motor easy star 2

Geacht forum ,wij hebben een easy star 2 van Multiplex met motor .
multiplex permax bl-0 2830-1100.
met 3s veel te weinig vermogen ,met een beetje wind komt hij niet voorruit en vliegt niet prettig .
Ik zoek een motor met meer vermogen die wel in de romp moet passen.
Wie helpt ?
Gr, vogelman.

Toevallig had iemand op het fpv forum daar ook last van. Na wat vragen bleek hij idd ook die motor te hebben.
1100 KV is veel te weinig. Met wat geluk heb je dan net over de 300 gram thrust.

Topic je terug staat ook zoiets.

Hobbyking 2200kv met 6d4 of 7x3 van 51 gram en je bent van het probleem af.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__12919__D2826_6_2200kv_Outrunner_Motor.html

mijn-nieuwe-setup-voor-easystar-i

Denk dat je zonder login de site niet kunt zien.

http://fpvforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=1289&start=210

Laatst bewerkt door een moderator:
Easy Star

Ik heb gisteren op mijn Easy Star 1 een buitenloper gemonteerd. Brushless 2200 KV met een 40 A ESC regelaar.
Prop 6-4
Nog niet geprobeerd maar moet veel power hebben.
P.S de schroefjes worden nog ingekort!

Mvg. Bernard

full

Die van mij past gewoon in de Bixler.

DSC_0889.jpg

DSC_0891.jpg

Als je hem dan toch al zo hoog hebt gemonteerd dan kan je beter gelijk een grotere prop nemen. Is een stuk efficiënter.

ik krijg 6" niet eens weg zonder de prop in te moeten korten.

Vanavond even mee gevlogen. En ruim voldoende power. Geen racer maar kan er vlot mee klimmen.
Heb nog niet hard gevlogen. Zag even 60km/h staan maar zal vast sneller moeten kunnen vliegen.

Ziet er netjes uit. Wat voor prop raad je mij aan inplaats van de 6". Alhoewel dit volgens de verkoper snel genoeg is.

Mvg.Bernard

Hangt er van af hoeveel plek je hebt en wat het motortje aankan.
7" zal denk ik .of wel lukken 7*3of 7*4
Meer diameter geeft meer trekkracht. Meer spoed meer snelheid.

Is de prop goed gemonteerd Bernard? Ik kan het niet goed zien op de foto. Tekst en bolle kant van bladen moeten in vliegrichting wijzen.

Laatst bewerkt:
Prop was inderdaad verkeerd gemonteerd! Bedankt voor de opmerking.
Vraagje, is het handig om de spinner met Tread-Locker vast te zetten?

Mvg.Bernard

Niet nodig, gewoon goed vast draaie.

Als het goed is draait hij zichzelf vast bij belasting in de draairichting. Kan dus niet los lopen bij normale omstandigheden.
Bv bij grond raken met prop willen ze nog wel eens los lopen. Of bij brandstof motoren bij het starten.

Ik heb gisteren op mijn Easy Star 1 een buitenloper gemonteerd. Brushless 2200 KV met een 40 A ESC regelaar.
Prop 6-4
Nog niet geprobeerd maar moet veel power hebben.
P.S de schroefjes worden nog ingekort!

Mvg. Bernard

full
Waarom staat de motor mount zo geplooid? Zorgt dit er niet voor dat het vliegtuigje steeds wil klimmen als je niet ferm bijtrimt op de elevatie?

Ben ook net aan het kijken dezelfde upgrade aan mij EZ uit te voeren. Laat eens weten hoe hij vliegt!

Heb die van mij juist weer iets omlaag gezet wegens meer vermogen maar twijfel nog een beetje of dat de juiste kant op was. Zag er gister voor zover ik heb gevlogen goed uit.

Voor zover ik weet staat hij nu omhoog om het duiken van de neus tegen te gaan bij gas geven omdat de motor hoog boven het model staat. Nu duwd hij de achterkant iets naar beneden en compenseert dat.
Meer motorvermogen geeft meer lift dus dan zou je dit juist minder moeten maken om de neus weer een beetje extra te drukken.

Regelaar deed raar dus ben vrij vlot gestopt.
Verder voor een 1kg Bixler zat vermogen. Iets van 45 graden stijghoek voor zover ik heb gezien maar iig voldoende power.

Moet nog verder testen. Op de grond werkt de regelaar gewoon maar hang er toch maar een 40 A Turnigy Plush in ipv Turnigy TAE 30A Die wordt warm maar vooral de condensator en weet niet waarom.

Motortje wordt amper warm op 6x4 TGS sport

Ja of nee? Buiten loper word goed heet. Bij toerental verhogen stort hij in en gaat sputteren.
Wat is er aan de hand?

Mvg.Bernard

Back