, dat voorkomt dit soort verwarring. Nu trapte ik in die val, maar het had net zo goed iemand anders kunnen zijn, zoals Chow in een ander topic ook al dacht dat een bericht van jou naar hem toe was gericht. En het heeft niets te maken met of ik mezelf belangrijk vind of niet, als je me beter zou kennen zou je weten dat ik absoluut niet zo ben. :rolleyes:

Als je direct (binnen 10 minuten) nadat ik wat adviezen over eerste heli's heb gegeven, middels dit bericht...

Veel gewaardeerde beginnersheli's zijn de Blade mCX en mSR, of de goedkopere, en volgens velen net zo goede, Nine Eagles Solo/Bravo III of Solo Pro. Al deze modellen kunnen handsfree hoveren, als ze goed getrimd zijn, dus maw, als je de sticks los laat, blijven ze op hun plek "hangen" wat voor een beginner een fijne eigenschap is.

...dit plaatst...

Ik denk dat de TS na een jaar al wel een leuke helie voor buiten heeft gekocht.

... dan lijkt het toch erg sterk dat je twijfelt aan het nut van dat bericht in dit wat oudere topic. Wat je denk ik bedoelde te zeggen is "waarom plaatsen jullie nog berichten hier als de TS waarschijnlijk allang zijn nieuwe heli heeft gevonden" en als je dat inderdaad bedoelde, dan is het handig om dat dan ook te typen, en niet iets wat kan worden opgevat als een antwoord op de voorgaande post. Wat Pheter al opmerkte, dat zijn de beperkingen van dit medium en daar moeten we allemaal rekening mee houden.

Laatst bewerkt:
[mod]Pheter, helemaal eens met je betoog. Ik begrijp ook niet waarom MRJohien een dergelijke opmerking maakt. Mag hij me via pb best eens uitleggen. Blijf aub netjes tegen elkaar, nergens voor nodig om het anders te doen.[/mod]

Misschien aan te raden om het bericht waar je specifiek op reageert te quoten, dat voorkomt dit soort verwarring. <knip>

Uit de forum regels:

"Quoten/citeren; doe dit niet overbodig en onnodig en gebruik hooguit die ene regel uit andermans post waarvan je het echt noodzakelijk acht die te moeten herhalen."

Als je berichten van mij terugleest zul je zien dat ik mij hier netjes aan houd, doe er moeite voor. Quote ook bijna nooit alle plaatjes enz. En een quote plaatsen van een bericht boven je is ongewenst om vervuiling te voorkomen. Vandaar dat het een keertje mis ging, want Chow zat er net even tussen in de minuut ;) Ik stuur je wel een PB'tje om deze discussie voorgoed te sluiten hier openbaar.

En @Burp ik stuur jou ook een PB'tje.

Over en uit. ;)

Uit de forum regels:

"Quoten/citeren; doe dit niet overbodig en onnodig en gebruik hooguit die ene regel uit andermans post waarvan je het echt noodzakelijk acht die te moeten herhalen."

Als je berichten van mij terugleest zul je zien dat ik mij hier netjes aan houd, doe er moeite voor. Quote ook bijna nooit alle plaatjes enz. En een quote plaatsen van een bericht boven je is ongewenst om vervuiling te voorkomen. Vandaar dat het een keertje mis ging, want Chow zat er net even tussen in de minuut ;) Ik stuur je wel een PB'tje om deze discussie voorgoed te sluiten hier openbaar.

En @Burp ik stuur jou ook een PB'tje.

Over en uit. ;)

Ik kom inderdaad ook op een forum waar het quoten van een bericht net boven je zelfs verboden is, en wordt weggemod, maar ik heb het ook vaak meegemaakt dat er verwarring ontstond als er net iemand tussen een bericht plaatste, zoals met Chow gebeurde. Vandaar dat ik, als het niet expliciet verboden is, altijd het bericht quote waarop ik reageer, eventueel met alleen een citaat uit het bericht, of door het deel waar het echt om gaat in "vet" te zetten. Dan blijft de vervuiling beperkt, lijkt me, en kan er geen verwarring ontstaan.

Maar inmiddels is de lucht weer geklaard, dacht ik zo, nietwaar Johan? Nu alleen buiten nog, het is slecht vliegen met zoveel wind. :yes:

wel grappig, ik zag ook niet dat het een jaar oud topic was.Het zou wel leuk zijn om te horen van de topic starter wat hij destijd heb gekocht en hoe snel het weer de deur uit is gegaan;)

Back