mooie plaatjes vanaf de waterkant

hier nog even een mooie van mij, al staan er al wel wat op het forum :D
afb3395.jpg

amai Ik ben niet zo gek van boten maar als ik dit hier allemaal zie :music:

Droop, chapeau en die roestvorming ter hoogte van die ankers te gek man 8O Dat is nog eens een staaltje "weathering" zeg.

Hier een nederige bijdrage van mijn kant na het zien van die prachtige foto's...

Ten eerste het fun bootje, niet meer in bezit maar toch een mooie foto, de supreme F1:
abootsun.jpg

Ten tweede een restauratie object, de Commodore van Graupner, voor 3 tientjes gekocht in slooptoestand (te zien op de kleine foto's) en langzaam maar zeker begint het weer een statig schip te worden, extra's:
binnenverlichting, navigatieverlichting, verstralers, geluidsmodules en er wordt nog gewerkt aan verdere elektronica, voorts nog te monteren: interieur, zitgedeelte buiten en misschien zwemplateau of hekdavit, plannen genoeg maar we zien wel... 8)

acom1.jpg

foto's van de Banckert volgen in de toekomst, van mijn Najade heb ik helaas geen mooie foto's... en is ondertussen verkocht :(

Wat een prachtige foto's!
Dit draadje door Xander gestart begint al wat vorm te krijgen. :D
De speedboten en het jacht zorgen wel voor wat afwisseling tussen de slepers. :lol:
Wie is de volgende kapitein die hier zijn schoonheid ten toon stelt?

Met 'schoonheid' bedoel ik wel 'boot', 'schip', 'jacht', 'speedboot' enz. en niet uw vriendin, lief, vrouw of schoonmoeder :wink:

Groetjes,

Droopy

Ik denk dat ik voor de werkschependag een extra chipje voor mijn camera koop... Ik vrees dat ik het met 100 foto's niet ga redden, als ik bovenstaand moois zie!
Ik heb overigens wel een aardig idee voor de werkschependag:
Ik wil alle aanwezige schepen naast elkaar in het water hebben, en er dan foto's van maken. Natuurlijk zitten we dan met kanalen die dubbel zijn, maar het zijn toch WERKSCHEPEN!!! Dan knopen we de schepen op hetzelfde kanaal aan elkaar vast (boord aan boord) en zo komen alle schepen samen op de foto(s).
Liefst had ik de schippers er achter, maar dan worden de heren (en dames wellicht) nat.
Die fotograferen we dan maar op de kant...

He mannen, nog 20 dagen!!! :lol:

Roel

Roel schreef:
Ik denk dat ik voor de werkschependag een extra chipje voor mijn camera koop... Ik vrees dat ik het met 100 foto's niet ga redden, als ik bovenstaand moois zie!

Daar ben ik zeker van Roel.
Ik heb laatst terug enkele foto's van mijn Warrior genomen en voor ik het wist zat ik al aan een 300 -stuks :D

Op de werkschependag ga je het zeker niet redden met een 100-tal hoor :wink: .

Groetjes,

Droopy

Roel van Essen zei:
Dan knopen we de schepen op hetzelfde kanaal aan elkaar vast (boord aan boord) en zo komen alle schepen samen op de foto(s).
Liefst had ik de schippers er achter, maar dan worden de heren (en dames wellicht) nat.
Die fotograferen we dan maar op de kant...

Roel geen probleem loop wel naar zijkant van vijver, met 480mm krijg ik alles er wel op !

gisteren weer even gevaren en nu ook mijn happy hunter mee genomen.

afb4041.jpg

afb4042.jpg

afb4043.jpg

afb4044.jpg

en mijn tito was natuurlijk ook aanwezig.

afb4045.jpg

en er waren ook nog twee heren met een micro magic aan het zeilen

afb4040.jpg

afb4047.jpg

Hele mooie boten xxman!!! Ik wou dat ik dat ook kon zo mooi schip maken :( Maar denk als ik er aan begin dat ie dan 2 weken later al weer ligt te niksen :?

@ Xander:

Echt heel mooie foto's van een prachtsleper (De Hunter is één van mijn oude liefdes). :thumbsup:

Maar mag ik je als ex amateur-fotograaf een tipje geven:
Je ziet bij veel mensen als ze een fotootje nemen van hun boot dat ze die gewoon van bovenaf nemen. Daar is uiteraard niks mis mee (ik doe dit soms ook) maar je creeert een heel andere sfeer als je nu eens plat op je buik gaat liggen en een foto neemt van op dezelfde hoogte van je boot.
Probeer ook eens om je camera net boven de waterspiegel te houden.
Je Hunter zal plots veel 'echter' en groter overkomen en je zal zeker versteld staan van het resultaat. :wink:

Twee voorbeeldjes:
afb4061.jpg

Met de camera nét boven de waterspiegel (Viking Warrior).
Hier is optisch (en niet digitaal!!) op het onderwerp ingezoomd.

afb4060.jpg

Hier is de camera op de hoogte van het achterdek gehouden (Christel II)

Groetjes,

Droopy[/b]

Nog een fraai voorbeeld is een foto van mijn Smit Frankrijk gemaakt door Nico Alsemgeest met tele lens van 20 cm hoogte op de werkschependag 2003.

WSD_2003_Smit_Frankrijk.jpg

Groetjs Hans.

Laatst bewerkt:
@ droopy
de meeste foto's zijn genomen door mij zelf terwijl ik aan het varen ben. en dan ben ik al blij als ik het de boot een beetje in het midden heb.
maar de volgende keer zal ik het roer eens uit handen geven en mooie plaatjes van af dezelfde hoogte van het schip nemen, want inderdaad jou foto's vanaf dezelfde hoogte zijn altijd erg mooi.
en over het digitaal zoomen: die functie gebruik ik nooit. ik snap eigenlijk ook niet waarom dat er op zit, foto's worden er niet bepaald beter van.
maar bedankt dat je het even onder de aandacht brengt, want ik had er waarschijnlijk nooit aangedacht.

@ roel
ik heb wel een beetje een buikje, maar zo erg is het nou ook weer niet :wink:

Back