mooie plaatjes vanaf de waterkant

ach ja....die karsten, tis en blijft nog een jong binkie wat nog veel moet leren.....
maar laat ik het topic niet verder vervuilen....dus wie komt er weer met mooie plaatjes...morgen probeer ik met mijn smit frankrijk een andere (echte) sleepboot voort te trekken..dus daar zullen zeker foto's van komen (mits het weer goed is)

De May Po is een Japanse kustsleper , die ik nu aan het renoveren ben , dit is de eerste proefvaart en is goed bevallen er zitten 2 shottels onder van graupner die worden aangedreven door 2 decapermmotoren waarvan ik de vertragingskasten hebt verwijderd
Er moet nog wel het een en ander aangebeuren wat betrefd de afwerking !!!!
Het ging tenslotte om de proefvaart en die ging perfect

Laatst bewerkt door een moderator:
Henk, werken de kranen en de blusmonitoren ook???
ziet er nu nog een beetje kaal uit maar Is wel heel mooi te maken ?

groeten,Brandaris

ik post een tijdje geen foto´s meer
want me camera is in het water gevallen.

hahaha

Mvg,
Karsten

Hoi Brandaris

Nee de blusmonitoren werken nog niet evenals de kraan, dat gaat wel gebeuren,en inderdaad de Mai Po is nog kaal er moet nog een hoop aan gebeuren

I K ga mijn best doen en dat zal wel lukken, ik moet het allemaal van foto,s

hey henk,
is een mooi model aan het worden man, gaan we binnenkort weer eens samen varen?
in het zuiderpark?

ja piet dat ken je wel aan henk overlaten, die mai po word een plaatje.

@ karsten, je hebt ook altijd weer wat bijzonders he....*zucht*

Hé mannen, kom op... laten we het leuk houden hier.

Nog wat plaatjes van de S-131 van het 8e (Model) Schnellbootflottielje:

0,1 seconde na het commando "Vol gas vooruit". Je ziet hoe het water vanaf de zijkant naar de schroeven wordt gezogen:
aa10u.jpg

0,5 seconde na datzelfde commando:
aa9.jpg

Voorschip met torpedobuisdeksels en 20mm Machinenkanone in Drehkranzlafette:
aa3m.jpg

Kalotte, met het embleem van het "8e". (Met grote dank aan Maarten Flederus)
aa4r.jpg

Middenschip met Zwilling 20mm FLAK en reserve-torpedo's (helaas zijn de waterdruppels niet op schaal ;):
aa5x.jpg

Achterschip met 37mm FLAK 38, rookbussen en dieptebomrails. de dieptebommen zijn nog niet geleverd.
aa6o.jpg

Het gehele model op station:
aa7r.jpg

Varend op de buitenste motoren:
aa2c.jpg

En nu de middenmotor erbij:
aa1y.jpg

Vandaag de railingen plaatsen en spuiten, daarna 6 dieptebommen fabriceren, dan is ze helemaal gereed!

Roel, wat betreft die waterdruppels , met vorst in de lucht, dan is het water altijd iets dikker !

maar niet alleen het varen ziet er schitterend uit ook de huid beplaating met klinknagels :thumbsup: en het totale geschut:snipersmile:

GEWELDIG!!

Die details... dat is het voordeel van een spuitgietmodel.
Veel meer details dan met vacuumgetrokken ABS.
Dus niet mijn verdienste, maar dat komt op het conto van Italeri.
En de mede-Schnellbootschippers komen er ook nog aan... Ook daar zitten juweeltjes tussen.

(16 Mei, op de MMI-dag in Heemskerk, komt het complete 8e Schnellboot (model) Flottielje bijeen!)

Hee Maurice

Ben afgelopen zondag wezen varen , maar binnekort gaat het hele NEPTUNUS circus weer varen aan de kano vijver,en iedereen is welkom ook geen leden

maar niet alleen het varen ziet er schitterend uit ook de huid beplaating met klinknagels en het totale geschut

En toch mis ik daar een detail, de fietsbel! Want op de loop van het geschut, staat met grote letters....fietsbel!

Fraaie boot overigens.

Groetjes Hans.

En toch mis ik daar een detail, de fietsbel! Want op de loop van het geschut, staat met grote letters....fietsbel!

Fraaie boot overigens.

Groetjes Hans.

Nee, Hans, er zit geen Brushless binnenloper in...
Bovendien het liedje is:
Op de loop van het geschut
staat met grote letter Vickers & Armstong.

(in dit geval waarschijnlijk Krupp of Rheinmetall, maar dat terzijde);)

Back