Maiden! De echte
Vanavond heeft de Mosquito het na 25 jaar weer hogerop gezocht! Heerlijk om dat gevoel van toen weer te herkennen. 2 vluchten gemaakt van ieder ongeveer een kwartiertje. Perfecte landingen, natuurlijk even kijken of ik het nog kon: Looping gedraaid, strakke wing-over, laag voorbij: hard en zacht, het was er weer allemaal!
Toch nog een paar punten van aandacht:
- Bij full-power moest ik behoorlijk 'down' geven, motor zal ik wat meer naar beneden bij gaan stellen
- Klappropellor bleef draaien bij motor uit, is waarschijnlijk een instelling van de regelaar, begrijp waarschijnlijk wat er in de programmeerhandleiding bedoeld wordt met de 'brake'. Zorgt deze instelling er voor dat de motor niet meer draait en de propellor terugklapt? Vermindert de weerstand behoorlijk neem ik aan.
- Vanwege afnemend motorvermogen ben ik gestopt na, zoals gezegd, 2 x 15 minuten. Thuis de LiPo aan de lader en daar gaf de lader aan dat 1 van de 3 cellen op ongeveer 3,4V zat terwijl de andere 2 op 3,0V zaten, trok wel heel snel bij moet ik zeggen. Schrok er wel enigszins van omdat ik begrepen heb dat het verschil minimaal moet zijn. Toch is er niks schrikbarends gebeurd. Iemand iets op te merken hierover?
Al met al: I'm Back!!!