mooie plaatjes vanaf de waterkant

Foto's van de IOS meeting in Heemskerk

60863249.jpg

Zie http://www.pbase.com/gearedsoft/ios2006

:hammer: :hammer: :hammer: STOM STOM STOM :hammer: :hammer: :hammer:

Helemaal vergeten , Hans Jurgen Mottscall met oa z'n SCHITTERENDE Maersk Master.

Het stond zelfs in m'n agenda :cry: :hammer:

Hoe kon ik het vergeten... :hammer: :hammer:

Maarja, Inieder geval weer een paar mooie foto's.

Groeten Roland.

Ps STOM STOM STOM :hammer:

Hier baal ik echt van :cry:

@ Geared,

Mooie foto's op je site, en wat zie ik tot mijn verbazing: de Typhoon.
Alleen 1 klein vautje, het is de Typhoon EN de Tempest.
Vanaf de hekrol loopt het gelijk schuin omhoog naar de verschansing, maar bij de Typhoon zit hier een verzet in.
Mischien moet je dat de eigenaar maar eens vertellen :wink:

Greetings,
Luit (een echte Typhoon bouwer :wink: )

Heel mooi die foto's op die site van ISO 2006 maar ik kan ze niet opslaan.
De foto die hier op de site wel maar als ik naar die andere site ga dan kan ik ze wel op de schijf opslaan maar er is geen foto.

Met wat voor programma moet je dat inlezen.
Ik werk met Windows XP Pro.

Hoi,

vandaag lekker gevaren met de Smit Siberie, vanaf 10 uur op het water en er om 16.30 uur weer vanaf gegaan en bijna aan 1 stuk door gevaren. Dit inclusief een sleep van een ander model met twee personen erin.

IMG_3029-klein.jpg

IMG_3040-klein.jpg

De sleepfoto's komen er ook nog aan

André

3 Juni wat het weer tijd voor de Open Dag bij Vaargroep Flevoland.
Prachtig weer, lekker druk, weer mooie modellen gezien, kortom: een succes!
Hier een impressie:

Overzichtje vanaf het water:
normal_overzicht.jpg

Ik hoefde zelf niet te roeien; een gigantische Smit London trok de roeiboot. Zo kan je lekker ontspannen fotograferen.
normal_london.jpg

Even voor de verhoudingen: Smit London, bijna 2 meter lang en meer dan 100 kilo zwaar; op de voorgrond haar kleine zusje, de Smit Rotterdam, Revell bouwdoosje, varend gemaakt, inclusief 2 motoren, kopschroef en verlichting, 20 cm en 500 gram... De Rotterdam moest oppassen om niet onder de koelwaterstraal van de London te komen, anders was ze subiet gezonken!
normal_london%20rotterdam2.jpg

En dit is de Smit Rotterdam van hééél dichtbij...
normal_25.jpg

Altijd een vrolijk gezicht: de felgele Happy Hunter.
normal_HH.jpg

De Parat van Bart v.d. Lee uit Harderwijk: Voer heel mooi, met gekoppelde VSP's 'buitengaats' en ontkoppelde VSP's in de haven.
normal_parat.jpg

Helaas voor sommige snelle jongelui lag de waterpolitie, compleet met lasergun en irritante sirene, in het riet op de loer... Of er nog geverbaliseerd is, weet ik helaas niet.
normal_politie.jpg

Een uiterst fraai en functioneel model van Shearwater.
normal_shearwater.jpg

Zij liet 'en passant' het kleinste varende model te water: een van haar reddingsbootjes, die vervolgens vrolijk, op eigen kracht, een paar rondjes haven voer.

normal_24.jpg

Een prachtig model van de Russische atoomijsbreker "LENIN". Mocht helaas niet varen vanwege de milieuvergunning in Flevoland...
normal_22.jpg

De reddingboot van Ameland was er ook, maar hoefde gelukkig niet uit te rukken. De bemanning beperkte zich tot het varen van snelle rondjes.
normal_20.jpg

Ook een paar Estelles voeren statig over het water.
normal_21.jpg

En voor de inwendige mens zorgde onze kombuiscrew, waarvan er één met 39 graden koorts rondliep! Marianne, Truus en Riet: bedankt!
normal_26.jpg

O ja, en een plaatje van uw reporter, traditiegetrouw op sleeptouw:
57vgf.JPG

(Foto van Jaap Bink, webmaster van de site van Vaargroep Flevoland.)
Daar staan ook meer foto's; www.vaargroepflevoland.nl klik op Open dagen en vervolgens 2006.) Have fun!

Hoi Roel,

Was weer zoals vanouds gezellig zo te zien, mooie foto's, en dito weer! Jammer dat ik het gemist heb, op naar volgend jaar dan maar!

