Ik denk dat je voorstel kan lukken.
Ik ken de H1 niet, maar om het simpel te bekijken, je zender geeft een gas signaal af.
Dat signaal staat op een ontvanger kanaal, als je op dat kanaal een servo zet dan moet je de servo zien bewegen met het gas signaal, dan weet je dat de zender en ontvanger werken.
Als je dan daarna de ESC op dat ontvanger kanaal zet dan moet hij het doen.
Let wel het kan zijn dat de ESC het gas begin en eind-punt niet herkent, in dat geval zal je die eerst moeten inleren.
Meestal betekend dat opstarten met gas vol open, de ESC geeft dan wat piepjes, daarna gas dicht, dan zou hij het moeten weten.
Maar goed dit is nogal "general" ik weet niet wat voor ESC je hebt.
Let wel om de motor te testen of de ESC eind punten te programeren, zal je een gas signaal van 0 naar 100 moeten hebben.
Om met de heli te vliegen zal er een flat curve geprogrameerd zijn, een vlakke lijn op 70% of zo.
Welicht werkt de H1 met een governor, maar testen en vliegen werkt dus wel iets anders.