Motor Bougie Schroefdraad kapot

• Topicstarter Topicstarter RagDMezzegis
  • Startdatum Startdatum
god de nete zeg....
probeer net die 4 imbus moertjes los te schroeven van die koelkop.. man.. kostte me bijne me vingers..

k heb ze nog geen mm kunnen draaien...

k durf niet met n tang t imbussleuteltje te forceren aangezien ik bang ben dat ik de bout sloop........ s al genioeg gebeurt doordat ik iets te hard/verkeerd draai :-)...

PFFZ>....... k ga maar weer n electro autotje kopen geloof ik :-(

De boutjes zul je niet heel snel slopen , zorg wel dat je een goeie inbussleutel gebruikt.

De boutjes zitten redelijk vast dus enige kracht is vaak wel nodig.

Gewoon de tang erop en met beleid werken ;)

hehe.. dan ga ik ook maar ff n imbus sleutel zoeken die 100% past.. k heb er nu 1 die n mm te klein is :-p...
iig zit wat speling in.. dus..

PFFz.. wat n gedoe zeg..

k dacht even n nitro autotje kopen.. benzine er in en hoppa ff gas en klaar..

niet dus..

Dat is de vergissing die de meeste beginners maken :!:

Lees voor je gaat rijden ook echt ff alle sticky's door bovenaan het brandstfoauto gedeelte :!::!:

Tis namelijk niet zomaar starten en gaan met een nitro ;)

k heb zojuist e brandstof motor uitleg gelezen..

dat van de carborateur wist ik iig al van n ander forum ( zo heb ik m aan de praat gekregen, gewoon stap voor stap alles lezen en nadoen )

\

k vind t leuk om met auto's te rijden.. nadeel is dat mijn voorkeur uitgaat naar 1/6 auto's en die kosten bakken met geld ( drom was k blij dat ik voor 150€ deze auto kon kopen )

k hoop dat ik m binnenkort GOED aan de praat heb... k had gvd net 6 rondjes gereden...... en dan dit :-(....

zijn er geen goedkopere manieren om aan nitro auto's te komen zeg... PFFZ..
mocht iemand n leuk beginners autotje in de aanbieding hebben.......

Goedkoper betekent meestal nog meer problemen ;)

150,- is ook niet veel voor een auto natuurlijk .... Dat denk je misschien wel maar als je een nieuwe koopt ben je veel meer kwijt :!:

Als beginner is het meestal ook niet verstandig een tweedehands te kopen , je koopt de "rotzooi" van een ander waarvan je niet weet wat die ermee heeft gedaan. Door een gebrek aan kennis zullen ook de problemen niet opvallen ...

ok.. k heb n goeie imbussleutel gevonden en bouten zijn los....
koelkop er af..
k zie nu dus dat t schroefdraad in de behuizing daaronder zit.. bestaat dat uit 1 geheel ofzo? alleen dat stomme schroefdraad is kapot ( zie t nu duidelijk )

turboplug kan er in, de andere niet. zou deze motor draaien met n turboplug? volges mij wel, maar k heb geen ervaring ermee natuurlijk..

nou s ff kijken hoe ik die hele zooi er t beste af kan halen, als k de motor van kat heb... AAAAAA...

misschien is het verstandig aangezien je er niet goed bekent mee bent om iemand te vragen bij jou uit de buurt bijv. die er verstand van heeft. heb dat zelf ook gedaan en het heeft zeker geholpen:)

ik ken helemaal niemand hier die bekend is met rc nitro auto's

ok.. k heb n goeie imbussleutel gevonden en bouten zijn los....
koelkop er af..
k zie nu dus dat t schroefdraad in de behuizing daaronder zit.. bestaat dat uit 1 geheel ofzo? alleen dat stomme schroefdraad is kapot ( zie t nu duidelijk )

turboplug kan er in, de andere niet. zou deze motor draaien met n turboplug? volges mij wel, maar k heb geen ervaring ermee natuurlijk..

nou s ff kijken hoe ik die hele zooi er t beste af kan halen, als k de motor van kat heb... AAAAAA...

Als de koelkop eraf is blijft de burnroom/verbrandingskamer vaak zitten door de strakke passing in de cilinder , meestal kan je hem er met een draaiende beweging wel uit krijgen.

De motor wordt standaard niet voorzien van een turboplug , en je had het erover dat de vorige eigenaar niet eens wist wat een turboplug was ..

