Mosquito van Graupner

Thijs,

Heb het filmpje zitten kijken. Complimenten!! Vliegt erg strak. (en snel)
maar wil iets van hout bouwen voor van de winter ik denk zelf een elektro zwever.
Wat dacht je van een Mosquito...............:cool:

Ruud,

Ik ben net terug van de e-bay.de site. Erg interesante aanbiedingen. Heb de 2 Cirrussen zien staan.
Ook een kapje voor de Mosquito. Ik zal er eens wat vaker kijken, en ook zeker gebruik van maken.

Gr Harry

Tsja als we dan toch bezig zijn....persoonlijk ben ik helemaal gek van mijn Cirrus. Het is een prachtig ontwerp, net wat sierlijker dan de Mosquito en Ultrafly. Het is al echt een semi-schaalmodel en de vliegeigenschappen vind ik persoonlijk verbluffend. Een Cirrus is langzaam, zowel qua voorwaartse snelheid als in de reactie op het richtingsroer. Maar misschien wel juist daardoor vliegt hij heel erg ontspannen en is cirkelen in lichte thermiek heel erg goed te doen. Sommige mensen pleiten voor het aanbrengen van ailerons en het vergroten van het richtingsroer. Dat zou ik niet doen. Het is een langzame kist die je met beleid moet vliegen en als dank daarvoor ongelooflijk goed vlakke bochtjes draait en boven blijft in de kleinste belletjes.

Ik ben aardig weg van mijn grote ASW - maar als het kalm weer is vlieg ik vaak liever met de Cirrus. Gewoon omdat het zó relaxed vliegt en er super uitziet.

Als je er aan kunt komen - doen! Denk niet dat je er spijt van krijgt.
Ruud, jij hebt die gele toch gekocht?

Ja, de gele Cirrus...Ben die 1 keer misgelopen op Marktplaats en de tweede keer hier op Modelbouwforum. De eigenaar wou hem toch niet verkopen. Kan ik wel begrijpen :-)

Heb ondertussen wel een Cirrus, met rolroeren, via eBay kunnen kopen en die ga ik deze winter een flinke opknapbeurt geven. Ben momenteel met de restauratie van een Graupner Dandy bezig. Leuke klus met veel goede herinneringen aan vroeger, toen ik 16 jaar was. :-)

Ruud

iedereen die er een heeft is er helemaal weg van. De Cirrus zou volgens mij een wereldhit worden als ze die weer met een iets sterkere romp zouden gaan leveren. Ik zou er gelijk 5 kopen zodat ik de rest van mijn leven vooruit kan. alhoewel...die van mij is 30 jaar oud en doet het nog als een nieuwe :-)

Ik ben nog in het bezit van een mooie CIRRUS romp van polyester. Hij is een paar centimeter langer dan het origineel, dwz heeft een wat langer staartdeel.
Het is maar een paar centimeter, maar toch.

Die wil ik wel beschikbaar stellen aan iemand die hem kan gebruiken om er kopieën van te maken.

Zelf ben ik ook gek van al die ouwe kisten en heb er nog een stel van in de doos zitten.
Maar ik zal wel honderd moeten worden om alles te kunnen bouwen wat ik graag zou willen.

Groeten, JH

De AMIGO is trouwens nog steeds te koop....

En is nog steeds een fantastische vlieger.

Weet iemand wat voor borstelloze motor er gebruikt kan worden om het ding naar boven te brengen. ( geen motortje voor een prop van 12x6 :)) Op een pylon boven de vleugel

Groeten, JH

Als je iets meer informatie geeft is het misschien wel te bedenken (tenzij iemand een kant-en-klaar antwoord heeft):

Maximale propmaat die past
Vliegklaar gewicht
Past er in die pilon een buitenloper of moet het en binnenloper zijn
aandrijfaccu (2/3 cellen Lipo of NiXX?)

We zouden een keer een "vintage glider" treffen moeten organiseren......

Lijkt mij een geweldig idee. Wat dachten jullie er van om op de Roosendaalseheide iets te organiseren? (moet wel eerst de Mosquito af zijn:rolleyes:)

Heb inmiddels al kontact met Jako gehad over de tekeningen.

Gr harry

Vintage glider treffen

Is een geweldig idee! Roosendaalse Heide is niet naast de deur vanuit Het Friese . . . maar de ervaring lijkt me geweldig!

Ik hoop dat Kees (pl119) er geen bezwaar tegen heeft dat we zijn draadje zo afbuigen :-)
Roosendaalse heide, mag je daar vrij vliegen? Het lijkt mij heel erg leuk een keer af te spreken maar als het op een officiële club is zitten er heel veel haken en ogen aan denk ik.

Mosquito

Grappig, dat een oproep over een Mosquito zoveel leuke herinneringen en suggesties teweeg brengt.
Uiteraard geen bezwaar tegen het afbuigen van het draadje.
Maar.............mocht iemnad nog een Mosquito willen verkopen...............ik houd me aanbevolen.
Inmiddels heb ik van Jakko de tekening. Eens kijken of er deze winter...........................

Op de Rozendaalse/Roosendaalse heide kun je inderdaad vrij vliegen met zweef en elektro (zweef). Er is vlak bij de brandtoren een plekje waar een beetje gras is, daar vandaan wordt meestal gevlogen met RC voor zover ik weet. Ik heb eens met iemand gesproken die mij vertelde dat het vrije vlucht gebeuren een heel eind de andere kant op plaatsvindt. Je moet echter goed in de gaten houden dat dat met RC ook incidenteel gebeurt (hoewel dat volgens mij niet de bedoeling is).

Ik vindt het een schitterend terrein en heb al een aantal keren zeer forse thermiek te pakken gehad zodat ik het zweet in mijn handen had staan en mijn Ultra-Fly heel snel kleiner werd....

Het spreekt voor zich dat je met beleid om moet gaan met de heide, het is per slot van rekening toch een soort gunst dat we daar mogen vliegen. In hoeverre dat ook officieel geregeld is weet ik niet, ik heb er verschillende verhalen over gehoord van zowel leden van de Rhedense modelvliegclub als de Arnhemse.

BTW, uiteraard probeer ik er ook te zijn als er zoiets wordt georganiseerd :)

Uiteraard geen bezwaar tegen het afbuigen van het draadje.

Kees, sorry niet aan gedacht. Bedankt. Ben misschien wat te hard van stapel gelopen.

Roosendaalse heide, mag je daar vrij vliegen? Het lijkt mij heel erg leuk een keer af te spreken maar als het op een officiële club is zitten er heel veel haken en ogen aan denk ik.

Het is dus het Rozendaalseveld. :oops: Je mag hier vrij vliegen met alleen zweef en elektro. Geen enkel probleem dus. Voor zover ik weet vliegen hier 2 clubs. De ALC Arnhemse Luchtvaart Club en de Rhedense vliegklub

Zoals Jako aangeeft is het er qua termiek een geweldige lokatie. (Hier liggen dus nog enkele onderdelen van de Mosquito.)

Uiteraard zullen er mensen van ver moeten komen, en andere zullen vlak uit de buurt.
Als er mensen zijn die een andere lokatie hebben,..........laat het weten.

En gelijk met de deur in huis..............nog dit jaar...........???????:rolleyes:

Gr Harry

Ok!
Dat is mooi centraal in Nederland.
Om het feest zo groot mogelijk te laten worden stel ik voor hierbij dit draadje te stoppen en open ik een "vintage glider treffen" draadje.
Zodoende hebben wellicht meer bezoekers van dit forum oog voor het idee.
Hoe meer zielen, hoe meer vreugd tenslotte!

Back