Motor Geluid goed/slecht?

Kun je pas met zekerheid zeggen als de motor belast wordt (dus rijdend), maar ik heb het idee dat hij nog een beetje rijk staat bovenin.

Is zo moeilijk te zeggen zo. Het lijkt erop dat hij wat rijk staat, maar je zult moeten gaan rijden om dat met zekerheid te zeggen.

M.v.g. Mark

Aan de hand van dit filmpje kun je niks zien ....

Gasstootjes zijn te kort en ook onbelast .....
Op de straat zetten en het gas goed door laten lopen , dan kun je pas iets gaan zeggen over hoe de afstelling is.

ik heb nog even me auto gestart, ik moet wel zeggen dat zijn rpm heel hoog staat na 5min rijden. op het begin is het goed ik heb al gekeken naar de idle screw maar kom er niet achter wat dit veroorzaakt. kunnen jullie misschien met deze video oordelen hoe het geluid is?

pKu5DHiOGxE[/media] - YouTube

Laatst bewerkt door een moderator:
Stationair te hoog bedoel je.... Hoe heet wordt de motor? Heb je al de spuugtest gedaan of heb je een IR meter?

Als de motor te heet wordt gaat die ook hoger stationair lopen en aan de klank zou ik zeggen dat die iets aan de arme kant staat, mede ook omdat ik niet veel rook zie.

Ik ben dan geen expert met het afstellen maar ik denk dat je low speed needle te arm staat.
Dat is de reden waarom je toeren nog hoog blijven als je gas loslaat.
Denk ik.

Wacht even op een bevestiging van een pro of zo iets
:cool:

Dankjulliewel voor de reacties. ik had hem na het filmen ook iets rijker gezet de HSN en hij rookt nu beter. ik zal binnenkort even de temperatuur op meten.

Onderin klinkt hij inderdaad vrij arm (hij "zoemt" nu, terwijl hij zou moeten "pruttelen"), ik zou de stationairnaald wat verder uitdraaien. Waarschijnlijk gaat dan ook je toerental omlaag. Bovenin lijkt me niet heel verkeerd, maar of het ook echt goed is merk je pas als je wat gaat spelen met je afstelling. Dus eerst een beetje meer geven en kijken hoe hij reageert, dan een beetje minder etc.

Stationair te hoog bedoel je.... Hoe heet wordt de motor? Heb je al de spuugtest gedaan of heb je een IR meter?

Als de motor te heet wordt gaat die ook hoger stationair lopen en aan de klank zou ik zeggen dat die iets aan de arme kant staat, mede ook omdat ik niet veel rook zie.

Sorry dat ik in je topic inval,

Maar wat is de spuugtest?

Een druppel speeksel op de kop leggen. Als het in een tel weg sist is het niet goed, zie je het in een paar tellen langzaam verdampen is het goed.

Back