Roel van Essen zei:
Een uiterst fraai en functioneel model van Shearwater.
normal_shearwater.jpg

Zeker een mooi model, alleen jammer dat het zo onrealistisch veel slagzij maakt bij het varen of werken met de kraan.
Doet een beetje afbreuk aan het mooie schip

Beste Adam dat hoort bij de act. Zo kunnen ze de mensen beter aan boord komen bij een reddings operatie. Dat doen ze met een gewicht van bb naar sb schuiven. Normaal ligt dat schip heel stabiel.

huub

Wat voor schaal is die Smit london?
Ben benieuwd wat voor ballast erin ligt, natuurlijk met betrekking tot mijn Typhoon.
Lood, water, kwik :oops:

Greetings,
Luit

@Luit: Lood en accu's.

Lots of accu's...lots of lood.
Genoeg voor een driedubbele Hernia met als extraatje héééle lange armen... 8O

Hallo mensen,

Even iets anders, maar wel leuk!

Dit weekend heeft er een verbroedering van enkele modelbotenclubs plaatsgevonden: Modelbotenclub Isis, Extreme Powerboats, en Vaargroep Flevoland. Op het Watersportweekend in Lelystad werd er uit deze drie clubs een gelegenheidsteam samengesteld voor de traditionele sloepenroei wedstrijd. Acht man plus stuurman in een sloep, en dan roeien tegen een bungie-elastiek in en kijken hoe ver je komt. Dit Extreme-Isis team zoals we het gedoopt hadden bestond uit 4 Isis leden (wit), 4 Extreme vaarders (rood), en één totaal afwijkend geklede en ons welbekende stuurman van Vaargroep Flevoland. Gezien de militaire achtergrond van de man in blauw leek dat op dat momens wel een goede keus .. :roll:

Het team. De kids als mascotte.
hetteam.jpg

Hoopvol van start.
vanstart.jpg

Goed op weg.
goedopweg.jpg

Bijna, bijna, nog een stukkie ..... 8O :roll:
eindschot.jpg

Nou je raad het al, dat klosje verderop aan het touw, de 'verst gevaren' markering, werd dus bij lange na niet gehaald. Of het gelegen heeft aan de fysieke gesteldheid van de roeiers, het a-synchroon met de riemen in elkaar slaan, of de stuurmanskunsten van genoemde stuurman, wie het weet mag het zeggen!! We zijn dan ook geëindigd op een eervolle laatste plaats. Maar wel een hoop lol gehad !! :lol: :lol: 8)

Goed... Ahum, hier de stuurman dus. De stuurman van de eerste poging.
WANT..... Even later 'mochten' we nog 2 pogingen maken. Na onderling overleg, veel achterkamertjespolitiek, gekonkel met de sponsors, vanwege het absoluut a-motorisch zijn van één der roeiers en het tegenvallende stemgeluid van ondergetekende werd besloten tot een tactische wissel: Ondergetekende werd 'slagroeier stuurboord', terwijl mevrouw Verkuijl (Tony voor intimi) de zware taak van stuurvrouw op zich nam.
Of het lag aan haar stem of andere oorzaken: eerlijkheid gebied me te zeggen dat we tijdens die poging verder kwamen dan tijdens de eerste pogingen! (Kan natuurlijk ook aan mijn roeikwaliteiten gelegen hebben... 8O )
Leuk was het in ieder geval wél!

Hoi mannen en Damens,

Dat ziet er erg gezellig uit,wel zwaar he zo een klein riempje!!!! :wink:Maar ja met een goeie stuurman(denk ik) lukt dat wel.

Geen zeezieken? :cry:

Prettige werkweek

Gr. Rob

Mijn varende Casco van de Smit Hunter.

Of hoort deze thuis in de rubriek Snorren op het tugspotters forum :wink: :D

SH16.jpg

Groetjes Martin

Zo het werd weer tijd dat mijn Amsterdam water onder haar kiel voelde.
Na een val van 1.5 meter is ze weer helemaal de oude.
alleen heeft Wijsmuller besloten ze te Hermotoriseren.
Van 7500 PK naar 9000PK :wink: (van een oud ruitenwisser motortje naar een buhler).
Hier wat foto's van de proefvaart met veel emotionele waarde.

websiteklein2wy6.jpg

websitekleinfn2.jpg

Hoi Auke,

Mooie foto's van een mooie sleper :D. Die van mij staat ook nog steeds op de kast, eigenlijk zou ik er weer eens mee aan de gang moeten, maar met al mijn URS-projecten blijft er weinig tijd over....... :wink:.

Maar eh..... een val van 1,5m...... :? vertel, vertel........ :D

Groetjes, Danny.

Back