Motor / ESC voor stretched Trex-600

Ben dat niet helemaal met je eens Bart!!

Ik ben nog geen bericht tegen gekomen dat bij een Jive/Pyro combinatie de BEC een probleem gaf, die BEC is dus gewoon TOP en volledig betrouwbaar.
Als evt. de lipo's aan hun ondergrens zitten qua spanning blijft de BEC het nog een hele tijd doen.
Geen gezeur meer van een aparte BEC accu die in de gaten gehouden moet worden, minder losse electronika en bekabeling, dus op papier en in de praktijk juist betrouwbaarder!!

En voor wat betreft het gewicht lijkt mij elke gram lichter juist mooi mee genomen, het wordt al zo zwaar!! en ik neem aan dat een leuke vliegtijd ook belangrijk is met dit soort toepassingen;)

Dat de BEC redelijk betrouwbaar is ben ik met je eens, maar de jive zelf is zeker niet probleem vrij. Pas met versie 5 schijnen de meeste problemen te zijn verholpen.

Vooral op een AP heli die van zichzelf al zwaar is maakt een gram of 100 niet veel uit. Je moet het in verhouding zien en niet absoluut.

Zelfs kontronik laat in de handleiding gewoon staan dat een aparte ontvangeraccu aan te raden is. Ik vlieg ook totaal op de BEC van de jive maar dit is puur voor het gewicht. Met een powerjazz ben je in het algemeen minder beperkt. A123 cellen lijken mij ideaal voor een AP.

En uiteindelijk is de prijs voor de pyro en jive niet realistisch. Helemaal voor een AP voldoet een fijne scorpion het prima. Ik zou het zelfs proberen met de CC 85HV. Prima regelaar voor een goede prijs.

Ben dat niet helemaal met je eens Bart!!

Ik ben nog geen bericht tegen gekomen dat bij een Jive/Pyro combinatie de BEC een probleem gaf, die BEC is dus gewoon TOP en volledig betrouwbaar.
Als evt. de lipo's aan hun ondergrens zitten qua spanning blijft de BEC het nog een hele tijd doen.
Geen gezeur meer van een aparte BEC accu die in de gaten gehouden moet worden, minder losse electronika en bekabeling, dus op papier en in de praktijk juist betrouwbaarder!!

En voor wat betreft het gewicht lijkt mij elke gram lichter juist mooi mee genomen, het wordt al zo zwaar!! en ik neem aan dat een leuke vliegtijd ook belangrijk is met dit soort toepassingen;)

Dat de BEC redelijk betrouwbaar is ben ik met je eens, maar de jive zelf is zeker niet probleem vrij. Pas met versie 5 schijnen de meeste problemen te zijn verholpen.

Je haalt wat dingen door mekaar Bart!! de Jive 80+HV heeft inderdaad problemen gehad met het aansturen van bepaalde motoren wat na versie 5 opgelost is, maar ik heb het over de Jive/Pyro combi en daar is nooit een probleem mee geweest.
Het klopt inderdaad dat Kontronik in de beschrijving adviseert om een buffer accu over de BEC aan te sluiten, maar dat is al lang achterhaald, neem alleen het Henseleit team zij hebben er samen zo'n 500 vluchten er op zitten met deze combo zonder buffer accu en ook zonder problemen;)

Back