motor blokkeert

Ik heb al je foto's bekeken en kan er niks verkeerds aan ontdekken.

Dus als je hem op z'n kop laat liggen, dan loopt hij net zolang tot de tank leeg is?
En als je hem dan met een kwart gas er op omdraait slaat hij ook af?

Ik ga die LEO .46 van mij nu eens ondersteboven in een testopstelling uitproberen. Kijken of dat iets uitmaakt.

gr
Hans

ik ga binnen een paar dagen weer eens proberen, maar dan op half gas ofzo.
ik heb hem idd. omgedraaid toen hij stationair liep.

ok, eerst maar eens goed afstellen in start opstelling
starten, even warm laten lopen totdat ie volgas goed draait.

Dan kist oppakken en met de neus omhoog, dan volgas even kijken of de motor niet inkakt. Daarna kun je hem eens op zn kop leggen, dan zal die wel blijven lopen ;)

ik heb ook verhalen gehoord op de club over een chinees motortje (weet het merk niet meer).
Dat niet wilde starten en een hele dag hebben ze alles geprobeerd en daarna hebben ze hem uit elkaar gehaald bleek dat er iets onderste boven was gemonteerd (wat weet ik ook niet meer)

Nu snap ik dat jou motor wel start maar er is een kans dat de motor niet goed gemonteerd is. Voor de rest heb ik er ook nog niet veel verstand van maar gewoon om aan te geven dat het wel mogelijk is.

mvg paul

ja, ik laat in de loop van de week iemand die ervaren is ernaar kijken.

Iets verkeerd gemonteerd in de motor?? Hij loopt toch goed in de rechtop-stand.
Ik ben erg benieuwd wat hier uit komt. Welk raadsel er hier opgelost wordt.:confused::confused:

OK, die Chineese motoren zijn misschien wat minder maar tegenwoordig wordt alles computer gestuurd gefabriceerd. Ook blijkt uit eerdere onderzoeken dat veel motoren uit dezelfde fabrieken komen.
Ze kunnen dus best goed functioneren.

Succ6

Laatst bewerkt:
Arnold,

Ik geloof niet dat de carb een halve slag gedraait zit. De aansturing komt altijd onder de uitlaat door. Aan de andere kant zit namelijk de naald, anders zou de naald aan dezelfde kant als de uitlaat zitten, en kun je de motor bijna niet meer afstellen...
Ik zie er niks aan die motor of inbouw, dus zou er gewoon even mee langs een club gaan. Iemand die handig is met methanolmotoren heeft hem zou voor je afgesteld.

Stefan

Marthijn, je bent lid van vliegclub, ik begrijp niet dat je jouw probleem via zoiets krakkemikkerigs als een forum probeert op te lossen.

QUOTE=ron van sommeren;2148584]Marthijn, je bent lid van vliegclub, ik begrijp niet dat je jouw probleem via zoiets krakkemikkerigs als een forum probeert op te lossen.[/QUOTE]

:oops: Ron! Zijn wij het hier allemaal mee eens???

Ja. Daar zijn wij het allemaal mee eens, jij ook Arnold :) Een forum is een kruk vergeleken bij zien/horen/voelen/ruiken. Live ziet iemand in 1seconde meer dan wij met tientallen vragen kunnen. Probleem zelfde dag nog opgelost, meestal, terwijl dit draadje al 2 weken loopt.

Laatst bewerkt:
Back