Niet een al te beste combinatie denk ik ;) Als een turboplug wordt gebruikt i.c.m. de juiste burnroom zal het wel werken.

ik woon in lelystad..

en idd k heb net dat ringetje geval er uit gehaald met waterpomptang..

schroefdraad ziet er niet uit ( zit nog wel n hoop op hoor, maar de onderste nerven zijn geheel weg )

van de verkoper van de auto krijg ik n nieuwe koelkop met zo n geval erbij nog.. dus t ergste is opgelost ( k moest zoizo nog de 2 kappen van m krijgen dus krijg nu alles tegelijk van m )

goeie nieuws is dat vandaag mijn heli binnen is gekomen dus kan voorlopig ff met andere dingen bezighouden tot de kop binnen is..

Kat heb k n PM gestuurd, altijd interesse in wat extra onderdelen//motor :-)

en er is hier n modelbouwwinkel, maar deze hebben geen protech bij hun rc auto's.... en ze kennen alleen maar onderdelen bestellen van voertuigen die ze zelf verkopen ( iig dat vertelde ze mij vorige keer toen ik onderdelen nodig had voor een andere auto )

Ik heb net je pm gelezen ja, als je over vervoer beschikt, kom dan even hierheen.
Zo ver is het ook niet, dan help ik je om je motor weer in orde te maken.

Laatst bewerkt:
ow... kijk das helemaal mooi natuurlijk..

helaas beschik ik niet over eigen vervoer ( nog )

k zal eens kijken of k misschien alles mee kan nemen op de trein//bus.

want n fixed motor met hands on uitleg is natuurlijk altijd t beste..

hmmz.. t is 2 uur rijden met de trein.. en met 1:6 auto aan de hand vind k dat toch wat minder :-p..
iig bedankt voor t aanbod

Laatst bewerkt door een moderator:
k heb helaas geen eigen vervoer..

en om nou 2 uur te treinen ( met overstappen!! )
met n 1:6 in me armen, vind k wat minder..

wel bedankt voor t aanbod, en als k n auto had zou ik die zeker aangenomen hebben..

ik zou liever 2 uur ff treinen met me auto in een SPORTTAS ofzo is tog geen probleem? nu heb je eindelijk iemand die je wilt helpen e.d en nu wil jij niet maar je wilt wel zo snel mogelijk weer met die wagen kunnen rijden lijkt me dan tog logisch dat je gewoon daar een dagje heen gaat ;)

ik werk 6 dagen in de week, ben alleen op de zondag vrij, en zelfs op die dag heb ik meestal al afspraken staan.

k ben van 09.30-17.30 aan t werk,

EVEN 2 uur heen en 2 uur terug is voor mij dus niet zomaar "even" gedaan.

vandaar dat ik n hobby wilde die ik in mijn eentje in de avond en ochtenduurtjes kan vullen... electro auto's vielen hier prima onder.. overstap op nitro was iets heviger dan verwacht.

als ik de tijd had om zomaar even naar veenendaal te gaan een dag zou ik dat zeker doen.

k hoop dat je t nu begrijpt.

net naar de winkel geweest met mijn schroefdraad dingetje ( is n backplate ofzo )

volges hun was die gewoon goed.. en de pluggen van hun paste allemaal gewoon.. 2 nieuwe pluggen gekocht.. en die passen gewoon hier...

IK SNAP ER NIX MEER VAN..

kom ik thuis.. zet backplate op de auto.. en.. dan passen de bougies, die nog geen 15 min geleden in de winkel perfect paste..... passen niet meer..

K WORD GEK HIER!!!

ze vallen er wederom gewoon doorheen......

in de winkel draaide we ze er zo in en uit... WTF

8-O Backplate :?::?::?::confused: Als ze dat bij die winkel een backplate noemen heb ik zo m'n bedenkingen bij de winkel :!:

Het is toch echt een burnroom/verbrandingskamer , de backplate is de plaat die de achterkant van de motor afsluit :!:

Zijn de pluggen in de winkel er met een sleutel ingedraaid of met de hand ?

Met de hand krijg je hem 9 van de 10 keer niet aangedraaid voorbij het punt dat hij doordraait......

Denk dat je beter iemand in de buurt kan zoeken die wel verstand heeft van wat ie doet ;)

k weet t nie:-p

heb net n nieuwe besteld bij ze..

ze zeggen nu dat t n kopplaat is ofzo.. anycase.. k zie t wel wat t is, als t maar de goeie is :-p...

en zijn er met de hand ingedraait..

k had er 2 gekocht..

en thuis vielen ze er doorheen.. rare zooi he :-p

Back