motor draadjes

hey,

ik zelf heb geen soldeerbout, en wat mijn vraag is, zijn de draadjes al gesoldeert als je bestelt?

ik wil graag een Orion Element V2 koopen bij Rcshoproal

wie weet dit???:confused::(

Ruttie

trouwens ... ga naar de gama koop voor 10 euro een soldeer bout en met tin er bij en je hebt het altijd bij de hand..

Met een soldeerboutje van 10€ word het moeilijk om een Orion V2 te solderen.

MJ

inderdaad....

een beetje op schuren .. en dan blijft het wel zitten hoor..

Niet alle soldeerbouten zijn hetzelfde. Om draden aan een motor te solderen heb je een vrij zware (= hete) bout nodig, ik schat zelf iets van 80 Watt. Zo'n bout kost je, inclusef tin, minimaal 30 tot 40 Euro in de bouwmarkt. Koop je iets (semi)professioneels, dan moet je rekening houden met een veelvoud daarvan.

@ Boris;
Als ik jou was zou ik wat minder vaak advies geven m.b.t. zaken waar je zelf ook weinig tot geen ervaring mee hebt (ik zie dit vaker gebeuren door vooral jongere forummers, niet alleen bij jou) Ik snap dat je anderen wilt helpen, maar soms is geen advies beter dan verkeerd advies.

Laatst bewerkt:
Met een soldeerboutje van 10€ word het moeilijk om een Orion V2 te solderen.

MJ

Nee hoor!

Als ie maar genoeg vermogen heeft. Met een goedkope 80Watt soldeerbout kan je goed genoeg een V2 en andere motoren solderen. Als het maar niet zo'n soldeerpistool is dat werkt minder.

Lukt bij mij al jaren met een goedkope soldeerbout.

Ik heb zelf een conrad bout speciaal aangeschafd voor het solderen van V2 motoren. Kostte me 7.95 euro en het is even op de draad, tin erbij en vast. 80-100 Watt is prima! Je kan uiteraard ook een Weller soldeerstation kopen van 250 Euro.. ;)

Ik heb zelf een conrad bout speciaal aangeschafd voor het solderen van V2 motoren. Kostte me 7.95 euro en het is even op de draad, tin erbij en vast. 80-100 Watt is prima! Je kan uiteraard ook een Weller soldeerstation kopen van 250 Euro.. ;)

geen soldeervet?

....kijk is aan goedkoop maar goed! daaar hou ik van!

.

@ Boris;
Als ik jou was zou ik wat minder vaak advies geven m.b.t. zaken waar je zelf ook weinig tot geen ervaring mee hebt (ik zie dit vaker gebeuren door vooral jongere forummers, niet alleen bij jou) Ik snap dat je anderen wilt helpen, maar soms is geen advies beter dan verkeerd advies.

Hoe weet jij nog of ik veel of wening ervaring heb met solderen bouten

lees een paar posts naar onder daar lukt het zelf met een bout van 8 euro..

Ik heb zelf ook son ding waar het mee lukt ...
dus michien moet jij minder vaak antwoord geven waar je niks van af weet ...

...............................

Laatst bewerkt door een moderator:
Boris, ik ga met jou geen discussie aan over wie waar meer ervaring mee heeft. Wat ik wel weet is dat ik je meerdere malen opmerkingen heb zien maken die mij duidelijk maken dat je o dat moment niet weet waar je hebt over hebt.
En over die post onder de mijne; de reden dat die daar staat is, dat hij later is gepost. Beetje moeilijk voor mij om daar alvast rekening mee te houden, niet?

En over die post onder de mijne; de reden dat die daar staat is, dat hij later is gepost. Beetje moeilijk voor mij om daar alvast rekening mee te houden, niet?

Ga dan ook niet zeggen dat het niet kan ...

Want je ziet / leest het zelf..

En waarom zou ik antwoorden als ik er niks van af weet..

oke ik heb het wel eens mis . maar dat hoort er bij

jij gaat mij ook niet zeggen dat al de antworden die je geeft kloppen

Back