Mooie Kodak momenten uit Tongeren.

Hierbij wat foto’s van de F3M wedstrijd die afgelopen weekend werd gehouden in Tongeren (Belgie)

Dennis van der Toorren bekijkt zijn nieuwe aanwinst eens kritisch. (Spark van Krill models)
normal_IMG_2618.jpg

Even allemaal naar het midden van het veld voor een groepsfoto
normal_IMG_2619.jpg

Er werd hier en daar wat voorgedrongen,
normal_IMG_2620.jpg

met als gevolg deze opstopping.
normal_IMG_2621.jpg

Eentje van Links
normal_IMG_2626.jpg

En eentje van rechts. Helaas kon ik niet genoeg uitzoemen om een foto van voren te nemen.
normal_IMG_2623.jpg

Bij deze deelnemer word het hesje weer afgedaan nadat hij net een goede vlucht had gemaakt.
normal_IMG_2631.jpg

3M krill Katana
normal_IMG_2634.jpg

Ja ja, ook de bloose brothers waren onopvallend aanwezig op het evenement.
normal_IMG_2635.jpg

2,6M Krill Katana van Sam Pets
normal_IMG_2636.jpg

Zo, naar al dat moois gezien te hebben kon ik het niet laten om zelf ook nog even wat te gaan vliegen die avond.
normal_IMG_2679.jpg

Hee Jeroen,

Leuke foto's! Was een leuk dagje he! Die belgen weten hoe ze een feestje moeten maken voor de toeschouwers :D

Tot zaterdag
Groet
Winfried

waar blijven die foto's paul ? toen ik zaterdagnacht eindelijk naar huis ging was alles nog braafjes.

Ook die beruchte vrijdagnacht foto's wil ik wel eens zien.

Peter

Tja peter, ik denk dat enkele van die foto's niet voor publicatie geschikt zijn. Zaterdagavond was het ietwat deftiger, maar er zijn geen foto's van.

Spijtig, was best een prachtige kist...
Vleugelhelft gebroken in de lucht , ik dacht bij het uitkomen van een figuur.
Het fijne weet ik er ook niet van?
Jens en nog verschillende piloten zijn hem mee gaan zoeken.
Van onze kant hebben we bewust geen melding hiervan gemaakt, omdat het zoal erg genoeg is..

de yaks zijn ook erg sterk. ik heb al meer dan 110 vluchten gevlogen met de yak. als ik de yak niet meer zou vertrouwen had ik geen nieuwe besteld. met hier en daar een kleine aanpassing word het weer de best vliegende yak die ik ken.
gr john van gastel.

De yak van john is niet gebroken maar de vleugel is er afgekomen.
Ik yak in tongeren is gebroken aan dit probleem wordt nu gewerkt (en getest) en dit zal zeker niet meer voorkomen in volgende modellen,
iedereen die er een koopt mag gerust zijn.

De vliegtuigen zijn van ultieme kwaliteit en super sterk, dit bewees ook de mijne in Romilly.

ik sluit me volledig bij jens aan. de kisten zijn van kwaliteit hout gemaakt en over de constructie is uitermaten goed nagedacht. hierbij komt ook dat de kisten enorm neutraal vliegen. dit merk je met allen figuren. kijk maar naar de films van jens of maarten. ik heb gewoon stomme pech gehad waar men van leert.
gr john

pensacola zei:
ik heb gewoon stomme pech gehad waar men van leert.
gr john

als het leren van een constructiefout (dat is het want de constructie moet versterkt worden nu ineens) iedere keer 2000 euro kost vind ik dat een jammere zaak.
ik kan alleen hopen dat de fam knol dit rechtzet.

het kan nooit de bedoeling zijn dat de piloten de beta testers zijn ten koste van hun knip (in mijn ogen.)

daarintegen de beide yaks zien vliegen, erg indrukwekkend.
de kist heeft enorme potentie, en gevlogen in bv john zijn handen fantastisch.
ook de kleurenschemas van die 2 was zeeeer indrukwekkend.

hoop echt dat jullie eruit komen en ook dat de knol yak nu naar de perfectie gebracht word qua constructie.

@ jens, heeft jouw knol kist dezelfde vleugel (bevestigings) constructie als die yaks ?

ws_fot_3_8983_500.jpg

echt zonde, gaan jullie dezelfde kleurschemas weer gebruiken john ?
vond dat echt fantastisch eruit zien.

De Extra heeft dezelfde vleugelbevestiging als de Yak.En die is zeer goed!

Bij John waren de elastieken niet strak genoeg waardoor de vleugel met pen uit de romp is gekomen.
Een constructiefout is mogelijk.Hoeveel vleugels zijn er van compostite ARF of dergelijke wel niet uitgebroken in de vlucht?

In mijn ogen moeten ze niets recht zetten.Zoiets kan altijd gebeuren.
De kisten zijn zeer betrouwbaar en als je er zelf één hebt kun je dit beamen,dus stop met die onzin dat het geen goede kisten zijn!

Gert

Back