motor bevestiging breekt er even uit de kist?....

Heb hier een Yak 54E 47.5' van extreme flight.
Extreme Flight RC

Net klaar voor zijn maiden of zeg maar was klaar voor zijn maiden.
Heb er een 900kv motor bij die dicht bij de specs komt van de opgegeven
Torque 2814/820kv die goede is voor zon 518 watt op 4 cell met 12x6.

Heb/had er deze motor in:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : TR 35-48-B 900kv Brushless Outrunner Eq: AXi 2826 $23.80

Gaf 275W op 3 cell met 13x6.
Net getest op 4 cell want daarmee wou ik hem voornamelijk vliegen.
Met 12x6 een 550W dus iets meer dan de 518W van de Torque die geadviseerd wordt maar in de buurt.

Had hem stilstaan en volgas, heel de houten motor box vliegt er effe uit.
Dat moet ie toch kunnen hebben?
Als je zou hoveren en volgas omhoog weg vliegt dan krijgt ie ook die klap
De houten haakjes zaten er nog in dus aan de verlijming licht het niet.

Maar ja dan nog maar even niet maiden en naar een club.

Zal hier een sparepart bestellen:
47 YAK 54E Replacement Parts - $0.00 : Extreme Flight RC, State of the Art R/C Aerobatic Aircraft and Accessories

Hoop dat het die motorbox @6,99$ is.

Volgende keer glassen of zo?

Zal zo een foto er van op zetten.

Om 1 deel van je vraag te beantwoorden: strikt genomen hoeft de bok dat niet te kunnen hebben. Statisch komen er meer krachten op te staan dan in de lucht.

Stel jouw motor levert (verzonnen getal) 5kg trekkracht en je toestel weegt 2,5kg.

Dan zul je statisch 5kg op die bok zetten, maar in de lucht niet meer dan die 2.5kg..

Ja punt is wel dat ik hem nu vast hielt en volgas geef en normaal gaat hij dan omhoog dus de druk is een stuk meer als je hem tegenhoudt.....

Maarja moest toch het aantal A weten ivm het verbruik.

Weer wat geleerd, maarja beter zo dan in de lucht.

Nu ja, normaliter mag je er wel vanuit gaan dat zo'n bok ook statisch houdt. Is dus niet zo netjes.

motorbok

Leuk verhaal over "strikt genomen" maar lijkt me heel normaal dat je je kist volgas gewoon moet kunnen vasthouden zonder dat er een motorbok vanaf sodemietert.....

Greetz,
Frank

Leuk verhaal over "strikt genomen" maar lijkt me heel normaal dat je je kist volgas gewoon moet kunnen vasthouden zonder dat er een motorbok vanaf sodemietert.....

Greetz,
Frank

Lijkt mij ook. Is ook niet echt veilig zo.
Je moet toch zo even de kist tussen de benen vast kunnen houden met volgas om te kijken of alles oke is.
Als je wat rond leest komt het vaker voor met dit kistje en de andere 45" van extreme flight.
Echt leuk vliegen is 4 cell zoals ze zelf aangeven ipv 3 cell en dan blijkt de motorbox vaak te zwak zonder versteviging....
Op rc groups is er zat over te lezen.

Maarre nieuwe motorbox is besteld + glasvezel en hars.
Is geen repareren aan en voor 6,99$ een nieuwe.....
Hoop dat het snel binnen is dan glas ik het met 25 grams.
Is sterk en licht.

Nog bedankt voor de felicitatie by the way Frank...
Als ie klaar is mail ik nog wel voor een proef vluchtje.

Moet wel zeggen dat 3 cell vs 4 cell een gigantisch verschil is in power.

of enkelt de haakjes gelijmt wat ik zo uit het verhaal lees ,hierdoor kan ie dus wel torderen en dus scheuren . je moert ook het gehele oppervlak vastzetten . dat garrandeert dan stevigheid . of had je hollandsche zuinigheid met de lijm:) ?

Je moet inderdaad gewoon statisch volgas kunnen geven, dat is toch wel het minimum wat de constructie aan zou moeten kunnen......

Sowieso meet ik vóór de maiden altijd de stroom, dat moet gewoon kunnen:)

Hoi

ondanks arf altijd de verlijming controleren waar dat kan. (zeker de motorbok)
kan zijn dat ze in de fabriek net door een lijmbat zijn gegaan die bijna op was.
maar ik zou dit gewoon eens bij de leverantier neerleggen. neej heb je ja kan je krijgen.
het is al voorgekomen bij meerdere zoals eerder in dit draadje.

groeten Hanskez

Laatst bewerkt:
heb je misschien het bovenste "dekseltje" niet gelijmd op de bok?
ik vlieg met dezelfde enkel slagje groter en de bevesiging van het bovenste deel , is erg belangrijk voor de constructie

Ik had misschien meer lijm rond het vierkante gedeelte kunnen gebruiken.
Omdat het daar niet gescheurd is maar de haakjes wel.

Heb zoals aangegeven met CA gelijmt.
Is wel lekker licht en je ziet nouwelijks lijm maar met een dotje exposy was het sterker geweest omdat het al snel meer oppervlakte lijmt.

Toch vind ik de dikte van de triplex minimaal gezien de 500+ Watt waarmee gevlogen kan worden.
Bij onderstaande zat de motorbox wel vast maar breekt de triplex er gewoon uit en die gebruikt zelfs de orginele motor.
http://image2-3.rcuniverse.com/e1/forum/upfiles/317230/Jh17013.jpg

Maar volgende keer lijm ik hem in met exposy ipv CA en een paar glasmatjes.

heb die van mij met 12 uurs epoxy vast gezet over de gehele oppervlak waar ie contact maakt met de romp

Back