@ Ludozz
.. ik had weer eens niet goed zitten lezen
.. zo te zien gaat het hier om een planerend vaartuig ( in ieder geval een vaartuit met een zeer scherp/ rank onderwaterchip ) waardoor het drukkingspunt van het water(onderwaterschip) en daarmee ook het draaipunt zich verder naar achteren verplaatst.. met daarmee dus ook verplaatsende koppels, omdat deze schepen zodanig veel vermogen ( in verhouding met de water verplaatsing hebben) hebben dat deze mbv het vermogen de kant waar het roer naar toe staat onder water drukt, waardoor deze dus wel als een motorfiets gaat hangen..
als dit punt op het midden ( het drukkingspunt van het onderwaterschip ) of zelfs daar achter ligt dan zal deze anders gaan reageren als een "normaal" waterverplaatsend schip. Maar om dit helemaal theoretisch uit te leggen :s dat zou ik niet zo 1 2 3 kunnen. Daar ik nog nooit 1 op dit soort schepen gevaren heb en 2 er ook nog nooit aan gerekend heb qua stabiliteit, stom dat ze dit type schepen niet op de zeevaartschool bespreken

pin me hier niet op vast is slechts een redenatie, van een normaal schip is dit wat makkelijker ...
groeten,
Sjoerd

als dit punt op het midden ( het drukkingspunt van het onderwaterschip ) of zelfs daar achter ligt dan zal deze anders gaan reageren als een "normaal" waterverplaatsend schip. Maar om dit helemaal theoretisch uit te leggen :s dat zou ik niet zo 1 2 3 kunnen. Daar ik nog nooit 1 op dit soort schepen gevaren heb en 2 er ook nog nooit aan gerekend heb qua stabiliteit, stom dat ze dit type schepen niet op de zeevaartschool bespreken

pin me hier niet op vast is slechts een redenatie, van een normaal schip is dit wat makkelijker ...
groeten,
Sjoerd
Laatst bewerkt: