Motor Bougie Schroefdraad kapot

• Topicstarter Topicstarter RagDMezzegis
  • Startdatum Startdatum
Ik vind het zowiezo vreemd dat de pluggen wel gepast hebben en zo in eens er door heen vallen... maar net zoals Savage zegt is het wel makkelijk om te weten of ze er met de hand of met sleutel zijn ingedraaid

met de hand..

en hier met bout... maar wel maar 1 plug.
en deze had ik heel licht vastgezet ( zodat ik niet weer n plug zou slopen )

deze viel er uit toen k me starter er op zette en gas gaf..

daarna kop losgemaakt, en met 2e plug handmatig weer, en deze viel er ook doorheen...

maar k heb n nieuwe burnroom kopgeval besteld iig..

k had m meegenomen dus hij wist waar ik t over had.

om mss verdere verwarring te voorkomen:

dit is een backplate:

backplatedx4.jpg

en die zit hier op je motor:

motor1ki8.jpg

dit is een verbrandingskamer:

verbrandingskamer1qj1.jpg

verbrandingskamer2nj9.jpg

en die zit hier op je motor (je ziet wel maar de doorsnede, met de gloeiplug erin, en de koelkop er boven op):

motorth3.jpg

edit: was iets te laat, is blijkbaar toch de verbrandingskamer, kon ook moeilijk anders, gloeiplug in backplate...

iig is je schroefdraad rot... wat een rare winkel, dat ze alleen met de hand zoiets aandraaien. Maar je zegt dat je een nieuwe verbrandingskamer hebt besteld? Je kreeg er toch nog een van de verkoper? Of gelijk nog maar 1 op reserve?

Laatst bewerkt:
t is dan idd zo n verbrandingskamer rond dingetje idd.. alleen dan zonder die gaatjes er in..
mijne komt tussen de koelkop en motor vast te zitten, maar niet met de bouten er doorheen maar er langs.

motor is trouwes n SX 21

en idd.. k bestel m gewoon.. kan nooit kwaad om er 1 extra te hebben..
k weet alleen niet hoe duur ze zijn..

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat klopt ... is een standaard protech verbrandingskamer dus ...

Je moet een plug trouwens nooit met de hand vast draaien maar met een dopsleutel of iets dergelijks.

Zoals ik al aangaf krijg je hem met de hand nooit vast of voorbij het punt dat ie door draait als ie kapot is.

Als je gaat rijden met een plug die met de hand is vast gezet gaat het ook niet goed komen btw. ;)

misschien dat ik het niet heb mee gekregen maar wat voor motor heeft hij dan dat de bouten niet door de houder maar er langs gaan? heb er namelijk nog nooi van gehoord

ok, weer wat geleerd hahaha:D trouwens savage even een korte vraag van een ander topic wat ik deze week heb gemaakt, ik heb putjes in de zuiger zitten en zaten ook onder de gloeiplughouder. Kan ik er mee door rijden of moet er iets vervangen worden want ik krijg geen reacties meer... bvd

ehh.. t is toch echt n SX-21

of word ik nou gek... anycase.. k was gebeld om te vragen of er
gaatjes in zaten of niet ( ze hadden 2 soorten )
nou k neem aan dat k dus wel goeie besteld heb...

ok, weer wat geleerd hahaha:D trouwens savage even een korte vraag van een ander topic wat ik deze week heb gemaakt, ik heb putjes in de zuiger zitten en zaten ook onder de gloeiplughouder. Kan ik er mee door rijden of moet er iets vervangen worden want ik krijg geen reacties meer... bvd

Heb je toevallig ook je gloeiplug moeten vervangen ?? Of eerder een gloeiplug gehad waarvan het gloeispiraaltje ontbrak ?

De putjes worden namelijk vaak veroorzaakt door gloeispiraaltjes die kapot gaan en waar de resten vervolgens van in de motor komen.

Oorzaak van dit probleem is meestal te arm lopen........

Schadelijk is het niet MAAAAAARRRRRRRR controleer wel de motor op achtergebleven stukjes:!:

Die kunnen wel voor meer schade zorgen :!::!:

oke dat zal ik gaan doen, en er is mij inderdaad 1 keer een spiraal kapot gegaan. bedankt voor de tip ik weet genoeg. Ik ga me afmelden en dan richting werk tot vanacht 3uur. groeten allemaal

ehh.. t is toch echt n SX-21

of word ik nou gek... anycase.. k was gebeld om te vragen of er
gaatjes in zaten of niet ( ze hadden 2 soorten )
nou k neem aan dat k dus wel goeie besteld heb...

Klopt de sx-21 is wat jij hebt .... De rg serie is ook van protech geweest is de voorloper van de sx...

Jij hebt de versie zonder gaatjes van pak 'm beet 1,5 tot 2 cm diameter met een grijze koelkop die 4 iets inlopende vlakken heeft..... Toch ? ;)

Klopt de sx-21 is wat jij hebt .... De rg serie is ook van protech geweest is de voorloper van de sx...

Jij hebt de versie zonder gaatjes van pak 'm beet 1,5 tot 2 cm diameter met een grijze koelkop die 4 iets inlopende vlakken heeft..... Toch ? ;)

ehh.. yup... helemaal goed :-) protech 3.5 35000 toeren

Ja hoor ... je gaat dan gewoon aan de slag met losse componenten ;)

10 tot 12 % olie
50% nitro
en de rest aanvullen tot 100% met methanol

35.000 toeren is heel reëel voor een Force motor bij 16 of 25% nitro.

Niets byzonders.....

De nieuwere series dan misschien ... de sx-21 die ik heb gehad redde het echt niet Roelof .

En dat lag toch echt niet aan m'n afsteltalenten ;)

t maakt mij echt niet uit hoeveel toeren hij maakt hoor.. alsie maa rlekker wat herie maakt en flink snel is ben ik al blij hoor :-)

man.. k ben al blij als k m zonder problemen rijdende houd :-p

MAN k ben al blij als hij weer werkt :-p

zit nu trouwes te denken om ook n 1:6 offroad triuck te kopen.. 1 of andere auto die k wel cool er uit vond zien
http://www.funracer.nl/FunShop/view_product.php?database=toy&productID=97158424&groep=fun

is dat wat voor n beginner? of iig zoiemand als mij

en moet daar nog wat bij gekocht worden?? of is da ding zo compleet?

Back