mooie plaatjes vanaf de waterkant

op madestein komt de wind overal en nergens vandaan
en een spinaker werkt alleen voor de wind

de bouwer en schipper is dik van Kooij
het schip is Wedstrijd-Zeiljacht Jubile van de nvm
spinaker en besturing is zijn eigen ontwerp

Maidentrip van de voltooide Steamlaunch "Hanja".

full

full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Een vrouw aan het roer en de naam van mijn vrouw als scheepsnaam.

En ja, ik weet het:
" Een vrouw en een kip zijn de pest op het schip", maar ach... weer eens wat anders!

En ze komt mee naar Hoogvliet.

Zeer mooi Roel.

Hierbij ook een aantal foto's van de eerste keer varen op een prachtige vijver met mijn Paula III nu ze volledig klaar is en boeien kan leggen:

PaulaIII_01_150912.jpg

PaulaIII_02_150912.jpg

PaulaIII_03_150912.jpg

PaulaIII_04_150912.jpg

PaulaIII_05_150912.jpg

PaulaIII_07_150912.jpg

PaulaIII_06_150912.jpg

Mooie ploatsjies Roel!

Heb je het oude model voiths er nog inzitten, met extra koffiemolen? ;)

Ze is in ieder geval wendbaar genoeg.

Hoi William.
Inderdaad, het oude type Voiths...
full

Compleet gedemonteerd, schoongemaakt, gesmeerd.
Maken helaas meer herrie dan het nieuwe type, maar aan de andere kant:
vandaag ruim 3 uur gevaren met een 7Ah uur loodaccu, zonder dat hij tekenen gaf van "inkakken".
De motortjes van de units bleven ook gewoon koud.
Een bijzonder economisch model dus...

Klopt.
Maar de Parat kun je in feite nauwelijks vergelijken met de Thijssen II.
Als ik wil kan ik met de Parat echt "stunten" door de VSP's tot het uiterste te pushen. Dan gaat die boot als een gek tekeer. Zie: y2YXV7j1Ojg[/media] Parat - YouTube
Bij het maken van die video had ik de uitslagen van de VSP-servo's op het maximaal mogelijk staan. En dan krijg je dit soort belachelijk vaargedrag. (Was overigens een test om te kijken in hoeverre de boot na een modificatie waterdicht was.... en ja, dat was ze:D) Normaal regel ik de uitslagen van de servo's zodanig terug dat er tijdens het varen geen extra " herrie" uit het vooronder komt. Dan heb ik de servo's voor "vooruit en achteruit" op 50% begrensd, en die voor "zijwaarts" tot 20%.

De Thijssen is op zich best wel wendbaar, zeker als losse boot, maar zo bezopen varen als met de Parat kan je met haar niet doen. Het gaat allemaal wat rustiger...
Maar goed ook, want met dat lage vrijboord van de Thijssen is het model wat kwetsbaarder voor buiswater.

fotoos van de duwboot gaaaafffff
net echt
mooi gemaakt het model,maar ook de kwaliteit en locatie van de fotograaf is uitermate perfect,
leuk filmpie van de sleper wat is dat ding wendbaar zeg,
ben wel eens in spaarnewoude geweest en daar waren ze toen ook met sleepboten bezig heel leuk om te zien als modeltrucker is eens wat anders,
toen ze het hadden over de sleepkabel hoe dat te maken zei ik neem een honden uitlaat lijn die kan je dmv druk op knop oprollen en dus via servo en dat inbouwen,
ze vonden dat een geweldig idee en later hadden ze allemaal een honden oprol systeem in de sleper ingebouwd
samen kom je er wel uit,maar ik kom er niet meer helaas het was er wel altijd gezellig
nu maar weer ontopic

De beurs in Bleiswijk met de Mærsk Leader en de Olivierssen.
Helaas slechte kwaliteit foto's maar wilde ze toch even laten zien. Beide schepen op stap met een booreiland en een jack up eiland. Vandaag zal ik proberen betere platen te schieten.

eny9u9ur.jpg
epysegeq.jpg
ju3umege.jpg

Het gaat de goede kant op met PH-AJH! (Beter bekend staand als Arjan)
Staat bekend als "vlieger met vintage gliders", maar heeft nu toch ook een zeilboot gekocht...
Voor de maidentrip bood ik aan om de Parrot als "search & resqueschip" te laten fungeren. Dit onder de voorwaarden: "No cure no pay, wel cure ook geen pay"
Zo gezegd, zo gedaan en op de ochtend van 2 maart 2013 onderging Arjan's zeiljacht de maidentrip.
Weinig wind, dus assistentie van een motorschip zou handig kunnen zijn...

full

Met de wind viel het echter best mee, de "Legend" kwam best vooruit.
full

En zoals het hoort kreeg ze een hartelijk welkom middels een vochtig saluut uit de blusmonitoren van de Parrot:
full

Nu wachten op lekkerder weer, want het was toch best wel wat frisjes aan de waterkant!

Zelden heb ik mij zo welkom gevoeld als tijdens mijn toetreding tot de rc-zeilwereld :-)

130302_Legend007_zps9e8660fc.jpg

Het was gezellig Roel!

leuk Arjan (als ik u zo mag noemen ;) )
varen is zeker leuk, maar als er wat meer wind staat is het voor u aannemelijker ;)
welkom bij de boten :)

groetjes Paul

mooie foto's Roel en mooi filmpje!

Back