motor easy star 2

Probleem is opgelost. Met de kalibratie van de trottle! Je moet wel RTFM even lezen.
Zat niet bij de regelaar, maar van de verkoper als pdf ontvangen.

Zit met gelijkaardig probleem bij de motor van mijn blizzard. Als ik hem gewoon eens even test (zonder prop, hij is namelijk nog niet in vliegtuig ingebouwd), begint hij ook precies te sputteren als ik hoger in toeren ga.

Hoe kalibreer je de trottle juist?

Gr.

Zou normaal weinig uit moeten maken.
Enige wat je in leert is wat gas dicht is en vol gas.

Bij onbelast kan het toerental van de motor soms voor de regelaar ook wat hoog op lopen en loopt de timing achter.

Vaak is een haperende motor maar aan 2 dingen te wijten. Slechte soldering/verbinding of timing.
Zeker als dit is op het moment dat de motor te snel op toert (van niets naar alles in een te korte tijd) of algemeen het toerental hoog op loopt. Bv tot 3/4 goed en ineens een krijsende motor.

Toevallig heb ik deze week bij een Easystar II met een 2200kv motor de klapprop uit elkaar zien spatten omdat deze het hoge toerental niet aan kon. resultaat: De complete motor uit de behuizing gerukt.

Ik heb ook een EasyStar II met de originele PERMAX BL-O 2830-1100 motor en dat werkt prima.

Ligt eraan.
Niet alle props vinden die toerentallen leuk.
Heb een aeronaut gehad 8x4 die het 30 sec vol hield op 1300 KV.
Graupner cam folding geen probleem. Vaak geven de fabrikanten het wel aan.

1100kv is voor 6" te langzaam. 7" net maar 8" zou dan een betere prop zijn.
Of veel spoed draaien 7x6 ofzo.

Vliegen doet ie vast wel maar met wat meer toeren wordt het leuker.

Ligt eraan.
Niet alle props vinden die toerentallen leuk.
Heb een aeronaut gehad 8x4 die het 30 sec vol hield op 1300 KV.
Graupner cam folding geen probleem. Vaak geven de fabrikanten het wel aan.

1100kv is voor 6" te langzaam. 7" net maar 8" zou dan een betere prop zijn.
Of veel spoed draaien 7x6 ofzo.

Vliegen doet ie vast wel maar met wat meer toeren wordt het leuker.

Ik zie persoonlijk de easystar II meer als een soort lompe zwever met hulpmotor, dus dan is die 1100kv motor prima. Ja, er had wel een wat grotere prop op gemogen. Recht omhoog lukt uiteraard niet maar hij klimt snel genoeg. Zoals ik 'm gebruik kan ik er wel een uur onafgebroken mee vliegen.

Back